clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Proč Mercedes hlasoval za změnu pravidel?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 18.5.2018, 08:05

počet komentářů: 0


Před týdnem jste si mohli přečíst o obavách Christiana Hornera z toho, že přední křídla, a tím pádem do značné míry i celý aerodynamický koncept vozů, se budou měnit zbytečně, což v F1 znamená mnoho milionů eur vyhozených oknem. Prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt přitom mluví o "zázraku".

"Snažíme se F1 zlepšit, proto jsme přišli s tímto návrhem a jenom zázrakem byl odsouhlasen," řekl, přičemž naznačil, že by byl rád, kdyby v budoucnu už změny pravidel nemusel dostávat přes Strategickou skupinu a Komisi F1.

Helmut Marko však žádný zázrak nevidí a myslí si, že přesně ví, proč polovina týmů v Komisi hlasovala spolu s FIA. A se zlepšením show, zjednodušením jízdy v těsném závěsu a tím pádem i jednodušším předjížděním to prý nemá nic společného.

"Mercedes chtěl nová pravidla, protože už vyčerpal možnosti svého (současného) aerodynamického konceptu. Teď mu restart vyhovuje, protože nás to poškodí," cituje Marka německý Auto Motor und Sport.

Odsouhlasení změny technických pravidel umožnily hlasy týmů Mercedes, Force India, Williams, Ferrari a Sauber, čili výhradně Mercedesu a Ferrari a jejich zákazníků. Je ale třeba zmínit, že Force India, Williams a Sauber aktuálně bojují s vlastními problémy s aerodynamikou.

A co na to šéf Mercedesu Toto Wolff?

"Vlastně jsme byli tak na 60 % proti a na 40 % pro. Potom jsme tento koncept prozkoumali a zjistili, že má svou logiku. Nemůžete být vždy proti," řekl.

Zdroj: motorsportweek, f1i

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama