Odvážnému Vettelovi štěstí přálo |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doslova v poslední minutě získalo Ferrari pro sebe prvenství ve třetím tréninku v Albert Parku. Vettel za něj vděčí správné volbě pneumatik za složitých klimatických podmínek. Meteorologové se zase jednou nemýlili. V Melbourne skutečně začalo pršet a teplota spadla na devatenáct stupňů. Jako první se na mokrou dráhu vydali Grosjean a Hülkenberg. Naopak trpělivostí se musel obrnit Stroll, na jehož voze se opravovala převodovka. Instalační kola absolvovali piloti vesměs na pneumatikách do mokra. Prvním, kdo vyzkoušel imtermediály, byl Alonso (FIA vzhledem k předpovědi počasí dodatečně přidělila každému jezdci jednu jejich sadu navíc). Základní referenční čas 1:40,9 zaznamenal Hülkenberg. Z vedení se těšil ovšem jen krátkou chvíli, protože ho záhy překonal Verstappen jízdou na samé hranici rizika. Do práce se moc nechtělo Vettelovi a Hamiltonovi. Prvně jmenovaný se na trati objevil až v polovině tréninku a zařadil se za Verstappena. Jeho největší soupeř mezitím čekal, až na jeho mercedesu vymění volant. Déšť postupně ustával a osychající asfalt byl stále rychlejší. Okamžitě se to projevilo na výkonech. Pořadí se neustále měnilo, ale nakonec se na špici opět usadilo duo Mercedesu Bottas (1:34,2) a Hamilton (1:34,3). Překvapivý byl ovšem sled jejich pronásledovatelů: Alonso (+0,5), Ricciardo (+0,5), Gasly (+0,8), Hartley (+1,3), Verstappen (+1,4), Vettel (+1,6), Sirotkin (+1,9) a Grosjean (+2,0). Valtteri Bottas byl na přechodných pneumatikách extrémně rychlý Po 40 minutách se konečně do akce dostal i Stroll. Naopak obě force indie po instalačních kolech skončily v garáži, aniž by bylo známo, zda jde o záměr nebo následek technických problémů. V závěru seance provoz postupně ustával. Pro intermediální pneumatiky začal být povrch příliš suchý a pro slicky se zdál stájovým stratégům zatím až moc vlhký. Jenže minutu před vypršením časového limitu několik nebojsů přesto vsadilo na ultrasofty. Udělali dobře. Ferrari odvážné rozhodnutí vyneslo double a Ericssonovi třetí místo!
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama