Změny pravidel v Blancpain GT Series |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Pořadatelé Blancpain GT Series představili přehled změn sportovních pravidel. Po kosmetických úpravách v loňské verzi byly letos provedeny výraznější změny. Pořadatelé se kvůli vzrůstajícímu podílu profesionálů museli zasadit o návrat ke kořenům seriálu, k tradici smíšených posádek navazujících na Blancpain Endurance Series založenou v roce 2011. V případě zvyšování bezpečnosti pokračuje SRO v nastoleném trendu. Blancpain GT Series Vozidla budou vybavena kamerami snímající prostor před pilotem. O vybavení v podobě GPS vysílače se začalo uvažovat po hromadné havárii na startu úvodního podniku vytrvalostní části v Monze. Svoji roli v tom, že se do ní zapletla třetina pole, hrála i rychlost aut v hloubi pole. Použití zvedacích ramen urychlí odstranění následků nehod. Blancpain Sprint Soutěžící čekají změny týkající se kvalifikace a přidělování bodů po závodech. Dosavadní formát, kdy nejlepší výsledek posádky určil pořadí na roštu kvalifikačního závodu, je minulostí. Jelikož budou nyní oba závody mít stejnou váhu, o postavení na startu rozhodne výsledek v příslušné části dvoudílné kvalifikace. Tím dochází k přijetí obvyklé praxe u krátkých závodů „gétéček“. Konkrétní bodová škála obou závodů je prozatím zahalena tajemstvím. Bude představovat vyvážený poměr bodových přídělů obvykle tříhodinových vytrvalostních klání v porovnání s hodinu trvajícími krátkými závody. Blancpain Endurance Nejdůležitější je pravidlo ohledně omezení počtu vozidel s profesionální posádkou. Jedinou výjimkou z limitu 26 účastníků bude podnik 24 hodin ve Spa, mj. z důvodu současného zařazení do Intercontinental GT Challenge, které má naopak tyto posádky lákat. Ani kategorie smíšených posádek neunikla pozornosti SRO. V podstatě dochází k jejímu rozdělení na dvě třídy. Dosavadní „smíšené“ posádky sestávající se ze dvou „stříbrných“ a jednoho „bronzového“ pilota budou nyní zařazeny do nově vytvořeného Silver Cupu. Jeho součástí budou i posádky složené pouze z držitelů „stříbrných" licencí. Tradiční smíšenou sestavou zůstane nynější maximální kombinace dvou „bronzových“ jezdců doplněných jedním profesionálem. U dvoučlenné posádky bude v tomto případě nepatrně snížen čas pobytu zdatnějšího závodníka za volantem. Ve Spa má být vyřazena možnost sestavení posádky z kombinace platinový/2x stříbrný/bronzový, zůstane jen varianta dvou profesionálů a dvou ryze amatérských pilotů. Složení posádek v amatérské kategorii (pouze „bronzoví“, ve Spa s možností jednoho „stříbrného“ u čtyřčlenné posádky) zůstává beze změn. Poslední zmiňované změny se týkají kvalifikace. Dosud rozhodoval nejlepší dosažený čas posádky, což umožnilo zkušenému jezdci ze smíšené posádky dostat vůz i na pole position. Přestože v těchto případech týmy pouze výjimečně nasadily na start závodu méně zdatného jezdce, nové pravidlo tuto možnost vyloučí. Nyní bude rozhodovat průměr časů celé posádky. Na druhou stranu se nyní v kvalifikaci může každý pilot těšit na novou sadu pneumatik, určenou pro čtvrthodinu, potřebnou k docílení nejlepšího výkonu. Zdroj: SRO, Formule Komentáře ke článku
|
Reklama