clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Wolff: F1 směřuje k franšízovému ​​modelu

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 10.8.2017, 12:15

počet komentářů: 0


Toto Wolff prozradil, že součástí změn prováděných společností Liberty Media, novým vlastníkem F1, je směřování k franšízové ​​dohodě se současnými týmy. Franšízový model je úspěšný hlavně v USA, kde mají týmy navždy místo ve své soutěži, na rozdíl od evropského modelu sestupu/postupu týmu do nižší/vyšší ligy na základě výsledků. Týmy F1 sice nesestupují, ale doživotní členství v tomhle exkluzivním klubu by mohlo zvýšit hodnotu hlavně středních a menších stájí.

V současnosti týmu garantuje místo smlouva (které se tradičně říká Concordská, podle první takové smlouvy mezi šampionátem a týmy podepsané v roce 1981), která vždy platí jen několik let. Současné kontrakty končí v roce 2020 a nikdo majitelům týmů jako Force India nebo Sauber negarantuje, že je nenahradí někdo jiný, třeba zákaznické ekipy nebe třetí vozy velkých týmů.

"Liberty Media to chytila ​​za správný konec, hlavně co se týče Concordské dohody, jak se jí dříve říkalo. Blíží se její konec," řekl šéf týmu Mercedes. "V podstatě se změní to, že tým bude majitelem licence. Pomůže to zvýšit jeho hodnotu, protože nebude třeba každých osm let dosáhnout podepsání nové dohody."

Bob Fernley, zástupce šéfa Force India, by měl z věčné místenky svého týmu v F1 radost. "Vybudovat tým F1 trvá roky," řekl. "Potřebujeme, aby bylo možné takový tým vytvořit, aby vlastníci mohli přijít, využít svůj čas, zvýšit hodnotu týmu nebo, pokud neodvedou dobrou práci, přijít o peníze. A pak značku prostě posunou dál. Nejdůležitější jsou týmy, protože jejich vytvoření trvá tak dlouho. O plně funkční týmy beztak bude zájem, ale mělo by se to formálně přetavit v příslušný franšízový model."

Zdroj: f1i

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama