Před VC Německa 2018 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Petr Dufek počet komentářů:
1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na jednom z tradičních okruhů F1 se letošní sezona přehoupne do druhé poloviny. Tým Mercedes by se jistě před svými fanoušky na mohutné tribuně Mercedes rád vrátil do čela průběžné klasifikace jezdců i konstruktérů. Historie okruhu Původně byl okruh v Hockenheimu vybudován v roce 1939 jako vysokorychlostní trať pro Mercedes-Benz, který potřeboval testovat na Velkou cenu Tripolisu. Měřila kolem osmi kilometrů a tvořily ji dvě dlouhé zakřivené rovinky a dlouhá zatáčka před cílem. Po druhé světové válce však dostal přednost Nürburgring, kde se v roce 1951 uskutečnila první VC Německa. Když byl schválen plán na výstavbu dálnice přes areál okruhu, vláda poskytla velkou částku jako kompenzaci. Peníze byly použity k vybudování nové trati, dnes již slavného Hockenheimringu. K nádherné sekci zvané Stadion si musela proklestit cestu hustým lesem, který ustoupil také mohutným tribunám. V dubnu 1968 získal okruh nežádoucí publicitu, když zde při závodě F2 zahynul legendární dvojnásobný šampion F1 Jim Clark. O dva roky později se dočkal premiérové velké ceny F1, kterou vyhrál Jochen Rindt. Na pokračování však musel čekat dlouhých sedm let. Paradoxně mu k tomu pomohla strašlivá nehoda Nikiho Laudy na Nürburgringu v roce 1976. Následných pět ročníků v letech 1977 až 1981 vyhrál pokaždé někdo jiný: Niki Lauda, Mario Andretti, Alan Jones, Jacques Laffite a Nélson Piquet. Toto období však bylo poznamenáno další smrtelnou nehodou, když Patrick Depailler v srpnu 1980 při soukromém tréninku havaroval ve Východní zatáčce. Od roku 1982 byla zatáčka zpomalena šikanou. Přesto v ní v sobotu ve svém ferrari těžce havaroval Didier Pironi a se štěstím vyvázl s těžkým zraněním nohou. Nejúspěšnějším účastníkem VC Německa na Hockenheimringu je stále Michael Schumacher (uprostřed) Do roku 2001 byl Hockenheimring společně s Monzou nejrychlejším okruhem v seriálu F1. Dlouhatánská rovinka lesem k první šikaně však byla trnem v oku zastáncům větší bezpečnosti závodů. Proto došlo v roce 2002 k zásadnímu zásahu. Trať byla zkrácena z 6825 na 4574 metrů, zmizela pasáž, na které se dosahovalo rychlosti před 360 km/h. Rovinku mezi Severní a Východní zatáčkou nahradila dlouhá zatáčka Parabolika končící ostrou vlásenkou Spitzkehre. Zatímco v roce 2001 jel vítěz Ralf Schumacher průměrnou rychlostí 235,351 km/h, o rok později vyhrál jeho bratr Michael průměrem 209,263 km/h. Hodně závodníků si postesklo, že tím Hockenheimring ztratil svůj charakter… Přestavba okruhu stála 65 milionů eur a kapacita tribun se zvýšila na 120 000 míst. Levý oblouk s názvem Parabolika získal přízvisko „nejdelší zatáčka světa“. Na jejím konci se muselo zpomalit z 315 na 60 km/h. Atmosféra na stadionu patřila každoročně k vrcholům šampionátu. Není divu, když F1 vládl nejprve Michael Schumacher a později Sebastian Vettel, když týmům vévodí Mercedes. Přesto se německé okruhy neubránily finančním problémům. V roce 2006 padlo rozhodnutí, že se budou v pořádání velké ceny F1 střídat. Hockemheimring to dodržel a od té doby je každý sudý rok pořadatelem vrcholného podniku. Z dosavadních 35 velkých cen na Hockenheimringu vyhrál čtyřikrát Michael Schumacher, třikrát Nélson Piquet, Ayrton Senna a Fernando Alonso. Zajímavé je, že Lewis Hamilton tady získal jediné pole position v roce 2008, tehdy ještě v barvách McLarenu. Letos bude na startu kvarteto jezdců, kteří už dokázali kvalifikaci vyhrát: Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Fernando Alonso. Vzpomínka