clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Které gumy a kolik zastávek?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 20.3.2018, 18:10

počet komentářů: 0


Nutno říci, že jezdci a jejich týmy to při výběru neměli vůbec jednoduché. Jelikož pneumatiky pro mimoevropské velké ceny se musejí objednávat s několikatýdenním předstihem, bylo třeba se rozhodnout dříve, než návrhy jejich nových vozů dostaly definitivní podobu.

Sebevědomý Lewis Hamilton, ale i Romain Grosjean si objednali pouze jednu sadu žlutých (měkkých) pneumatik, za Sergeje Sirotkina zřejmě vybíral tým. Díky tomuto mohou mít tito tři jezdci více měkčích pneumatik než jejich soupeři, co by se jim ale mohlo vymstít.

Celkově byli jezdci Mercedesu nejodvážnější z celé loňské špičky. Plných devět z jejich třinácti sad pneumatik bude z fialové (ultraměkké) směsi. I červených (superměkkých) mají společně více než žlutých. To může naznačovat ambici zvládnout závod s jednou zastávkou v boxech, během níž by přezuli z kvalifikačních fialových na o trochu tvrdší červené pneumatiky. Připomeňme, že loni vyhrál Sebastian Vettel poté, co vydržel na fialových déle než Hamilton, ale oba absolvovali větší část závodu na žlutých pneumatikách. Velký počet fialových pneumatik by se ale dal využít i k dvouzastávkové strategii se dvěma krátkými, ale zato rychlými stinty.

U Ferrari přemýšleli odlišně. Fialovým až tak nevěří a místo toho v trénincích lépe prověří vlastnosti žlutých a červených, z nichž mají oba jejich jezdci po třech kusech. Žádný tým si neobjednal tolik gum ze žluté směsi jako ten z Maranella. Red Bull zůstal někde uprostřed, nemá tolik žlutých jako Ferrari, ani tak mnoho fialových jako Mercedes. Sebedůvěra před sezonou nechyběla táborům McLarenu a Williamsu. Jejich jezdci si, stejně jako piloti Mercedesu, objednali devět sad fialových, rychle degradujících pneumatik.

 

Zdroj: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama