Rosberg nejrychlejší, Hamilton opět chyboval |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vítejte na Formule.cz a při sledování 3. tréninku na Velkou cenu Singapuru! F1 se z Evropy přesunula o pár časových pásem na východ, do bohatého městského státu Singapur. Ekonomická metropole jihovýchodní Asie je ale nejhezčí v noci pod umělým osvětlením, díky čemuž budeme moci kvalifikaci i závod sledovat, jak jsme zvyklí, krátce po poledni. Dnes je program o hodinu posunutý, trénink začíná ve 12:00 a kvalifikace v 15:00 našeho času. Závod zítra začne ve 14:00. Evropského času se drží i piloti. Spát chodí pozdě v noci a vstávají krátce před pravým polednem, aby byli během kvalifikace i závodu v nejlepší fyzické formě. Na místní čas si budou zvykat až před dalším závodem, který se pojede na nedalekém malajském okruhu Sepang.
V pátek vypadalo být rozložení sil vzácně vyrovnané. Mercedes by sice opět mohl mít nejlepší kvalifikační rychlost, ale v delších stintu mu včera zdatně konkurovali jezdci Red Bullu i Ferrari. Na trať nejvíce spěchali jezdci s motory Ferrari - Esteban Gutiérrez, Romain Grosjean, Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen. Haas má v Singapuru nový aerodynamický balík, který ale včera Grosjeanovi způsobil několik problémů. Podobně jsou na tom u Toro Rosso. Daniil Kvjat včera jezdil se starší a Carlos Sainz s novější verzí aerodynamiky a inženýři museli rozdíly hledat lupou. Jezdci proto s rozdílnými balíky absolvují celý víkend. Pirelli ráno oznámilo, že snižuje povinný minimální tlak v zadních pneumatikách ze 17.5 na 16.5 psi. Pascal Wehrlein měl v plánu stint na žlutých pneumatikách, které jsou v Singapuru nejtvrdší ze tří nabízených typů, ale po ztrátě kontroly nad vozem vrazil zádí do bariéry a zničil zadní křídlo. Němec se do boxů vrátil bez pomoci, ale na trati zůstalo množství úlomků a trénink přerušila červená vlajka. Pascal Wehrlein, Esteban Ocon a Jolyon Palmer jezdí v ulicích Singapuru poprvé. Ta pomohla i velkému ještěrovi, který předtím téměř vběhl pod kola vozu Maxe Verstappena. "Nic se neděje, to byl jenom Gutiérrez. Nechápu, co ten člověk pohledává na trati," slyšeli jsme z vysílačky Felipeho Nasra poté, co se ho po stažení červené vlajky pokusil předjet a skončil ve výjezdové zóně. Přidal se tak na již dost dlouhý seznam jezdců, kteří si o Mexičanovi myslí, že buď neví jezdit, nebo mu nikdo podrobně nevysvětlil, na co slouží zpětná zrcátka. Vrchol tabulky mezitím obsadil Räikkönen na fialových pneumatikách, Rosberg byl ale na červených o 1.2 sekundy rychlejší. Hamilton byl na červených pneumatikách o 3 a Vettel na fialových o 5 desetin sekundy pomalejší než Rosberg. Na pátém se usadil Sainz, který překonal Verstappena s Ricciardem. Button si po výjezdu z boxové uličky stěžoval na nedotáčivost, Hamilton musel svůj vůz otáčet ve výjezdové zóně. Brit předjížděl Rosberga a při brzdění před sedmou zatáčkou zablokoval kola. 5 minut po uplynutí první půlhodiny tréninku se Kvjat díky fialovým pneumatikám dostal na páté místo, hned pod týmového kolegu. V první desítce byli i Bottas a Alonso, ale pouze dokud své rychlé kolo nepředvedl Hülkenberg, který se zařadil hned pod šestého Räikkönena. 18 minut před koncem tréninku mělo 10 týmů své jezdce v garážích a připravovalo je na nácvik kvalifikačního kola, jen Mercedes využíval prázdnou trať a oba jezdce poslal na trať na nových fialových pneumatikách. Rosberg zajel nejrychlejší kolo, ale Hamilton opět nedokázal včas zabrzdit do sedmé zatáčky a z výjezdové zóny se musel vracet zpátečkou. Ricciardo ztratil na Rosbergův čas 5 desetin sekundy, ale možná polovinu z toho mu sebral Ocon. Verstappen měl volnou trať a k překonání Rosberga mu chybělo pouhých 6 setin sekundy! Räikkönenovi se podařilo dostat nad Ricciarda, Vettel se zařadil až pod Australana. Trochu času ztratil výjezdem za jeden z obrubníků, ale časy obou jezdců Ferrari naznačují, že pro ně může být problémem konkurovat kvalifikační rychlosti Mercedesu a Red Bullu. Před kvalifikací mohou být spokojeni i Nico Hülkenberg a jezdci Toro Rosso. Do boje o místa v první desítce se překvapivě nezapojil McLaren. Na kvalifikaci je nejlépe připravený Nico Rosberg, ale na pole position jistě myslí i Max Verstappen. Lewis Hamilton si bude muset dát pozor při brzdění do sedmé zatáčky.
Zdroj: formulecz,formula1,autosport,pitpass Komentáře ke článku
|
Reklama