clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Opel myslí na budoucnost

vydal: Vladimír Rybecký
zveřejněno: 11.7.2018, 16:30

počet komentářů: 0


Zřejmě největším problémem Opelu v posledních týdnech je boj s nepřesnými a nepravdivými informacemi.

V médiích se opakovaně objevují nepřesné informace týkající se budoucnosti Technického a vývojového centra automobilky v Rüsselsheimu. Právě zde Opel nedávno představil své vývojové úkoly, které mu byly přiděleny v rámci skupiny PSA.

Opel samozřejmě používá společné platformy, což je běžné i v rámci jiných koncernů. Vývoj modelů, především jejich naladění, ale vždy probíhá a i nadále bude probíhat v Německu. V interiéru Opel volí zcela jinou filosofii designu a bude tomu tak i do budoucna. Opel v rámci skupiny dostal na starost vývoj větších čtyřválcových zážehových motorů s přeplňováním, přímým vstřikováním paliva a proměnlivým časováním ventilů. V základní podobě mají zdvihový objem 1,6 l. Po přidání elektromotoru v roli motor-generátoru se změní v mild-hybridní nebo plug-in hybridní pohonné jednotky. Nové motory budou spojeny s dvouspojkovými převodovkami vyvinutými belgickou společností Punch Powertrain, patřící do čínského gigantu Yinyi Group.

Opel do roku 2020 uvede devět nových modelů vyvinutých ve spolupráci s PSA - prvním bude v příštím roce nová generace Opelu Corsa - a do roku 2022 vstoupí na 20 nových trhů.

Opel Corsa F (2019)

Šéf Opelu Michael Lohscheller k tomu řekl: „Skupina PSA chce, aby se každá značka, tedy i Opel, jednoznačně profilovala. Máme dnes mnohem blíž k Paříži než dříve k Detroitu. Přicházející modely budou uzpůsobeny v Rüsselsheimu tak, aby měly charakter, který se očekává od německého auta. Dokonce mnohem výrazněji než dříve. Design, interiér a jízdní vlastnosti vždy budou opravdu Opel - navržené našimi designéry a techniky.“

Přesto poté přišla informace o tom, že Opel prodává své vývojové středisko v Rüsselsheimu. Tento nesmysl převzala i naše média. Problém nastal z nepřesného pochopení toho, že Opel nabídl několika technologickým firmám spolupráci ve svém vývojovém centru, aby se zde zhodnotily synergie z řešení stejných problémů. Lohscheller proto musel znovu vysvětlovat: „Naše konstrukční centrum je a zůstane jádrem automobilky Opel. Všechny budoucí modely značky Opel budou vyvíjeny v mateřském závodě v německém Rüsselsheimu!“

Nyní Opel činí další krok, aby zdůraznil, že jeho budoucnost bude i nadále plně německá. Ve vývojovém centru automobilky v Rüsselsheimu vzniká designová studie, která ukáže další směřování značky. Představí se ještě do konce tohoto roku. Lohscheller její zrod vysvětlil takto: „Požádal jsem svůj tým, aby detailně vybrousil profil značky a vytvořil studii automobilu, která jasně naznačí, kam Opel směřuje.“

 Michael Lohscheller

Tým šéfdesignéra Marka Adamse revidoval designovou filozofii značky a rozhodl se aplikovat některé důležité změny, aby naznačil, jak by mohly vypadat modely Opel ve druhé polovině příští dekády.

Jedním z úkolů designerů je najít způsob, jak vyjádřit moderní „německost“ budoucích modelů a tím vycizelovat profil značky. „Nová „německost“ znamená, že už nechceme Opel definovat pouze na základě tradičních hodnot. Technické inovace a nejvyšší kvalita pro nás zůstávají prvořadými atributy, ale dnešní moderní Německo je už víc, než pouze to. Jsme otevření vůči světu, pozorní vůči lidem… V Německu se tento postoj nazývá Menschlichkeit (lidskost). Naši zákazníci jsou naším měřítkem a kompasem všeho, co děláme,“ vysvětluje Adams.

Opel CD koncept z roku 1969 a Opel Concept 2018 R

Od tohoto vyjádření nové „německosti“ jsou přímo odvozeny dva základní pilíře budoucí designerské filozofie Opelu: „výraznost“ a „čistota“. „Design Opelu je zřetelně emocionální a sebevědomý. Tvoříme vzrušující design, který vystupuje z šedé masy. To shrnujeme do pojmu výrazný. A druhým klíčovým aspektem je čistota, intuitivnost a přesné zacílení. To vyjadřuje pojem čistý,“ tvrdí Adams.

Aktuální studie, na které právě pracujeme, rozvíjí principy nastolené GT Conceptem z roku 2016. Bude tam jasná kontinuita a konzistentnost ve způsobu, jakým vyjadřujeme hodnoty značky Opel. Udělali jsme ale řadu kroků vpřed a nyní nastavujeme strukturu budoucí tváře Opelu. Bude zacílena na to, čemu interně říkáme Opel Compass,“ dodává Adams.
Nová studie, kterou Opel oficiálně představí ještě před koncem tohoto roku, bude prvním modelem, který ukáže novou tvář Opelu, navrženou podle těchto principů.

 Opel GT Concept 2016

Zdroj: AUTONOVINY.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama