clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Budou stevardi rozhodovat konzistentněji?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 1.4.2017, 07:17

počet komentářů: 0


Charlie Whiting v rozhovoru pro web GPUpdate ozřejmil některé detaily v pravidlech, která byla změněna před sezónou 2017.

Jednou z nich jsou pevné starty po návratu bezpečnostního vozu do boxů. FIA se pohrávala s myšlenkou pevných restartů, ale nakonec se do pravidel nedostaly. Je tam ale pevný start, když závod začne za bezpečnostním vozem. V minulých sezónách jsme vídali, jak si monoposty F1 nejprve částečně vysušily alespoň ideální stopu a pak následoval letmý start. Letos se jezdci po těchto kolech opět seřadí na hlavní rovince a proběhne klasický start, ale s tím, že kola absolvovaná před startem budou odečteny z délky závodu.

Loni velkou část sezóny poznamenal zmatek způsobován měněním pravidla omezujícího radiokomunikaci jezdce s týmem. Nakonec byly všechny zákazy zrušeny a v platnosti zůstává pouze velmi přísné omezení komunikace během zahřívacího kola, aby inženýři jezdcům nepomáhali se startovní procedurou a dobrý start závisel pouze na jezdci.

Zajímavé jsou změny v posuzování soubojů. F1 se opět rozhodla dát jezdcům volnější ruku a stevardi mají trestat pouze jezdce, který je stoprocentně nebo téměř stoprocentně zodpovědný za způsobení kolize. Také bylo zrušeno tzv. "Verstappenovo pravidlo", které bylo narychlo sepsáno po nebezpečných manévrech mladého Holanďana uprostřed sezóny 2016. Stevardi budou nyní vyšetřovat pouze jezdce, jehož manévry byly chaotické, který extrémně zpomalil jiného jezdce, nebo ohrozil jiného jezdce. V podstatě by měly být zakázány pouze nebezpečné manévry.

Nejvítanější změnou ale může být konzistentnost v rozhodování stevardů. Budou si pomáhat videoarchívem různých typů incidentů.

"Abychom stevardům pomohli, vytvořili jsme něco, čemu říkáme videoarchív. Díky němu si mohou okamžitě prohlédnout podobné incidenty, které jsou roztříděny podle typu. Například když někdo způsobí kolizi, stačí dvě kliknutí a systém jim ukáže šest podobných incidentů a při každém bude i verdikt. Stevardi by díky tomu měly být konzistentnější a zároveň rychlejší."

Zdroj: gpupdate, Foto: FIA

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
FIA by ráda diskutovala o zrušení modrých vlajek - 17.5.2018
FIA se pevných restartů nebojí - 15.3.2018
Problém se startováním motorů vyřešen - 22.10.2016
FIA rozptyluje obavy o předjíždění v roce 2017 - 6.4.2016

Reklama