clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Volkswagen Touareg III. generace

vydal: Vladimír Rybecký
zveřejněno: 3.7.2018, 15:05

počet komentářů: 0


Nová generace Volkswagenu Touareg poprvé využívá nově u Audi vyvinutou platformu MLB Evo, která umožňuje použití nejnovější techniky známé z vozů Audi A8 nebo Q7 či Porsche Cayenne. Volkswagen díky tomu novou generaci svého velkého SUV Touareg vybavil mnoha technickými vymoženostmi, které jej jednoznačně staví vysoko nad úroveň ostatních vozů velkosériových automobilek a směřuje tento vůz proti prémiové konkurenci. 

Nové pojetí přídě se širokou chromovanou mřížkou chladiče nezapře snahu oslovit především čínské zákazníky - ostatně Touareg se ve třetí generaci poprvé veřejnosti představil právě v Číně. Nový Touareg je dlouhý 4878 mm (tj. o 77 mm delší než druhá generace, ale o 174 mm kratší než Q7) při rozvoru náprav 2894 mm (jako Touareg II a o 100 mm méně než Q7) a jeho zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci objem 810 l. 

Interiér je plně digitalizovaný se dvěma velkými, opticky splývajícími displeji. Umožňuje při stejné vnější podobě vozu výběr ze dvou uspořádání - rodinně pojaté Atmosphere s teplejšími barvami a dřevěným obložením nebo sportovnější Elegance s hliníkovými dekory.

Podvozek a asistenční systémy, vycházející do značné míry z toho, co už známe z Audi A8, umožňují využití vysoce asistovaného řízení na úrovni 2.5. Vůz je vybaven dostatečným počtem snímačů, aby mohlo být využíváno i automatizované řízení na úrovni 3, pokud by to legislativa umožňovala.

Volkswagen Touareg si od svého uvedení na trh získal velkou oblibu pro vyváženou kombinaci praktičnosti a schopnosti jízdy v terénu za přiměřenou cenu. Nová generace se posouvá mnohem výš, čemuž odpovídá i jeho cena. Mnozí příznivci prvních dvou generací Touaregu se tedy asi budou muset obrátit k modelu Tiguan Allspace. 

Základní informace

Technika

Standardně dodávaný stálý pohon všech kol používá mezinápravový diferenciál Torsen.

Novinkou je řízení všech kol usnadňující manévrování v omezeném prostoru (v malé rychlosti má průměr zatáčení jako Golf) a zlepšující stabilitu ve vyšší rychlosti.

Vzduchové pérování umožňuje zvýšení světlé výšky až o 70 mm pro lepší průchodnost v terénu a její snížení o 40 mm pro snazší nakládání. V kombinaci s ním se nabízí elektrohydraulický systém aktivní stabilizace náklonu využívající elektrickou síť 48 V.

Asistenční systémy

Ve výbavě je Traffic Jam Assist, který v dopravní zácpě samočinně udržuje vozidlo v jízdním pruhu a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozu vepředu.

Dodávají se výhradně LED světlomety, za příplatek jsou k dispozici inteligentní LED světlomety IQ.Light - LED Matrix (dodavatelem je Hella), umožňující stálé použití dálkových světel bez rizika oslnění jiných vozidel. Systém tvoří 75 segmentů složených ze 128 diod v každém světlometu a využívá 12 inteligentních světelných režimů.

Ideálním systémem pro dálnici D1 je asistent pro jízdu v zúženém jízdním pruhu. Roadwork Lane Assist nabízí částečně automatizované řízení a udržování vozidla v jízdním pruhu se zrychlováním a brzděním až do rychlosti 60 km/h.

Asistent pro sledování vozidel vpředu Front Cross Traffic Assist reaguje na automobily přijíždějící ze stran.

Infotainment a konektivita

Přístrojový panel nahrazuje Innovision Cockpit, používající 12“ displej s možností individuální konfigurace. Na středové konzoli je k řidiči natočený informační 15“ displej Discover Premium, který plní funkce audiosystému, navigace, telefonu, informačního centra a uživatelského rozhraní pro konfiguraci různých funkcí vozidla. Za příplatek je k dispozici ovládání hlasem a gesty. Touareg je poprvé vybaven i Head-up displejem s projekcí na čelní sklo.

Cena

Začíná na 1 742 900 Kč za verze V6 3,0 TDI 210 kW 8AT 4Motion Elegance i Atmosphere, se stylistickými doplňky R-Line je za příplatek 81 000 Kč.

Klíčová fakta

 

Místo výroby: Bratislava, Slovensko

Předchůdce: Volkswagen Touareg II (2010-2018, modernizace 2015)

Příbuzní: Porsche Cayenne, Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus

Hlavní konkurenti: BMW X5, Mercedes-Benz GLE, Volvo XC90

Koncepce: motor vpředu podélně, pohon všech kol

Platforma: VW MLB Evo

Karoserie: pětidveřové pětimístné SUV

Motory: vznětový V6 3,0 TDI/210 kW (286 k) mild-hybrid se systémem SCR. Do konce roku, resp. na jaře 2019 se přidají zážehový V6 3,0 TSI/250 kW (340 k) a turbodiesely V6 3,0 TDI/170 kW (231 k) a V8 4,0 TDI/310 kW (421 k), všechny se systémem mild-hybrid.

Převodovka: osmistupňová automatická Tiptronic

Délka: 4878 mm

Rozvor náprav: 2894 mm

Objem zavazadlového prostoru: 810 l/1800 l

Co stojí za pozornost: Systém Night Vision využívající termální kameru k upozornění na pohybující se osoby nebo zvířata při jízdě v noci a připravující brzdovou soustavu na intenzivní brzdění.

 

 

 

 

Zdroj: volkswagen

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama