Co přináší nová Toyota? |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Ladislav Lála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Změny technických nařízení, které vstupují v platnost počínaje sezónou 2005, se výraznou měrou podílely i na návrhu nového monopostu TF105. Patrné je to zejména na aerodynamice. Změny nařízení ovlivnily zejména konstrukci předního a zadního křídla, bočnic a zadní části vozu.
Boční srovnání loňského modelu TF104B a letošního TF105 (1) Nos je v důsledku změn parametrů předního křídla umístěn výše
(2) Přední přítlačné křídlo bylo v souladu s novými nařízeními posunuto o 5 cm výše
(3)+(4) Šasi TF104B je sice tvarově podobné TF105, podlaha a přední část šasi jsou však umístěny o něco výše
(5) Velká pozornost byla věnována střední části TF105. Nové bočnice jsou mnohem nižší, než tomu bylo u předchůdce
(6) Komínky budou hrát v roce 2005 mnohem větší aerodynamickou roli. V porovnání s TF104B jsou mnohem větší
(7-8) I když je celková aerodynamika podobná loňskému vozu, došlo k mnoha drobným změnám s cílem minimalizovat ztrátu přítlačné síly, kterou přináší uměny nařízení
(9) Výfuk v zadní části TF105 je podstatně menší
(10) Nová nařízení již neumožňují utěsnění prostoru mezi pneumatikami a spodkem vozu (11) Zadní křídlo sestává v souladu novými nařízeními pouze ze dvou elementů. Zadní křídlo je povinně přichyceno na zadní nápravě. Přesah boční strany zadního křídla zůstává stejný.Detail předního přítlačného křídla
Přední přítlačné křídlo je posazeno o 5 cm výše. Zatímco přední křídlo TF104B bylo 10 cm na referenční rovinou, v případě TF105 je tato vzdálenost 15cm. Detail zadního přítlačného křídla
Zadní přítlačné křídlo sestává pouze ze dvou elementů, podobně jako v roce 2004. V sezóně 2005 byly však tyto elementy posunuty o 15 cm více dopředu kvůli omezení ztráty přítlaku. Zadní difusér TF104B nebyl omezen výškou, letos však může být vysoký maximálně 125 mm. Omezení zadní části vozu
Jedno z nařízení, které způsobuje značnou ztrátu přítlačné síly, se týká zadních pneumatik. Obrázek zachycuje vliv nových nařízení na voze z roku 2004.
Spodek vozu nesmí nově zasahovat až k zadním pneumatikám. Pravidla hovoří o mezeře 400 mm mezi zadní nápravou a 200 mm příčně. Světlejší šedivá barva znázorňuje rozdíl letošních a loňských nařízení. Zdroj: Toyota, Foto: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama