clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Sainz: Start měl být přerušen

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 4.10.2016, 16:30

počet komentářů: 0


V F1 už dlouho platí, že pokud má některý z jezdců po zahřívacím kole problém se svým vozem a nemohl by odstartovat, čeká všechny jeho soupeře další zahřívací kolo. V zmatku zpravidla panujícím po zhasnutí červených světel by se totiž velmi snadno mohlo stát, že některý z nich narazí do stojícího porouchaného monopostu. Toto se mohlo stát v Malajsii, kde Sainz sledoval postupné rozsvěcování červených světel z vypnutým motorem. Jezdci Toro Rosso se ale podařilo motor Ferrari znovu nastartovat, což ještě donedávna nebylo bez pomoci možné.

"Možná se čekalo na mě," odvětil Sainz na otázku ohledně neobvykle dlouhého čekání na rozsvícení prvního světla na startovacím semaforu. "Podle mě to bylo tak, protože nevěděli, zda použít žlutou (vlajku) a udělat další (zahřívací) kolo. Ale nechápu, proč se nakonec rozhodli, jak se rozhodli, protože začali rozsvěcet světla a můj vůz se nemohl pohnout. Opravdu mě překvapilo, že závod odstartoval.

Když zahříváte spojku příliš agresivně, normálně se spustí režim chránící motor před vypnutím. Ale tentokrát ne, což mě velmi překvapilo, ale podařilo se mi ho oživit. Máme na to na volantu takovou věc. Věděl jsem o ní, protože jsme ji nedávno testovali, ale přesto, když vám zhasne motor, hned vás napadne: "Sakra, to je konec." Vtom mi to inženýr rychle připomenul, ale na první pokus to nevyšlo. Chválabohu, na druhý pokus motor nastartoval. To už svítilo všech pět světel a za chvíli zhasla a já jsem vystřelil vpřed."

Sainz měl výborné první kolo a dostal se na bodovanou pozici, ale pak rychle klesal a v cíli mu patřilo až 11. místo. Daniil Kvjat skončil na 14. místě, čemuž velmi pomohla postartovní kolize, ruský jezdec vrazil do před ním jedoucího Kevina Magnussena.

Zdroj: autosport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
FIA instruuje jezdce: Musíte mávat! - 12.10.2016

Reklama