Po strhujícím závěru bitvy o Británii se raduje Grasser
vydal:
Tomáš Krejčík
zveřejněno:
15.5.2017, 00:05
počet komentářů:
0
Do druhého závodu vytrvalostní části BGTS odstartovalo celkem 55 účastníků. kteří nasadili 32 vozů v celkovém hodnocení, 17 ve třídě smíšených posádek a 6 v amatérské kategorii. Seznam účastníků naleznete na stránkách pořadatele Zde.
Přestože byl v kvalifikaci nejrychlejší Serralles (č. 88, Akka-ASP, Mercedes-AMG) později usvědčen z ulitého startu (a kontaktu), vedení neuhájil proti dopoledne druhému Bortolottimu (č. 63, Grasser, Lamborghini). Mladý Ital, jenž se ujal vedení po průjezdu zatáčkou Copse, navyšoval náskok až na šest vteřin. Na Portugalce později čekal trest v podobě minutového zastavení v boxech, takže se z druhé pozice propadl na konec pole.
Nebyl však sám, kdo získal výhodu na startu. Do boxů museli kvůli mírnější variantě trestu v podobě průjezdu Toril (PAM č. 16, Black Falcon, Mercedes-AMG), Henkola (AM č. 36, Walkenhorst, BMW), Perfetti (PAM č. 89, Akka-ASP, Mercedes-AMG) a Hommerson (PAM č. 53, Spirit of Race, Ferrari).
Po kolizi Richelmiho (č. 2, Belgian Audi) s Broniszewskim (PAM č. 11, Kessel, Ferrari) nebyl závod vážněji narušen. Brzy však následovalo vyhlášení plné žluté kvůli vyprošťování Westa (AM č. 188, Garage 59, McLaren) z kačírku u zatáčky Luffield. Tam mu pomohl Buurman (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG).
Po skončení neutralizace se závodilo pouze do okamžiku, kdy Vinke (AM č. 32, Zakspeed, Mercedes-AMG) vystrčil Kanea (č. 44, Strakka, McLaren). Ten tvrdě narazil do bariéry v zatáčce Maggots a podruhé nastala plná žlutá, následovaná výjezdem bezpečnostního vozu. Za hříšníka Vinkeho minutu trvající trest později odpykal Caccia.
Situaci briskně využil Mortara (č. 90, Akka-ASP, Mercedes-AMG), takže střídající Meadows se po ukončení prvního kola výměn ocitl v čele závodu. Musel si však dávat pozor na Caldarelliho (č. 63, Grasser, Lamborghini), který se nechtěl spokojit se ztrátou vedení. Po předjetí Lathourase (č. 50, AF Corse, Ferrari) Erikssonem (č. 84, HTP, Mercedes-AMG) musel brzy odolávat tlaku švédského pilota. Ten byl v 44. kole úspěšný, v rakouské stáji však nemuseli dlouho smutnit.
Brilantní práce mechaniků (bezmála o tři vteřiny rychlejší oproti konkurentům) posunula Engelharta (č. 63, Grasser, Lamborghini) do vedení. Německý pilot sice během svého úseku musel chvílemi čelit tlaku nejprve Marciella (č. 90, Akka-ASP, Mercedes-AMG) a později Buhka (č. 84, HTP, Mercedes-AMG), ve strhujícím závěru však vedení uhájil.
Neméně těsný finiš proběhl ve třídě smíšených posádek, kde Adam (PAM č. 97, Oman, Aston Martin) zaostal pouze vteřinu za triumfujícím Kujalou (PAM č. 77, Barwell, Lamborghini).
Další podnik proběhne ve dnech 23. až 24. června na okruhu Paul Ricard. Mezitím se účastníci seriálu Blancpain GT Series utkají ve dvou hodinu trvajících závodech v belgickém Zolderu ve dnech 2. - 4. června.
Zdroj: SRO, Formule, Foto:
Martin Trenkler
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.