vydal:
Róbert Randuška
zveřejněno:
29.9.2017, 10:20
počet komentářů:
0
Televizní záběry na suchý povrch okruhu Sepang divákům přislíbily trénink, jak se patří. První trénink smáčel déšť a prakticky se jezdilo pouze v poslední půlhodině. Jezdci se tak na slicky poprvé dostali až v druhém tréninku a na trati bylo rušno hned po zhasnutí červeného světla na konci boxové uličky.
Do deseti minut se na trati ukázali všichni závodníci, ale z vozu Pierra Gaslyho se po návratu k mechanikům začalo kouřit. Klid techniků ovšem naznačil, že hasicí přístroj odvedl svou práci včas a dobře. Nováček se na trať vrátil za pár minut a jeho šéf prozradil, že se pouze vznítil olej.
Pouze Carlos Sainz obětoval kratičký stint bílé sadě pneumatik, většina pole si vzala žluté a jezdci Williamsu a McLarenu červené. Na špici se usadil Max Verstappen, nejrychlejší muž prvního tréninku. Sebastian Vettel s Kimim Räikkönenem však ztratili pouze desetinu sekundy, Daniel Ricciardo dvě. Jezdci Mercedesu začali v pomalejším tempu. Po patnácti minutách byl překonán traťový rekord, Sebastian Vettel zajel kolo za 1:32.566.
Dvacet minut po zahájení tréninku si Valtteri Bottas udělal pořádně dlouhý výlet mimo trať. Mohl být rád, že byl příliš rychlý na uvíznutí v štěrkovém kačírku a příliš pomalý na náraz do bariéry, ale kolem celé 10. zatáčky jel po trávě a následně se musel vrátit k mechanikům. Chybu udělal v nájezdu po předjetí pomalého vozu týmu Williams.
Když Bottas vystoupil z vozu, ocitl se v kačírku Lewis Hamilton! Opět sehrál roli obrubník, ale tentokrát následoval boční smyk. Mercedes se z mělkého štěrku vyhrabal, ale i tento stříbrný vůz musel zpět k mechanikům.
180456
Už po půlhodině začali jezdci přezouvat na červené pneumatiky, na kterých se zítra pojede kvalifikace. Red Bull poslal své jezdce na trať s malým rozestupem. Ricciardo se posunul na první místo, zatímco Verstappen měl nejrychlejší první úsek, ale hodně času ztratil slabým posledním sektorem. Hned si týmu stěžoval na načnou nedotáčivost vozu. Nejvyšší dvě příčky pak obsadili Vettel a o šest desetin sekundy pomalejší Räikkönen. Stroll a Ericsson ve snaze o rychlé kolo nedokázali udržet své vozy na trati.
Mercedes postupně vrátil na trať Bottase i Hamiltona, ale zařadili se až na páté a šesté místo. Ze zbytku pole byli nejrychlejší Pérez, Hülkenberg a Ocon, ale pouze dokud se Alonso nevyhoupl před oba mercedesy.
Pak jsme viděli tvrdý náraz vozu Romaina Grosjeana. Nebyla to jeho chyba, na jednom z obrubníků se uvolnil kryt odtokového kanálu, když po něm přejel Bottas. Za ním jedoucí Räikkönen ho naštěstí netrefil, ale pak přijel vůz Haasu. Francouz z vozu vystoupil v pořádku, ale bylo jasné, že mechaniky amerického týmu čeká dlouhá noc. Trénink přerušila červená vlajka.
180465
Vedení závodu po několika minutách oznámilo, že trénink nebude restartován, zřejmě z důvodu potřeby přezkoumat a opravit poškozený obrubník.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Sebastian Vettel
Ferrari
Ferrari
1:31,261
23
2.
Kimi Räikkönen
Ferrari
Ferrari
1:31,865
+ 0.604
19
3.
Daniel Ricciardo
Red Bull
Renault
1:32,099
+ 0.838
19
4.
Max Verstappen
Red Bull
Renault
1:32,109
+ 0.848
11
5.
Fernando Alonso
McLaren
Honda
1:32,564
+ 1.303
14
6.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:32,677
+ 1.416
15
7.
Valtteri Bottas
Mercedes
Mercedes
1:32,720
+ 1.459
21
8.
Sergio Pérez
Force India
Mercedes
1:32,862
+ 1.601
20
9.
Nico Hülkenberg
Renault
Renault
1:33,060
+ 1.799
24
10.
Esteban Ocon
Force India
Mercedes
1:33,096
+ 1.835
24
11.
Jolyon Palmer
Renault
Renault
1:33,381
+ 2.120
26
12.
Felipe Massa
Williams
Mercedes
1:33,394
+ 2.133
20
13.
Stoffel Vandoorne
McLaren
Honda
1:33,673
+ 2.412
15
14.
Lance Stroll
Williams
Mercedes
1:33,818
+ 2.557
16
15.
Pierre Gasly
Toro Rosso
Renault
1:34,043
+ 2.782
22
16.
Carlos Sainz
Toro Rosso
Renault
1:34,104
+ 2.843
19
17.
Romain Grosjean
Haas
Ferrari
1:34,118
+ 2.857
18
18.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:34,343
+ 3.082
17
19.
Pascal Wehrlein
Sauber
Ferrari
1:35,246
+ 3.985
29
20.
Marcus Ericsson
Sauber
Ferrari
1:35,697
+ 4.436
27
Zdroj: formulecz, formula1, autosport
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.