30 tratí požádalo FOM o vlastní závod |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Velká cena Malajsie se sice letos pojede naposledy, ale zeštíhlování kalendáře závodů F1 se nejspíš vůbec nemusíme obávat. Příští rok se pojede i ve Francii a v Německu a Bernie Ecclestone před pár dny řekl, že Singapur podepíše nový kontrakt. Brazilský Interlagos se sice ocitl v nejistotě kvůli plánovanému prodeji soukromé společnosti, ale kontrakt ho v F1 udrží minimálně do roku 2020. A nové vedení Formula One Management má kolem 30 nových zájemců! Aby se mohlo vyhovět co největšímu počtu z nich bude možná nutná radikální změna kalendáře.
"Obecně se snažíme o nastolení rovnováhy mezi Evropou, Amerikou a Asií," řekl médiím Sean Bratches, výkonný ředitel F1 pro obchodní záležitosti. "V ideálním světě bychom odjeli všechny závody v jednom z těchto světadílů, pak se přesunuli do dalšího a pak do dalšího. Bylo by to velmi výhodné pro týmy stěhující celý náš cirkus kolem celého světa. A také bychom tím pomohli fanouškům. Mohli bychom jim říct: "Nejbližšího dva a půl měsíce budete kvůli sledování závodů vstávat brzy." Pak by závody dva a půl měsíce byly kolem poledne a pak v noci. Myslíme si, že je důležité to takto rozdělit." Je jisté, že v budoucnu se změní poměr mezi závodními okruhy a městskými tratěmi. Nebude to ale pouze o tom, kdo kolik zaplatí. F1 si zaslouží být v centru největších a nejzajímavějších míst. "Chtěli bychom být ofenzivnější a sami si vybrat města, protože budeme mít více městských tratí odlišných od tradičních okruhů, i v tomhle chceme rovnováhu. Chceme být v centrech měst, kde bude obrovská návštěvnost a které dokáží zaujmout i televizního diváka. Chceme, aby promotéři pochopili umění propagace. Je to umění vytvořit příběh, dostat lidi na tribuny a poskytnout jim unikátní zážitek. Půjdeme do toho s nimi jako partneři, takže jsem v této záležitosti velmi optimistický." Zdroj: motorsportweek Komentáře ke článku
|
Reklama