Ide znovu pod tlakem, odolal i Vautierovi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Premiéry krátkých závodů společnosti SRO na Hungaroringu se zúčastnilo celkem 35 účastníků. Po chybě Mayr-Melnhofa v jedenácté zatáčce během pátečních tréninků amatérských pilotů bylo pole ochuzeno o audi týmu Phoenix č. 6. V kvalifikaci a podvečerním závodě tak soupeřilo 28 posádek v celkovém hodnocení (včetně pěti vozů v Silver Cupu), tři byly obsazeny smíšenými posádkami a tři posádky bojovaly v amatérské třídě. Vítěz dopolední kvalifikace Rosenquist (č.88, AKKA-ASP, Mercedes) ubránil vedení před Miesem (č. 33, WRT, Audi) a Baumannem (č. 84, HTP, Mercedes-AMG). V první zatáčce skončil závod pro Sandströma (č. 25, Phoenix, Audi, z 26. místa) a údajného viníka Zampieriho (č. 101, Attempto, Lamborghini, z 24. pozice). Kvůli odklizení nepojízdných vozů byla vyhlášena dvě kola trvající fáze plné žluté. Ve vřavě prvního kola se ocitl i Beretta (SC č. 19, Grasser, Lamborghini, z 29.), který postrčil Picciniho (PAM č. 11, Kessel, F488, z 28.) do Sandströma. Pilot lamborghini však dokázal s poškozeným vozem pokračovat. Jakmile na dráze zavlály znovu zelené vlajky, měnilo se pořadí na bronzovém stupínku. Třetího Baumanna (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) vystrnadil z pomyslného pódia Vanthoor (č. 1, WRT, Audi). Jeden z mnoha soubojů v hloubi pole. Eng (č. 99, Rowe, BMW) se neúspěšně snaží protlačit své bmw okolo Souckova bentley (č. 8, M-Sport) vnitřkem třinácté zatáčky. Na čele si snažil vybudovat náskok Rosenquist (č.88, AKKA-ASP, Mercedes). Odjet na více než čtyři vteřiny mu Mies (č. 33, WRT, Audi) nedovolil, s blížícími se zastávkami navíc snížil ztrátu o jednu vteřinu. V souboji mechaniků byli ti belgičtí o pět vteřin rychlejší, takže vedení Ideho (místo Miese) před Vautierem (místo Rosenquista) nebylo překvapením. Belgičan se ocitl brzy pod tlakem Francouze, mj. i díky jezdecké chybě v technické části, ale dokázal odolávat. K vedoucí dvojici se posléze přidal Vervisch (č. 1, WRT, Audi) a později i Buhk (č. 84, HTP, Mercedes-AMG). V amatérské kategorii dlouho exceloval Perel (AM č. 111, Kessel, F458). Jenže po výměnách přišel trest za krácení dráhy a později ještě za rychlost v boxech (pouze přičtení půlminuty ve výsledcích) a z triumfu se radovala posádka Sdanewitsch/Mastronardi (AM č. 55, AF Corse, F458). Do souboje se navíc nezvykle míchal i Perera (č. 74, ISR, Audi), který kvůli technickým potížím neplánově pobyl u mechaniků. Padesát vteřin v prostoru boxové uličky znamenalo propad ze slibné osmé pozice na pokraj třetí desítky. V závěru se první dvojice znovu osamostatnila. Výsledky po ujetí 33 kol. Aktualizace: kromě dříve započítané penalizace pro 31. posádku vozu č. 111 byly uděleny další tři penalizace. Ty se nakonec netýkaly jezdců na pokraji první desítky (mělo se jednat o desáté a jedenácté audi týmu WRT). Po přičtení třiceti vteřin se z 19. místa na 22. propadla posádka Jaafar/Schmid, z 22. na 26. Stolz/Beretta a z 23. na 27. Plowman/Ledogar.
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce N: neklasifikováni; * časy po přičtení půlminutové penalizace Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr) Hlavní závod můžete sledovat již dnes Zde. Vysílání se souhrnem kvalifikačního závodu začíná ve 11,45, start do zahřívacího kola proběhne v 12,25. Profil šampionátu Blancpain Sprint Cup (Zde) Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu. Zdroj: SRO, Formule, Foto: Tomáš Krejčík Komentáře ke článku
|
Reklama