na rok 2016 Jako vedoucí muž průběžné klasifikace přijížděl na Hockenheimring Hamilton. Rosberg na něj ale ztrácel pouhých šest bodů, zatímco třetí Ricciardo (jenž absolvoval svoji stou velkou cenu) již 77. V průběhu tréninků se Button musel vydat do nemocnice v Mannheimu, kde mu vyjmuli z oka karbonový úlomek. V kvalifikaci si vyjel svou 27. pole position Rosberg. Dozadu na roštu se posouvali Grosjean (výměna převodovky), Sainz (blokování Massy) a Hülkenberg (použití neautorizované sady pneumatik). Rosberg odstartoval velmi špatně a propadl se za Hamiltona a oba red bully. Za nimi se Vettel posunul před Räikkönena. Palmer se ve vlásence Spitzkehre opřel o Massu a byl nucen zajet do boxů k výměně pneumatik. V úvodní fázi vedl Hamilton před Verstappenem, Ricciardem, Rosbergem, Vettelem, Räikkönenem, Bottasem, Hülkenbergem a Buttonem. V 11. kole podstoupili první zastávku Rosberg a Verstappen. Obuli superměkkou směs a propadli se až za Buttona. Vzápětí se u mechaniků objevili Ricciardo a Bottas, kteří však zvolili měkkou verzi. Identicky se rozhodli i Vettel, Hamilton a Button. Stupeň vítězů z roku 2016: vítěz Lewis Hamilton v sevření jezdců Red Bullu Druhou rundu přezouvání zahájil v 27. kole Rosberg, který přešel na softy, stejně jako Verstappen o kolo později. Když se oba dva následně potkali ve Spitzkehre, vytlačil Rosberg svého soupeře mimo trať a dostal za to pětisekundovou penalizaci. Vettel ve 31. kole vsadil na superměkké pneumatiky. Räikkönen a Hamilton ho napodobili, zatímco Bottas riskl měkké. Ve 40. kole vzdal Massa. Ke třetím zastávkám docházelo od 44. kola, kdy k ní zamířil Rosberg. Během ní si odpykal trest, jenže kvůli poruše časomíry stál o tři sekundy déle! V dalších třech kolech zastavili i zbylí jezdci ze špičky pro nové měkké gumy, s výjimkou Verstappena a Ricciarda, kteří se pokusili vydržet do konce na supersoftech. Málem se jim to nevyplatilo, protože Rosberg je v závěru ostře stíhal. V závodě s minimem předjíždění vyhrál Hamilton svoji 49. velkou cenu. Poprvé od Rakouska 2015 stáli na pódiu oba zástupci Red Bull Racingu. Z bodového přídělu se radovali také Rosberg, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg, Button, Bottas a Pérez. VC NěmeckaOkruh: Hockenheimring Baden-Württemberg Místo: Hockenheim DRS detekce DRS úsek Měřený úsek Cíl
Charakteristika závodního okruhu z pohledu brzd.
20. - 22. července 2018
Charakteristika okruhuHistorie okruhu sahá až do doby před druhou světovou válkou, původní trať však padla za oběť výstavbě dálnice. Nová byla otevřena 22. května 1966 a od počátku patřila k nejrychlejším. VC Německa F1 se zde poprvé konala v roce 1970 a od sezony 1977 pak již pravidelně. O čtvrt století později následovala pod taktovkou Hermanna Tilkeho další přestavba, která přinesla v zájmu zvýšení bezpečnosti vypuštění několika atraktivních úseků. Jako prakticky všechny německé autodromy se i Hockenheimring potýká v posledních letech s nemalými finančními problémy. Vítězové VC Německa
Základní údaje z ročníku 2016 Jízda na plný plyn (čas): 55 % Jízda na plný plyn (vzdálenost): 66 % Počet řazení za kolo: 48 Spotřeba paliva: střední Největší přetížení: 4,4 g v 1. zatáčce Největší rychlost: 339 km/h Vzdálenost od startu do 1. zatáčky: 190 m Poloha pole position: vlevo Délka uličky před boxy: 306,1 m Průjezd uličkou před boxy (80 km/h): 13,774 s Počet zastávek v boxu: 60 Počet předjetí: 33 Počet předjetí s DRS: 31 Pravděpodobnost vyjetí safety caru: 50 % Pravděpodobnost deště: 0 % Průměrná teplota vzduchu: 24,7 °C Průměrná teplota asfaltu: 32,7 °C Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama