Takuma Sató ukazuje, že mu nový aerokit minimálně na krátkých oválech velmi svědčí. Ve Phoenixu ovládl během dvoudenního testu tři ze čtyř tréninkových jízd. Během soboty na mílovém oválu nenašel přemožitele. V sobotu večer stlačil čas na úroveň 19,3790.
V sobotu odpoledne se za japonským závodníkem seřadili bývalí šampioni. Druhý nejlepší čas zajel Will Power, třetí byl čtyřnásobný mistr Scott Dixon, čtvrtý Ryan Hunter-Reay a pátý Simon Pagenaud. V první desítce nechyběli ani Bourdais, Jones, Newgarden, nováček Leist a Rossi.
„Bylo to dobré. Splnili jsme celý náš plán a pak jsem zkoušel nějaké kvalifikační simulace,“ prozradil Will Power. „Auto jsem si opravdu užíval. Letošní vůz je super. Naše auto bylo dobré po celou dobu. V pátek jsme měli špatně nastavené převody, když jsme zkoušeli kvalifikační jízdy. Myslím, že jsme na tom opravdu dobře, ale jak koukám, podobně je na tom i dost dalších,“ dodal.
„Přes noc jsme na autě zapracovali a zlepšili se,“ řekl Hunter-Reay. „Pracovali jsme na nastavení a hledali správné vyvážení. Myslím, že už jsme v pozici, kde nám do ideálního stavu chybějí dvě nebo tři změny,“ doplnil.
Výsledky odpoledního tréninku:
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
T.Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:19,3920
63
2.
W.Power
Team Penske
Chevrolet
00:19,4383
+ 0.046
51
3.
S.Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
00:19,5207
+ 0.129
50
4.
R.Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
00:19,5358
+ 0.144
39
5.
S.Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
00:19,5371
+ 0.145
49
6.
S.Bourdais
Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan
Honda
00:19,5746
+ 0.183
45
7.
E.Jones
Chip Ganassi Racing
Honda
00:19,6019
+ 0.210
81
8.
J.Newgarden
Team Penske
Chevrolet
00:19,6216
+ 0.230
32
9.
M.Leist
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:19,6296
+ 0.238
50
10.
A.Rossi
Andretti Autosport
Honda
00:19,6410
+ 0.249
39
11.
G.Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:19,6468
+ 0.255
72
12.
M.Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
00:19,6760
+ 0.284
15
13.
R.Wickens
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
00:19,7495
+ 0.358
48
14.
P.Fittipaldi
Dale Coyne Racing
Honda
00:19,8291
+ 0.437
64
15.
T.Kanaan
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:19,8325
+ 0.441
17
16.
Z.Veach
Andretti Autosport
Honda
00:19,9084
+ 0.516
54
17.
Ch.Kimball
Carlin
Honda
00:19,9569
+ 0.565
71
18.
S.Pigot
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:20,0428
+ 0.651
54
19.
M.Chilton
Carlin
Honda
00:20,0567
+ 0.665
55
20.
E.Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:20,1436
+ 0.752
56
21.
J.Hinchcliffe
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
00:20,2463
+ 0.854
91
22.
G.Chaves
Harding Racing
Chevrolet
00:20,7197
+ 1.328
27
Zatímco odpoledne hledali jezdci ideální nastavení pro kvalifikaci, večer se zaměřili na závodní setup. Sató byl opět nejrychlejší a Power znovu skončil druhý. Tony Kanaan ukázal, že tým A.J. Foyta se s ním oproti loňsku výrazně zlepšil. Do první desítky poprvé nakoukl vnuk Emersona Fittipaldiho Pietro.
Kanaanův stájový kolega a další nováček Leist pořádně prohnal své mechaniky. V pátek se jeho hodiny ještě obešly bez kontaktu se zdí, v sobotu se o ni třikrát otřel, naštěstí vždy bez vážnějšího poškození auta.
„Bylo to dobrých pár dní. Na konci jsme zkoušeli jet trochu ve větším provozu. To bude docela ošidné. Pořád se ještě učíme pracovat s přítlakem, ale celkově to byl pro nás pozitivní test,“ hodnotil víkend dvojnásobný vítěz ve Phoenixu Tony Kanaan.
Když už to vypadalo, že test proběhne bez vážnějšího incidentu, narazil 30 minut před koncem do bariéry ve 2. zatáčce jeden z nejzkušenějších pilotů Scott Dixon. „Byl tam provoz. Bylo to naše druhé nebo třetí kolo po vyjetí z boxů. Projelo kolem mě pár Andrettiho aut, byl jsem v 1. a 2. zatáčce na vnitřku. Dotkl jsem se plynu, trochu zrychlil a ztratil jsem zadek. Otřel jsem se jím o bariéru a ohnul levé zadní zavěšení,“ popsal Dixon svou nehodu.
