clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Technika sezóny 2017

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 3.1.2017, 12:17

počet komentářů: 0


Už třetí den je tu rok 2017, první rok nové generace vozů F1. Předchozí generace měla extrémně krátký život, vozy s hybridními pohonnými jednotkami a nízkým přítlakem vydržely pouze tři roky, tato snad bude úspěšnější. Připomeňme si, jak se budou nové vozy lišit od loňských.

vozy

Nové vozy mají být hezčí, rychlejší a také mají klást vyšší nároky na jezdce. Šířka předního křídla se zvětší z 1650 na 1800 milimetrů a celková šířka vozu z 1800 na 2000 milimetrů. Širší mohou být i podlaha a karoserie, kde limit stoupl z 1400 na 1600 mm. Výška zadního křídla klesne z 950 na 800 mm a šířka stoupne ze 750 na 950 mm, zatímco výška difuzoru se změní ze 125 na 175 mm, jeho šířka stoupne z 1000 na 1050 mm. Větší vozy ale budou opět o něco těžší. Minimální hmotnost vozu bez jezdce a paliva stoupla ze 702 na 722 kilogramů plus hmotnost nových pneumatik.

pneumatiky

Formule 1 se roky snažila své vozy zpomalit experimentováním s pneumatikami. Zmenšila je, později přibyly drážky, ty se pak zrušily, ale přibyl požadavek na rychlou degradaci výrobků od monopolního dodavatele Pirelli. Na roky 2017 až 2019 ale Pirelli dostalo novou objednávku a pneumatiky by měly být odolnější a méně citlivé na změny teploty. Také mají mít více přilnavosti, o co se postará jejich rozšíření. Šířka předních pneumatik stoupne z 245 na 305 mm a šířka zadních z 325 na 405 mm. Italská společnost bude nadále dodávat 5 typů různě tvrdých pneumatik pro suchou trať, jeden typ pneumatiky do přechodných podmínek a jeden typ pro mokrou trať. Ne všechny týmy se zúčastnily testování prototypů, proto si jezdci budou počet slicků různých směsí pro závodní víkendy vybírat až od Velké ceny Monaka. Do té doby budou od Pirelli všichni dostávat stejnou zásilku.

pohonné jednotky


Technické specifikace zůstávají stejné, vozy budou pohánět turbo motory V6 s obsahem 1.6 litru a pomocníky MGU-H a MGU-K sbírajícími tepelnou energii z výfuků a kinetickou z brzdového systému. Mění se ale i řada jiných věcí. V nádržích bude moci být maximálně 105 litrů paliva namísto dosavadních 100. Byl zrušen žetonový systém omezení vývoje. Aby se zabránilo obcházení omezení počtu pohonných jednotek na jezdce a sezónu použitím několika zcela nových pohonných jednotek (PJ) během jednoho víkendu, bylo zavedeno nové pravidlo. To říká, že jezdec si může ponechat pouze poslední použitou novou PJ (tedy většinou tu, kterou použije v závodě), ostatní se mu nezapočtou a za jejich další použití dostane další trest.

Kvůli šetření klesá maximální povolený počet PJ na jezdce a sezónu z pěti na čtyři. Nezávislé týmy by měly automobilkám za PJ zaplatit o 1 milion eur za sezónu méně. Také již platí pravidlo o "povinnosti dodávat" pro výrobce PJ s nejmenším množstvím zásobovaných týmů, pokud některý z nezávislých týmů zůstane bez kontraktu s některým z konkurentů.

 

Zdroj: gpupdate

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Bude mít F1 ​​dvojité turbo a 1200 koní? - 5.4.2017
Jak vidí Brawn budoucnost předjíždění a aerodynamiky? - 4.4.2017
Nové motory F1 budou jednodušší a hlučnější - 2.4.2017
Alonso je konečně spokojený s vozy F1 - 13.3.2017
Vettela nadchl jeho nový vůz - 2.3.2017

Reklama