Red Bull a Honda měly první formální schůzku |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Sám Masahi Jamamoto potvrdil zvěsti, že v Baku se ještě před víkendem velké ceny setkal s Helmutem Markem, aby odstartovali jednání o možné dohodě, která by týmu Red Bull na roky 2019 a 2020 přinesla japonské motory. Red Bull Racing již mnoho let používá motory Renault a získal s nimi čtyři Poháry konstruktérů i čtyři jezdecké tituly, ale zlatá éra skončila rokem 2013. Od té doby se vzájemné vztahy výrazně zhoršily, z vozů zmizela loga Renaultu a motory jsou oficiálně přejmenovány podle sponzora TAG Heuer. A co víc, Renault má opět vlastní tovární tým, který je a zůstane na prvním místě. Spojení největšího nezávislého týmu a automobilky, která loni dostala kopačky od McLarenu, se zdá být logické. Současné spojení juniorského týmu Toro Rosso s Hondou lze považovat za formu sondování situace. "Jelikož to bylo úplně první setkání, mluvili jsme jen o základních požadavcích obou stran, co každý z nás očekává od toho druhého," řekl Jamamoto v rozhovoru pro oficiální web F1. "Byl to první rozhovor a dopadl pozitivně. Věříme, že obě strany odcházely spokojené. Máme dobrý vztah, ale toto bylo první formální setkání, startovací bod k možné (společné) budoucnosti."
Jamamoto je připraven splnit tuto povinnost jménem Hondy, ale o rychlém podpisu smlouvy nepadlo ani slovo. "Máme povinnost poskytnout FIA tyto dokumenty nejpozději 15. května. Začínáme o tom diskutovat a mezi Hondou a Red Bullem by to mělo proběhnout hladce. Zbývající čas chci využít k tomu, abych věc probral s členy představenstva Hondy a potom opět mluvil s Red Bullem, abychom udělali další kroky. Když jsme se rozhodli vrátit do F1, nikdy nebylo v plánu zůstat s jedním týmem, vždy jsme jich chtěli mít několik. Členové představenstva o těchto rozhovorech vědí a tento vztah má jejich respekt." Toro Rosso má smlouvu na motory Honda do roku 2020 a ta Red Bullu by nejspíš také byla do stejného data. Tak jako ostatně v současnosti snad všechny smlouvy, protože po tomto roce mají v F1 nastat velké změny, jejichž definitivní podobu ještě nikdo nezná. Toro Rosso by tím přišlo o exkluzivní postavení a v podstatě tovární status, ale opět by mohlo s větším sesterským týmem úzce spolupracovat na vývoji převodovky, chlazení a dalších částí vozu. Zdroj: formula1 Komentáře ke článku
|
Reklama