Slováci chtějí zatočit se stáčením kilometrů |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Na Slovensku už od 20. května platí povinnosti, které zásadně snižují šanci na stáčení kilometrů v osobních automobilech. Nový silniční zákon nařizuje zasílat informace o vozidle, včetně celé škály těch týkajících se najetých kilometrů, podezření ze stáčení, výměny, manipulace či servisu palubních přístrojů a podobně. Netýká se to jen státních organizací, jako jsou stanice technické kontroly, ale i soukromých subjektů, tedy autorizovaných i neautorizovaných legálních opraven a servisů, pojišťoven, leasingových společností, autobazarů… Cílem je dosáhnout toho, aby o každém vozidle bylo získáno a zaznamenáno tolik relevantních dat, že je nebude možné obelstít například jedinou zfalšovanou servisní knížkou. Součástí celého systému je i přehled oprávněných organizací a osob, autorizovaných výrobci vozidel, prodejci nebo státními orgány pro manipulaci s měřicími přístroji osobních vozidel, včetně sčítače najetých kilometrů. Každý takový zásah musí být navíc zaznamenán a odeslán do registru. Takto vytvořený seznam bude kompletní a bude možné ho poskytnout jedině, když nebudou chybět údaje o historii najetých kilometrů. Kromě výpisu z registru, který bude mít podobu takzvaného ODO-Passu, budou k mání pro kupujícího také fakta z Eucaris (ODO-Pass EU). Společně budou tvořit elektronickou provozní historii automobilu. Na jiné „certifikáty“ anebo doklady, jak je nabízejí některé komerční subjekty, nebude brán zřetel. Jakékoliv porušení některého z konkrétních kroků – nedodání hlášení o opravě palubních přístrojů nebo o podezření ze stáčení, samotná manipulace s počítadlem a podobně - je trestné. Slovenská obchodní inspekce může uložit pokutu od 3000 do 100 000 eur. Při recidivě hrozí provozovateli zrušení živnostenského oprávnění. Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama