clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Brawn: F1 potřebuje automobilky

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 6.3.2017, 17:53

počet komentářů: 0


Ross Brawn se ještě před jmenováním do funkce výkonného ředitele F1 zamyslel nad tím, jaké motory bude F1 používat po roce 2020. Paleta možností je pestrá. Od návratu k jednoduchosti, přes zachování hybridů, až po přechod k elektromotorům. Nyní se na tohle téma zamyslel opět a jisté je, že při sestavování pravidel bude důležitý názor fanoušků, ale také názor automobilek, o které F1 nechce přijít.

"Na jedné straně je pravda, že nejjednodušší by bylo vrátit se k atmosférickým motorům s velkým objemem a zapomenout na mnoho současných problémů včetně hlučnosti a ceny," řekl Brawn během rozhovoru pro Sky Sports. "Ale s takovými motory by se vytratil zájem automobilek a sportu by to nakonec uškodilo. Automobilky jsou součástí kouzla F1. Ferrari, Mercedes, Honda, Renault, podle mě jsou důležitou součástí F1."

Bude se tedy hledat něco, co se bude líbit fanouškům, ale co zároveň automobilky budou ochotny vyrábět.

"Chci najít řešení, se kterým budeme moci dosáhnout všech cílů. Již to začíná, protože začínají setkání s výrobci motorů a s FIA. Existuje takové řešení, se kterým bude možné dosáhnout všech cílů? Mohli bychom zaujmout automobilky? Mohli bychom mít hlučné motory? Mohli bychom mít motory podobné těm, které automobilky vyrábějí pro své automobily? Neznám odpovědi, ale pokusím se je zjistit, protože aby bylo řešení perfektní, musíme s ním dosáhnout tohle všechno zároveň. Nechceme se na vše z posledních let vykašlat a říct: "Hoďte tam staré motory!" To by byla škoda, protože může existovat řešení, ke kterému dospějeme ve spolupráci se všemi zúčastněnými skupinami."

Zdroj: f1i

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama