Opel myslí na budoucnost |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Zřejmě největším problémem Opelu v posledních týdnech je boj s nepřesnými a nepravdivými informacemi. V médiích se opakovaně objevují nepřesné informace týkající se budoucnosti Technického a vývojového centra automobilky v Rüsselsheimu. Právě zde Opel nedávno představil své vývojové úkoly, které mu byly přiděleny v rámci skupiny PSA. Opel samozřejmě používá společné platformy, což je běžné i v rámci jiných koncernů. Vývoj modelů, především jejich naladění, ale vždy probíhá a i nadále bude probíhat v Německu. V interiéru Opel volí zcela jinou filosofii designu a bude tomu tak i do budoucna. Opel v rámci skupiny dostal na starost vývoj větších čtyřválcových zážehových motorů s přeplňováním, přímým vstřikováním paliva a proměnlivým časováním ventilů. V základní podobě mají zdvihový objem 1,6 l. Po přidání elektromotoru v roli motor-generátoru se změní v mild-hybridní nebo plug-in hybridní pohonné jednotky. Nové motory budou spojeny s dvouspojkovými převodovkami vyvinutými belgickou společností Punch Powertrain, patřící do čínského gigantu Yinyi Group. Opel do roku 2020 uvede devět nových modelů vyvinutých ve spolupráci s PSA - prvním bude v příštím roce nová generace Opelu Corsa - a do roku 2022 vstoupí na 20 nových trhů. Opel Corsa F (2019) Šéf Opelu Michael Lohscheller k tomu řekl: „Skupina PSA chce, aby se každá značka, tedy i Opel, jednoznačně profilovala. Máme dnes mnohem blíž k Paříži než dříve k Detroitu. Přicházející modely budou uzpůsobeny v Rüsselsheimu tak, aby měly charakter, který se očekává od německého auta. Dokonce mnohem výrazněji než dříve. Design, interiér a jízdní vlastnosti vždy budou opravdu Opel - navržené našimi designéry a techniky.“ Přesto poté přišla informace o tom, že Opel prodává své vývojové středisko v Rüsselsheimu. Tento nesmysl převzala i naše média. Problém nastal z nepřesného pochopení toho, že Opel nabídl několika technologickým firmám spolupráci ve svém vývojovém centru, aby se zde zhodnotily synergie z řešení stejných problémů. Lohscheller proto musel znovu vysvětlovat: „Naše konstrukční centrum je a zůstane jádrem automobilky Opel. Všechny budoucí modely značky Opel budou vyvíjeny v mateřském závodě v německém Rüsselsheimu!“ Nyní Opel činí další krok, aby zdůraznil, že jeho budoucnost bude i nadále plně německá. Ve vývojovém centru automobilky v Rüsselsheimu vzniká designová studie, která ukáže další směřování značky. Představí se ještě do konce tohoto roku. Lohscheller její zrod vysvětlil takto: „Požádal jsem svůj tým, aby detailně vybrousil profil značky a vytvořil studii automobilu, která jasně naznačí, kam Opel směřuje.“
Michael Lohscheller
Tým šéfdesignéra Marka Adamse revidoval designovou filozofii značky a rozhodl se aplikovat některé důležité změny, aby naznačil, jak by mohly vypadat modely Opel ve druhé polovině příští dekády. Jedním z úkolů designerů je najít způsob, jak vyjádřit moderní „německost“ budoucích modelů a tím vycizelovat profil značky. „Nová „německost“ znamená, že už nechceme Opel definovat pouze na základě tradičních hodnot. Technické inovace a nejvyšší kvalita pro nás zůstávají prvořadými atributy, ale dnešní moderní Německo je už víc, než pouze to. Jsme otevření vůči světu, pozorní vůči lidem… V Německu se tento postoj nazývá Menschlichkeit (lidskost). Naši zákazníci jsou naším měřítkem a kompasem všeho, co děláme,“ vysvětluje Adams. Opel CD koncept z roku 1969 a Opel Concept 2018 R Od tohoto vyjádření nové „německosti“ jsou přímo odvozeny dva základní pilíře budoucí designerské filozofie Opelu: „výraznost“ a „čistota“. „Design Opelu je zřetelně emocionální a sebevědomý. Tvoříme vzrušující design, který vystupuje z šedé masy. To shrnujeme do pojmu výrazný. A druhým klíčovým aspektem je čistota, intuitivnost a přesné zacílení. To vyjadřuje pojem čistý,“ tvrdí Adams. „Aktuální studie, na které právě pracujeme, rozvíjí principy nastolené GT Conceptem z roku 2016. Bude tam jasná kontinuita a konzistentnost ve způsobu, jakým vyjadřujeme hodnoty značky Opel. Udělali jsme ale řadu kroků vpřed a nyní nastavujeme strukturu budoucí tváře Opelu. Bude zacílena na to, čemu interně říkáme Opel Compass,“ dodává Adams. Opel GT Concept 2016 Zdroj: AUTONOVINY.cz Komentáře ke článku
|
Reklama