Z několika kapek na začátku kvalifikace se nakonec hrozba deště nenaplnila. Souboje tak probíhaly na suché dráze.
První část
V díle, který se odehrával ještě za světla, se více jak jedna polovina pole (34 účastníků z 63) vešla do rozmezí jedné vteřiny. Hranici dvou minut a devatenácti vteřin z nich prolomila třetina. Rekordní vyrovnanost vyniká navíc s ohledem na délku okruhu, přesahující sedm kilometrů.
Prvního Adama (2:18,909; PAM č. 97, Oman, Aston Martin) překonalo do konce prvního dílu ještě pět pilotů, vedení ve třídě smíšených posádek udržel do konce. Některé časy byly bdělými komisaři ihned vymazány, přesto především úvodní část prvního dílu umožnila řadě účastníků docílit časů pro superpole.
Předčasný konec prvního dílu nastal šest minut před vypršením časového limitu. Kobajašiho (č. 00, Good Smile, Mercedes-AMG) po smyku v Eau Rouge zastavila z vysoké rychlosti až bariéra u výjezdu z boxů.
Druhá část
Nejrychlejším časem 2:19.026 opanoval dočasně první místo Green (č. 17, WRT, Audi). Přestože byl do konce kvalifikace překonán čtveřicí pilotů, z klíčové první dvacítky jej nikdo již nevystrnadil.
Krátce po zahájení nočního dílu kvalifikace byla zatáčka Eau Rouge svědkem další větší nehody. Problém s levým předním kolem neumožnil Parrymu (č. 22, RJN) nasměrovat nissan k Raidillonu, takže britský pilot tvrdě narazil do pneumatik.
Na necelých dvacet minut byla kvalifikace zastavena, poté následovala většina úspěšných pokusů o průnik do první dvacítky. S časem 2:18,875 posunul Pepper z 33. místa v prvním díle na celkově šesté bentley týmu Abt (č. 9; 3. v noční části). Posunem na čtvrtou příčku jej následoval Ordoňez (č. 23, RJN, Nissan; 2:18,924, celkově 9.).
Třičtvrtě hodiny před koncem byla vyhlášena tři minuty trvající fáze plné žluté kvůli vyproštění Demirdjiana (PAM č. 961, Spirit od Race, Ferrari) z kačírku. V té době docílil druhého nejrychlejšího času (2:18,858) této časti Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Tím dostal posunem na celkově šesté místo svoji posádku znovu do hry v superpole, ale také do hledáčku komisařů rychlým průjezdem při vyvěšených žlutých vlajkách.
Kombinované výsledky obou částí kvalifikace
p.
Kat.
Posádka
Tým
Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
Mortara/Meadows/Marciello
Akka-ASP
MAgt
2:18.562
2.
-
De Phillippi/Mies/Vervisch
Audi WRT
Ar82
+ 0.113
3.
-
Fisichella/Cioci/Calado
Kaspersky
F488
+ 0.161
4.
-
Serralles/Juncadella/Vautier
Akka-ASP
MAgt
+ 0.187
5.
-
Soulet/Abril/Soucek
M-Sport
Bcon
+ 0.260
6.
-
Bortolotti/Engelhart/Caldarelli
Grasser
Lhur
+ 0.296
7.
-
Jöns/Pepper/Verdonck
Team ABT
Bcon
+ 0.313
8.
PAM
Al Harty/Yoluc/Adam/Hankey
Oman
Avan
+ 0.347
9.
-
Ordoñez/Buncombe/Chiyo
Team RJN
Ngtr
+ 0.362
10.
-
Eriksson/Buhk/Perera
AMG HTP
MAgt
+ 0.382
11.
-
Frey/Ortelli/Costa
Emil Frey
Jef
+ 0.383
12.
-
Eng/Martin/Sims
Rowe
Bm6
+ 0.387
13.
-
Lathouras/Rugolo/Pier Guidi
Spirit OR
F488
+ 0.398
14.
-
Albequerque/Schmid/Salaquarda
ISR
Ar82
+ 0.415
15.
-
Kaffer/Stippler/Van der Linde
Audi ISR
Ar82
+ 0.441
16.
-
Smith/Jarvis/Kane
M-Sport
Bcon
+ 0.450
17.
-
Garcia/Müller/Rast
Audi WRT
Ar82
+ 0.450
18.
-
Estre/Christensen/Vanthoor
Bernhard
P991
+ 0.458
19.
-
Haase/Gounon/Winkelhock
Audi Sainteloc
Ar82
+ 0.464
20.
-
Leonard/Dennis/Green
Team WRT
Ar82
+ 0.464
21.
-
Fässler/Lotterer/Vanthoor
Audi WRT
Ar82
+ 0.468
22.
-
Stolz/Christodoulou/Buurman
Blk Falcon
MAgt
+ 0.565
23.
PAM
Allemann/Bohn/Müller/Jaminet
Herberth MS
P991
+ 0.581
24.
-
Jaafar/Schothorst/Watson
Strakka
M650
+ 0.648
25.
PAM
Flemming/Leventis/Williamson/Webb
Strakka
M650
+ 0.657
26.
-
Sandström/Schiller/Baumann
HTP
MAgt
+ 0.716
27.
PAM
Hommerson/Machiels/Bertolini/Butcher
Spirit OR
F488
+ 0.726
28.
-
Shaitar/Rigon/Molina
SMP Racing
F488
+ 0.811
29.
PAM
Amstutz/Kodric/Kulaja/Gavin
Barwell
Lhur
+ 0.833
30.
PAM
Perfetti/Fontana/Badey/Bastian
Akka-ASP
MAgt
+ 0.834
31.
-
Simmons/Moore/Parry
RJN MS
Ngtr
+ 0.851
32.
PAM
Mattschull/Salikhov/Malucelli/Siedler
Rinaldi
F488
+ 0.869
33.
-
Barnicoat/Bell/Ledogar
Strakka
M650
+ 0.873
34.
PAM
Demerdjian/Minassian/Rizzo/Vilander
Spirit OR
F488
+ 0.877
35.
-
Seefried/Hirschi/Klien
Emil Frey
Jef
+ 0.924
36.
-
Filippi/Pohler/Crestani
Lazarus
Lhur
+ 0.975
37.
-
Richelmi/Berthon/Tréluyer
Belgian Audi
Ar82
+ 1.071
38.
PAM
Häring/Renauer/Renauer/Lieb
Herberth MS
P991
+ 1.093
39.
PAM
Morley/Toril/Kirchhöfer/Götz
Blk Falcon
MAgt
+1.098
40.
PAM
Cameron/Griffin/Scott/Ragazzi
AF Corse
F488
+1.303
41.
PAM
Palttala/Krognes/Menzel/Henkola
Walkenhorst
Bm6
+ 1.338
42.
-
Blomquist/Catsburg/Spengler
Rowe
Bm6
+ 1.353
43.
PAM
Machitski/Ramos/Abra/Keen
Barwell
Lhur
+ 1.378
44.
-
Taniguči/Kataoka/Kobajaši
GS & Ukyo
MAgt
+ 1.464
45.
PAM
Al Faisal/Haupt/Piana/V.D.Zande
Blk Falcon
MAgt
+ 1.496
46.
PAM
Caygill/Mayr-Melnhof/Venter/Lyons
Team WRT
Ar82
+ 1.514
47.
AM
Zanuttini/Duyver/Perel/Cadei
Kessel
F488
+ 1.579
48.
-
Beretta/Gattuso/Piccini
Ombra
Lhur
+ 1.620
49.
-
Dontje/Assenheimer/Heyer
HTP
MAgt
+ 1.735
50.
PAM
Chaponik/Sandberg/Heckert/Bleekemolen
Blk Falcon
MAgt
+ 1.825
51.
AM
Delhez/Vannelet/Stursberg/Zanella
HB Racing
Lhur
+ 1.842
52.
PAM
Broniszewski/Rizzoli/Cressoni/Piccini
Kessel
F488
+ 1.882
53.
-
Fumanelli/Kane/Tordoff
Strakka
M650
+ 1.883
54.
AM
Ehret/Mastronardi/Van Glabeke/Lancieri
Rinaldi
F488
+ 1.918
55.
PAM
Motoaki/Bontempelli/Beretta/Castellacci
AF Corse
F488
+ 1.991
56.
-
Ineichen/Giammaria/Companc
Grasser
Lhur
+ 2.039
57.
AM
Kelders/Rostan/Bouvy
Sainteloc
Ar82
+ 2.600
58.
-
Grenier/Van Splunteren/Van Lagen
Attempto
Lhur
+ 2.747
59.
AM
West/Goodwin/Harris/Ellis
Garage 59
M650
+ 4.199
60.
AM
Schwietz/Van Campehoudt/Wankelhorst/Oeverhaus
Walkenhorst
Bm6
+ 4.614
61.
AM
Maggi/Krebs/Mateu/Bovy
Attempto
Lhur
+ 7.013
62.
AM*
Pâque/Paisse/Du Bosqueau/Soenen
Speedlover
Pcup
+ 11.109
63.
AM*
Blank/Mallegol/Notari/Mechaly
RMS
Pcup
+ 19.073
Vysvětlivky k tabulce
Třídy: bez označení – sestavy v celkovém hodnocení, PAM (Pro-Am Cup) – smíšené posádky, AM Cup – amatérské posádky, včetně třídy N s pohárovými vozy (AM*)
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991), Porsche 911 GT3 Cup ( Pcup)
Čeští anebo slovenští zástupci jsou zvýrazněni tučným písmem.
Program pokračuje dnes od 19,30 Superpole, v němž se utká 20 nejrychlejších vozů. Průběh lze sledovat prostřednictvím přenosu Zde.
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu.
V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o této vytrvalostní sérii. Tento prestižní podnik je v pořadí čtvrtým závodem pětidílného seriálu. Většina účastníků působí právě v této sérii, doplněni jsou příležitostnými zájemci.
Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních. Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.