Výsledky večerního tréninku:
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
T.Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:19,3790
158
2.
W.Power
Team Penske
Chevrolet
00:19,3878
+ 0.009
135
3.
T.Kanaan
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:19,4018
+ 0.023
65
4.
J.Newgarden
Team Penske
Chevrolet
00:19,4257
+ 0.047
121
5.
M.Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
00:19,4658
+ 0.087
118
6.
A.Rossi
Andretti Autosport
Honda
00:19,4729
+ 0.094
107
7.
S.Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
00:19,5152
+ 0.136
79
8.
S.Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
00:19,5763
+ 0.197
125
9.
S.Pigot
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:19,6425
+ 0.264
74
10.
P.Fittipaldi
Dale Coyne Racing
Honda
00:19,6521
+ 0.273
118
11.
G.Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:19,6608
+ 0.282
137
12.
M.Leist
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:19,7169
+ 0.338
94
13.
Z.Veach
Andretti Autosport
Honda
00:19,7560
+ 0.377
120
14.
Ch.Kimball
Carlin
Honda
00:19,7618
+ 0.383
101
15.
E.Jones
Chip Ganassi Racing
Honda
00:19,7645
+ 0.386
107
16.
M.Chilton
Carlin
Honda
00:19,8278
+ 0.449
80
17.
G.Chaves
Harding Racing
Chevrolet
00:19,9229
+ 0.544
86
18.
E.Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:19,9759
+ 0.597
66
19.
R.Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
00:20,0313
+ 0.652
101
20.
S.Bourdais
Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan
Honda
00:20,0785
+ 0.700
92
21.
J.Hinchcliffe
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
00:20,0983
+ 0.719
71
22.
R.Wickens
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
00:20,1590
+ 0.780
102
Celkem 23 pilotů najezdilo za 12 hodin ve Phoenixu přes šest tisíc kol. Nejpilněji testovali ti nejrychlejší – Takuma Sató (384 kol) a WIll Power (346 kol). Nejméně si připsali nováček Kyle Kaiser (140) a třetí nejrychlejší muž testů Tony Kanaan (146).
„Řekl bych, že to byl velmi úspěšný test,“ chválil si dva dny ve Phoenixu Takuma Sató. „Hodně věcí jsme udělali a vyzkoušeli. Myslím, že během obou dní jsme se hodně naučili. Je to skvělé auto. Od jezdce žádá mnohem více. Ten má kvůli menšímu přítlaku mnohem více práce,“ hodnotil Sató.
Tým Rahal Letterman Lanigan byl ve Phoenixu ve všech trénincích nejrychlejší. Když už Sató našel přemožitele a skončil druhý, zdolal ho stájový kolega Graham Rahal.
Sezona IndyCar začíná 11. března na městském okruhu ve Phoenixu. Televize Nova tento týden potvrdila, že se závody IndyCar počítá na programu Nova Sport 2 i v nadcházející sezoně!
Celkové výsledky za oba dva dny testů:
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
T.Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:19,3790
384
2.
W.Power
Team Penske
Chevrolet
00:19,3878
+ 0.009
346
3.
T.Kanaan
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:19,4018
+ 0.023
146
4.
J.Newgarden
Team Penske
Chevrolet
00:19,4257
+ 0.047
303
5.
G.Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:19,4574
+ 0.078
319
6.
M.Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
00:19,4658
+ 0.087
235
7.
A.Rossi
Andretti Autosport
Honda
00:19,4729
+ 0.094
267
8.
S.Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
00:19,5152
+ 0.136
220
9.
S.Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
00:19,5256
+ 0.147
298
10.
R.Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
00:19,5358
+ 0.157
262
11.
S.Bourdais
Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan
Honda
00:19,5746
+ 0.196
240
12.
E.Jones
Chip Ganassi Racing
Honda
00:19,6019
+ 0.223
283
13.
M.Leist
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:19,6296
+ 0.251
240
14.
S.Pigot
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:19,6425
+ 0.264
275
15.
P.Fittipaldi
Dale Coyne Racing
Honda
00:19,6521
+ 0.273
285
16.
R.Wickens
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
00:19,7495
+ 0.371
261
17.
Z.Veach
Andretti Autosport
Honda
00:19,7560
+ 0.377
284
18.
Ch.Kimball
Carlin
Honda
00:19,7618
+ 0.383
274
19.
M.Chilton
Carlin
Honda
00:19,8278
+ 0.449
264
20.
G.Chaves
Harding Racing
Chevrolet
00:19,9229
+ 0.544
208
21.
E.Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:19,9759
+ 0.597
222
22.
J.Hinchcliffe
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
00:20,0465
+ 0.668
271
23.
K.Kaiser
Juncos Racing
Chevrolet
00:20,2367
+ 0.858
140
Zdroj: FORMULE.cz, foto: INDYCAR/LAT USA
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.