clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Střed pole se obává síly Renaultu

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 23.4.2017, 18:15

počet komentářů: 0


Při pohledu na tabulku s výsledky prvních tří závodů vypadá tým Renaultu jako outsider. Poslední z týmů, které již získaly alespoň bod, pod sebou má pouze slabý Sauber a trápící se McLaren a skupinka týmů středu pole mu bodově uniká. Ale zatímco loni Renault jenom opakoval, že má "přechodnou sezónu", letos šlape do vývoje naplno a menší týmy se ho po Bahrajnu začínají obávat.

"Ano," přiznal překvapení Bob Fernley, zástupce šéfa týmu Force Indie. "Renault v zimě udělal kus práce. Nemyslel jsem si, že může dosáhnout tak velkého pokroku. Na začátku zimních testů jsem si myslel, že budeme bojovat s Williamsem, Toro Rosso a McLarenem. McLaren nenaplnil očekávání, ale nahradil ho Renault. Tipuji, že to takto bude až do konce sezóny. Je to vzrušující. Vpředu bojují dva týmy a čtyři o čtvrté místo. Red Bull je někde uprostřed."

Carlos Sainz z Toro Rosso, které používá motory Renaultu, si všiml, že žluté vozy jsou rychlé v kvalifikaci, ale během závodu ztrácejí dech.

"Zdá se, jako by měli cosi navíc pouze pro krátké jízdy. Něco mají, možná v aerodynamice, v práci s pneumatikami, nebo někde jinde," řekl španělský závodník. "Pomáhá jim to v jednom rychlém kole a my nic takového nemáme. Ale při delší jízdě jsme, myslím, vyrovnanými soupeři. Letos máme vůz, který je hodný k pneumatikám. V Austrálii a v Číně nás překvapila naše jemnost k pneumatikám. Možná to s tím nějak souvisí, ale Renault evidentně udělal obrovský krok vpřed, letos má mnohem lepší vůz, je to vidět v datech (ze závodů).

Renault si svou slabinu už nejen uvědomil, ale také provedl analýzu a začal pracovat na jejím odstranění.

"Zjistili jsme, kde ztrácíme a proč se to děje," cituje Motorsport Boba Bella, technického ředitele Renaultu. "Musíme zlepšit části, které jsou za to odpovědné. Je to v kombinaci pneumatik a aera. Musíme zajistit, že budou spolu fungovat za všech okolností. Věděli jsme (ještě před Bahrajnem), co potřebujeme. Ale nedostali jsme to na trať, neměli jsme balík potřebných vylepšení, pracujeme na něm."

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Bell končí jako technický ředitel Renaultu - 31.7.2018
Renault získal další posilu - 14.6.2018
Renault není tak rychlý, jak by měl - 22.4.2018
Renault potřebuje pohodlné čtvrté místo - 22.3.2018

Reklama