clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Nová Toyota je zcela nová

vydal: Ladislav Lála
zveřejněno: 15.2.2005, 00:00

počet komentářů: 0


Dnes by se na okruhu ve španělské v Barceloně měla v rámci testů prohánět radikálně jiná Toyota TF105. Technický ředitel Mike Gascoyne neočekává, že by některý z konkurenčních týmů přišel s tolika změnami najednou.
 
Toyota přišla s vozem pro letošní sezónu jako vůbec první. Auto vyjelo na trať již počátkem ledna. Brzké představení nového monopostu umožnilo postupné odladění nejrůznějších mechanických problémů. Nedostatečnou rychlost nového vozu měla adresovat revidovaná aerodynamika, která měla být představena s blížícím se začátkem sezóny. Rozsah změn, které konstruktéři na aerodynamice provedli, je však do značné míry překvapením.
 
Mike Gascoyne popisuje změny, které byly provedeny takto: “Vše je jiné – předělali jsme dokonce i bočnice.
 
Nový je spodek i zadní část vozu, chlazení i bubny brzd, přední křídlo i celý nos, elementy zadního křídla a deflektory. Kromě monokoku je nové vše.
 
Plně jsme využili zdroje, kterými disponujeme. Ostatní budou také vylepšovat jejich auta, ale asi nikdo to neudělá způsobem, jaký jsme zvolili my."
 
Rozhodnutí zcela přepracovat původní TF105 znamenalo potřebu dodatečných nákladů. Gascoyne však věří, že to bylo to nejlepší možné řešení. Není tajemstvím, že rozpočet japonského týmu patří vůbec k nejvyšším v šampionátu.
 
Ano, museli jsme hodně pracovat. Chcete-li však dosáhnout pokud možná co nejlepšího výkonu s autem, které musí vyjet pokud možná co nejdříve, tak vám nezbývá nic jiného.
 
Mít auto pohromadě velmi brzy znamená v určitém okamžiku i zastavení vývoje. Pokud si však stanovíte konečný bod, tak jako jsme to udělali my, tak můžete jít s vývojem dále. Znamená to, že pracujeme více a je to rovněž dražší. Myslím si však, že Toyota musí začít využívat své zdroje a chovat se jako velký tým.
 
Podle mého jsme se rozhodli dobře. Byla to pravděpodobně odlišná filosofie, než co Toyota předváděla v minulosti, ale díky ní jsme mnohem flexibilnější. Je však třeba připustit, že z jiné perspektivy je takový přístup mnohem riskantnější."

Zdroj: Autosport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Alonso vybojoval premiérové rallyové pódium - 9.11.2019
Úsporný kompaktní sedan z Japonska - 8.11.2019
Toyota pojede v Silverstone i s Alonsem - 14.8.2018
Trulli i Glock jsou s dnešním závodem velice spokojeni - 24.8.2008
Glocka trápilo silné nachlazení, Trulli spokojen - 23.8.2008

Reklama