Žluté vlajky již nebudou deaktivovat DRS |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Velká cena Kanady 2018 na okruhu Gillese Villeneuvea je teprve druhou, při níž se FIA rozhodla umístit tři zóny DRS. Asi i proto měli jezdci větší obavy, že je žlutá vlajka a následná deaktivace DRS na celém okruhu obere o zasloužené kvalifikační pozice. Ve zprávě Charlieho Whitinga týmům před VC Kanady se píše: "DRS bude plošně vypnuto, pokud panely 1, 7, 8, 9, 12, 13, 14 nebo 15 budou žluté" a "detekce bude automaticky vypnuta, pokud světelné panely uvedeny níže budou žluté: zóna 1: panely 5 nebo 6, zóna 2 a 3: panely 10 nebo 11". Už se ani nemusíte pokoušet v tom vyznat, protože výše uvedené neplatí. Jezdci zpochybnili smysl opatření ve chvíli, kdy k nějakému malému incidentu došlo několik set metrů za jejich zády. Týmy Whitingovi napsaly, že by bylo dobré, kdyby DRS bylo mimo provoz pouze v zónách přímo ovlivněných žlutou vlajkou, ne na úplně celé trati. Technicky by to šlo realizovat, ale vyžádalo by si to komplexní úpravu softwaru. A jelikož jde o bezpečnost, nemělo by se to dělat horkou jehlou, ani kdyby se to dalo stihnout. Whiting místo toho oznámil, že DRS se smí používat i pod žlutými vlajkami. Samozřejmě s tím, že pravidla žlutých praporků platí, takže jezdec musí v daných místech zpomalit. Zdroj: motorsport Komentáře ke článku
|
Reklama