clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Zvýšení limitu paliva umožní využívat plného výkonu motoru

vydal: Petr Dufek
zveřejněno: 17.4.2018, 20:45

počet komentářů: 0


V úterý se v Paříži sešla Strategická skupina F1, aby projednala návrhy úprav řádů. Přítomni byli také prezident FIA Jean Todt a výkonný ředitel F1 Chase Carey. Alespoň v některých bodech došlo ke shodě. Změny vejdou v platnost už od sezony 2019, ale nejedná se o nic zásadního.

Největší novinka směřuje ke zvýšení atraktivnosti závodů pro diváky. Ve formuli 1 se na sezonu 2019 zvýší povolené množství paliva na závod, aby stáje mohly neustále využívat plného výkonu motoru a podniky formule 1 byly méně konzervativní. Zvýšení ze 105 na 110 kilogramů, které odsouhlasila Strategická skupina na schůzce v Paříži, ještě musí schválit Světová rada FIA pro motoristický sport. Stáje tuto změnu uvítají. Mezitím totiž stoupla spotřeba paliva, a sice v důsledku vyšší hodnoty přítlačné síly a rychlejších časů v jednotlivých kolech, k nimž přispěly loňské změny aerodynamického řešení. Ty přiměly týmy, aby kladly mimořádný důraz na úsporu paliva v závodech, a to se fanouškům nikdy moc nelíbí.

Dalšími změnami chystanými na příští ročník jsou oddělení závodníkovy váhy od hmotnosti vozu – u jezdce je minimum stanoveno na 80 kg – a z bezpečnostních důvodů nošení biometrických rukavic. Jak oznámil Autosport, dál se diskutovalo o změnách aerodynamických vlastností na rok 2019, aby se usnadnilo předjíždění. Řídící orgán konstatoval, že diskuse o návrzích týkajících se aerodynamiky budou pokračovat, tak, aby rozhodnutí padlo do konce dubna, protože průzkum, který FIA prováděla v podobě konzultací se stájemi, již byl uzavřen.

 

 

 

FIA také předložila nejnovější verzi svých předpisů týkajících se pohonné jednotky, které mají platit od roku 2021, a uvedla, že motor bude přeplňovaný hybridní šestiválec o zdvihovém objemu 1,6 litru bez motorgenerátoru u rekuperace tepelné energie. Toto technické řešení bylo poprvé nastíněno, a to mnohem podrobněji, loni 31. října. Zůstává to však předmětem diskuse. Některé zdroje naznačily, že FIA a Liberty mají odlišné názory na některá hlediska konečného kompletního monopostu. FIA sdělila, že se její technické oddělení nyní setká se současnými a případnými výrobci hnacích agregátů, aby záležitost projednali podrobněji, s ohledem na to, že předpisy na rok 2021 mají být uzavřeny do konce května.

Tvůrce předpisů tímto poprvé zveřejnil květnovou lhůtu dokončení předpisů vztahujících se k hnací jednotce na rok 2021. Minulý týden se o něm zmínil šéf Ferrari Maurizio Arrivabene.

Zdroj: formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
FIA jmenovala sportovního ředitele monopostů - 20.5.2022
FIA ukončila vyšetřování loňské VC Abú Zabí - 24.3.2022
Dvě povinné zastávky neprošly - 14.9.2019
Také senzory do vozů budou jednotné - 18.5.2019
FIA schválila pravidla F1 pro rok 2020 - 1.5.2019

Reklama