"Fernando je rychlejší než ty." |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Byl to Rob Smedley, Massův dlouholetý závodní inženýr a dobrý přítel, kdo musel Felipemu Massovi říci slova, která se černým písmem vryla do paměti fanoušků brazilského závodníka i mnohých z fanoušků Ferrari. "Fernando je rychlejší než ty. Potvrď, že jsi pochopil," slyšel Massa ve sluchátkách, když byl ve vedení Velké ceny Německa 2010. Massa příkaz uposlechl a celý nešťastný se postavil na druhý stupínek stupňů vítězů. Mohlo to být jeho první vítězství po zranění v roce 2009 a od té doby už velkou cenu nikdy nevyhrál. Rob Smedley, který se po Massově odchodu z F1 vzdává místa výkonnostního šéfa Williamsu, potvrdil, že to byl zlomový okamžik jezdcovy kariéry.
"Ocitl se v náročné situaci. Náročné, protože to byl zlomový moment. Po něm si uvědomil, co tým chce," řekl Smedley Motorsportu. "Víte, neříkám, že to bylo špatné nebo dobré, že se tým zaměřil na Fernanda. Také si myslím, že Fernando je skvělý jezdec, už jsem to řekl mnohokrát. Takže těžko říct, jestli to bylo správné pro tým, ale když Felipe pochopil, jak se věci mají, těžko se z toho sbíral." Smedley se Massovi omluvil hned po protětí cílové čáry. Světu tak dal na vědomí, že on sám s rozhodnutím nesouhlasil a nepřímo potvrdil, že se jednalo o týmovou režii, která byla v té době zakázána. "Ve vysílačce jsem dal jasně najevo nesouhlas s rozhodnutím, pak mě ve Ferrari čekaly velmi těžké časy. Ale podle mě se to dalo udělat lépe. Rozdíl v jejich závodní rychlosti nebyl velký. V jedné části závodu byl Felipe rychlejší a v jiných částech byl rychlejší Fernando. Felipe se s tím těžko vyrovnával, byl zmatený. Víte, před závodem jsme měli dohodnutou strategii, pravidla hry, která nebyla dodržena. Myslím, že ho to zmátlo. Byl ve vedení závodu a vzdaloval se (Sebastianovi) Vettelovi (jezdícímu na třetím místě). Měl problém pochopit… Proč jsme to udělali? Jaký to mělo smysl? Víte, bylo to Německo, nebyl to poslední závod sezóny. Byli jsme uprostřed sezóny. Takže proč? Myslím, že právě proto se s tím nevěděl vyrovnat." A nejen Massa, ale i jeho závodní inženýr měl problém rozdýchat nečekaný úder. Zdroj: motorsport Komentáře ke článku
|
Reklama