clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Začíná Intercontinental GT Challenge

vydal: Tomáš Krejčík
zveřejněno: 3.2.2018, 00:10

počet komentářů: 0


Podnikem na australském okruhu Mount Panorama odstartuje již třetí ročník seriálu Intercontinental GT Challenge. Dvanáct hodin trvající závod je prvním z jeho letošních čtyř dílů.

Jeho výjimečnost zajišťuje dostupnost techniky GT3 na většině kontinentů. Zúčastnění výrobci mohou využít zázemí místních týmů, jimž případně poskytují technickou a jezdeckou podporu. Většina z nich tak naplňuje myšlenku šampionátu – místo nákladného a životní prostředí zatěžujícího přesunu vybavení cestuje po světě pouze personál běžnými leteckými linkami.

Pohled od historie

První úvahy o podobném mistrovství se objevily nedlouho po angažování SRO pro organizaci půl dne trvajícího podniku v Sepangu. Následně se podařilo domluvit spolupráci s pořadateli stejně dlouhého závodu v Bathurstu. Nakonec došlo v září 2015 k představení celosvětové varianty, zahrnující také 24 hodin ve Spa a tři hodiny trvající závod na okruhu v Austinu.

V premiérovém ročníku v roce 2016 byl pro nedostatečný zájem zrušen na šest hodin prodloužený závod v USA. V třídílném seriálu se utkali čtyři výrobci (Audi, Bentley, McLaren, Mercedes).

O rok později byly uvolněny požadavky na zařazení účastníků (s mezinárodní licencí) daného podniku do IGTC. Výsledkem byl nejen výrazný nárůst počtu účastníků, ale i bodujících značek - na jedenáct. Navíc se ve vlastní třídě utkali i výrobci nabízející vozy specifikace GT4 (s výjimkou 24 hodin Spa). Ani v tomto případě se nepodařilo rozšířit počet podniků na čtyři, neboť závěrečný závod v Sepangu byl kvůli malému zájmu účastníků zrušen.

V blížící se třetí sezoně by mohla vyjít sázka na dosavadní osvědčené podniky, k nimž se nově přidá náhrada za nepříliš oblíbený malajský podnik. Atraktivní závod v japonské Suzuce dosud omezený délkou jednoho tisíce kilometrů se stal po prodloužení na deset hodin novým přírůstkem v kalendáři.

Naprázdno stále vychází dlouhodobější úsilí o zařazení jihoafrického Kyalami do šampionátu. Existují také plány na návrat „gétéček“ do Jižní Ameriky (San Luis). V obou případech je úskalím menší zastoupení sérií s GT3 v těchto lokalitách.

Přehled vítězů GT3

Vítězní jezdci dokázali prozatím vždy vybojovat titul i pro výrobce, jehož prostřednictvím různých stáji mohli reprezentovat.

Rok Jméno Vůz Výrobce
 2017 Markus Winkelhock  Audi R8 LMS  Audi
 2016 Laurens Vanthoor  Audi R8 LMS  Audi

 

Pravidla a přehled změn

Po loňském uvolnění pravidel pro účast platí pro letošní rok nutnost přihlášení výrobce. Každý z nich může určit v některém z podniků maximálně čtyři vozidla z řad týmů využívajících jeho techniku. Letos se do bojů zapojí pět výrobců: Audi, Bentley, McLaren, Mercedes-AMG a Porsche.

Užitečné odkazy

Oficiální stránky šampionátu IGTC (Zde)

Přenos závodu – sobota od 19:20 (IGTC/You Tube/Facebook)

Oficiální stránky pořadatelů závodu (Zde)

Časomíra (Zde)

Aktualizovaná startovní listina hlavních tříd (Zde)

Kalendář Intercontinental GT Challenge 2018

12H Bathurst          24H Spa          10H Suzuka          8H Laguna Seca

Zdroj: SRO, 12 hours Bathurst, Formule

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama