Mercedes znovu v jiné lize |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ani druhý trénink v Interlagosu nezměnil nic na naprosté dominanci trojcípé hvězdy. Nejlepší v něm byl opět Lewis Hamilton, i když zaostal za svým ranním výkonem. Teplota v Sao Paulu šplhala ke třicítce, asfalt se rozpálil na 41 stupňů. Předpověď varovala před deštěm, zdálo se však, že jeho bezprostřední nebezpečí nehrozí. I tentokrát se mezi účastníky objevil „vetřelec“. Šlo o Giovinazziho, který u Haasu nahradil v kokpitu Magnussena. Na trať vyrazili všichni na softech. Räikkönen si hned na úvod stěžoval na vibrace, přesto zaznamenal první relevantní čas – 1:10,9. O desetinu překonal svého týmového kolegu Vettela a dále zrychloval až na 1:10,5. Pak do hry vstoupily také mercedesy a red bully. Nové maximum 1:10,3 zaknihoval Bottas, těsně za něj se zařadil Verstappen. Nakonec se na dráze objevil i Hamilton a hned ukázal, kdo je na ní pánem. Časomíra se v jeho případě zastavila na hodnotě 1:09,8. Ve třetině seance měl Hamilton desetinu k dobru na Bottase. Následovali Verstappen, Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Ocon a Massa. Tým přesto našel u novopečeného mistra světa rezervu a upozornil ho, aby do deváté zatáčky najížděl pomaleji. Po půlhodině nadešel okamžik přezouvání na supersofty a tím i začátek útoků na nejlepší čas dne. Fernando Alonso ovšem zavítal do boxů ze zcela jiných důvodů. Technické problémy jeho mclarenu se ukázaly být závažnějšího rázu, takže z vozu vystoupil. Bottas se mezitím dostal na 1:09,6, ačkoliv jeho kolo rozhodně nebylo bez chyb. Naopak Hamilton svůj pokus předčasně ukončil. Reparát dopadl podstatně lépe a Brit šel s 1:09,5 do čela. Na třetí místo před obě ferrari se posunul Ricciardo. Ericsson v jedenácté zatáčce těžce probrzdil a vyletěl ven. Zpátky se ale dostal vlastními silami a neprodleně se odebral ke svým mechanikům. Vzápětí v esičku roztočil piruetu Vandoorne. V jednom momentě si také příliš neporozuměli Ocon a Hülkenberg, což Francouz okomentoval několika nespisovnými výrazy. Posledních 35 minut bylo již tradičně zasvěceno longrunům. V nich se nejprve prosadil Vettel (1:13,0), ovšem ještě na ojetých supersoftech. Výrazně pomalejší naopak byli Räikkönen a Verstappen, zřejmě kvůli více naplněné nádrži. Massa nepotěšil ochránce životního prostředí, protože při průjezdu pitlane cosi vyhodil z auta(!). Pravděpodobně šlo o lepicí pásku. Ve srovnatelných podmínkách se ukázalo, že v delších stintech není převaha Mercedesu tak drtivá. Vettel i Hamilton zajížděli časy kolem 1:13,2. Čtvrt hodiny před koncem spadly první kapky. Navzdory tomu se Hamilton na opotřebovanějších gumách posunul na 1:13,1. Pak přezul na čerstvé softy a poskočil až na 1:12,5.
Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama