Co nám naznačily zimní testy? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tento týden skončil druhý ze dvou předsezonních testovacích bloků a jezdci i vozy se opět setkají na jedné trati až za dva týdny v Melbourne. Kdo se předvedl v nejlepším světle a kdo zklamal? Zklamaní možná budou ti fanoušci F1, kteří by si už přáli velkou změnu na předních místech. Po osmi dnech testů se zdá, že rychlostně jsou na tom opět nejlépe Mercedes, Ferrari a Red Bull a žádný z jejich vozů netrpí závažnějšími problémy se spolehlivostí. A nejlépe opět vypadá Mercedes. Ani jednoho z jezdců Mercedesu nenaleznete na nejvyšších příčkách tabulky nejrychlejších kol, jenže s výjimkou Kevina Magnussena dosáhli lepší čas pouze jezdci na nových hyperměkkých pneumatikách, které si stříbrný tým od Pirelli vůbec neobjednal. Zatímco Sebastian Vettel ve čtvrtek překonal neoficiální rekord okruhu Catalunya a v pátek Räikkönen dosáhl druhého nejlepšího času, pozornost analytiků více zaujaly závodní simulace Mercedesu, převážně na středně tvrdých pneumatikách a s konzistentně rychlými koly. Stříbrné šípy jako jediné pokořily hranici 1000 kol. Někteří insideři se dokonce domnívají, že Ferrari během zimy zaostalo a v Austrálii bude v neděli rychlejší Red Bull. Ten tento týden doháněl zameškané: ke 209 kolům z prvního týdne přidal dalších 574. Na Mercedes a Ferrari to nestačilo, ale alespoň má srovnatelné množství dat jako týmy středu pole.
Haas je v lepší náladě. Neodjel sice moc kilometrů, ale vůz se zdá být rychlý, Magnussen se na superměkkých pneumatikách dostal mezi jezdce na hyperměkkých, takže může pomýšlet na boj o body. Úplně na dně je s velkou ztrátou McLaren. Tým z Wokingu se chtěl vzpamatovat z těžkého prvního týdne, ale za čtyři dny druhé poloviny testů zůstal jeho vůz zaparkovaný vedle trati dokonce pětkrát. Závodní šéf týmu Éric Boullier našel útěchu ve dvou věcech. Každou chvíli se opravovalo nebo měnilo něco jiného, takže se dá říci, že vůz nemá žádný závažný problém. A 2788 absolvovaných kilometrů je o 810 více, než zvládl loňský vůz poháněný motorem Honda. A i když to moc neznamená, Fernando Alonso je třetí nejrychlejší, hned za dvojicí Ferrari.
Nový vůz Williamsu sice nasbíral hodně kol, ale patřil k nejpomalejším. Technický ředitel týmu Paddy Lowe přiznal, že jezdce omezuje nervozita auta v nájezdech do zatáček, které se musí co nejdříve zbavit. Až pak se ukáže jeho skutečný rychlostní potenciál. Zálusk na post "nejlepšího ze zbytku světa" si tak dělá Renault. Slušná rychlost i výdrž, pouze jedna závažnější porucha převodovky a tým se zdroji na pokračování vývoje během sezony. Cokoliv jiného než konečné čtvrté místo bude pro tovární tým zklamáním. Naopak, Sauber bude nejspíš k dohnání pelotonu potřebovat více než jednu zimu.
Zdroj: skysports, pitpass, crash Komentáře ke článku
|
Reklama