Finská převaha ve třetím tréninku |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Zdenda Balcar počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vedení závodu v pátek večer vyhodnotilo průběh prvních dvou tréninků a rozhodlo se upravit nájezd do 8. zatáčky. Byl odstraněn obrubník, který způsobil havárii Péreze, aby se minimalizovalo nebezpečí dalších kolizí. Na zelené světlo tentokrát jezdci reagovali mnohem rychleji než v pátek a vrhli se na trať k poslední přípravě na kvalifikaci. Jejich aktivita však netrvala dlouho. První čas zajel Palmer, ale zakrátko začal jeho renault na trati hořet a ke slovu přišly hasicí přístroje traťových komisařů. Zásah naštěstí probíhal v únikové zóně, takže nenarušil další průběh tréninku. Boj s ohněm totiž probíhal mnohem déle, než by se očekávalo. Po čtvrt hodině vedl pořadí Kvjat (1:47,722 s) před Sainzem, Palmerem, Oconem a Pérezem a nikdo další zatím nezaznamenal měřený čas. A přesně v té chvíli vyjela i špička, jenže kvůli žlutým vlajkám stále nemohla používat systém DRS. Do čela se dostal Bottas (1:47,262 s) a časy na kolo začaly rychle klesat. Na vedoucí pozici se vystřídali Verstappen, Sainz, Kvjat, znovu Bottas. Na trati bylo 18 z 20 vozů vyjma Vettela a Palmera. Na druhou pozici se prosadil Räikkönen a blýskly se i williamsy. Problémy měl Magnussen, ale krizovou situaci zvládl.
Po půlhodině vedl Bottas (1:43,720 s) před Massou (+0,124 s), Räikkönenem (+0,395 s), Pérezem, Hamiltonem, Oconem, Kvjatem, Sainzem, Hülkenbergem a Strollem. Na Vettelově ferrari se v boxu dlouho pracovalo a klesl až na předposlední místo před Palmera. Když pak vyjel na trať, zařadil se na 6. pozici se ztrátou 0,624 s, ale okamžitě byl povolán zpět do boxu. Závadu se tedy evidentně nepodařilo odstranit. Bottas se na superměkkých pneumatikách nevešel do 16. zatáčky, ale situaci s přehledem zvládl. Jeho týmový kolega dvacet minut před koncem tréninku rozjel na stejné směsi úžasné kolo a dostal se do vedení (1:43,348 s) nejrychlejším časem víkendu. Verstappen zatím hlásil inženýrovi, že ve vysokých otáčkách slyší z motoru divné zvuky. Rada z boxu pomohla a Nizozemec mohl výrazně zrychlit. Na mercedesy to však nestačilo. Ferrari zůstávala dlužná očekávání, ale Räikkönen zdolal alespoň čtvrtého Massu.
Do čela se znovu dostal Bottas (1:43,057 s), ačkoli jel na superměkkých pneumatikách už osmé kolo! A pak přišla čtvrt hodiny před koncem finská chvíle: do čela šel Räikkönen a vzápětí ho o 0,095 s překonal krajan Bottas. Verstappen musel svůj red bull z technických důvodů odstavit přímo na trati. Se štěstím zvládl nebezpečný smyk Grosjean, jemuž se v Baku stále příliš nedařilo. Ale štěstí měl v 8. zatáčce i klouzající Hamilton. Na senzační čtvrté místo se šest minut před koncem probojoval Ocon, zatímco jeho kolega Pérez zavadil o zeď.
Zdroj: formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama