diskuze
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU:
Williams se možná vzdá vlastních převodovek

Williamsová z týmu neodchází
 

počet komentářů: 22

 

  Kolik je pětkrát dva?  

  nick:
  e-mail:
  text:   
:-) :-( ;-) :-x :-o :-E :-D :-P 8-I %-/ (GRR) 8-) ;-I (OK) (KO)
 
Reklama
 
<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 22 z 22
 
 
 juras - williamsquick.cz
06.08.2018 20:04
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: - že to McLarenu s Hondou raz nevyšlo, z toho sa nedá urobiť pravidlo že sa to takto nedá. Tri tituly McLarenu s Mercedesom sú akože málo? A koľko by si už asi počítal ako úspech? 10? 16?   - Williams v prvej polke sezóny nebol ani v strede poľa, často sám tvoril chvost   - Áno, mám o Claire svoje pochybnosti a mám k tomu dôvody. Než začala pracovať pre Williams, mala Renault Mégane, po nástupe dostala BMW a kúpila Porsche Cayman a teraz má Porsche 911, žije na vysokej nohe, tak čo by som ju nepodozrieval? Ako som už napísal, je to v podstate bežné a očakávané a najväčšia sranda na tom je, že ťa to vytáča.
 
 
 
Ale prd...me tyhle veci vubec netoci...pro me zustane chleba stejne drahy.
 
Spis me bavi ti oponovat...je docela sranda jak na argumenty nedokazes reagovat a klickujes jak zajic.
 
O tech autech v kterych jezdi Claire...v takovym BMW se dneska vozi kdejakej cyp...jestli ma dneska jedno Porsche nevidim v tom ukaz vysoke nohy.
 
Ale chapu te, logicky je predpokladat ze kdyz Williamsu se nedari...ze jeho vedeni to flinka.
 
Ale nevim jak moc znas zivot Kena Tyrrella...tam bys mohl nalezt castecnou odpoved. Holt je to tak ze nejvetsi vliv na soucasnou situaci Williamsu (nemyslim letos, ale poslednich cca 15 let) ma zmena F1. Pravdou je ze se muzeme dohadovat jestli by jina rozhodnuti tym nasmerovala lepe...predevsim z dlouhodobeho pohledu.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
06.08.2018 09:22
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Roberto : Mercedes... Pročpak asi Mercedes koupil od Brawna tým F1 a rozhodl se jít vlastní cestou? Kromě toho auta jsou stříbrná...částečně jako právě ta reminiscence na slavné označení...ale doba je jiná, ani Ferrari nepoužívá stejný odstín červené.   Nejsem žádný marketingový odborník...jen usuzuju podle toho co vím a co jsem za ta leta co F1 sleduju viděl. V letech 2012-2013 jezdil stejně jako Redbull s motory Mercedes Williams...taky se hodně psalo o obnoveném někdejším slavném spojení...když je Williams tak zajímavej pro Renault, pročpak s ním Renault víc nespolupracoval? No já ti to napíšu...ten kdo je pro Renault marketingově zajímavej je Redbull. A nebýt toho jeho nekolegiálního chování, možná Renault tovární tým neobnovoval a soustředil se pouze na dodávání motorů. Takhle potom co ho Redbull stále poplivával mu šlo taky o jeho renomé.   Vcelku vedeme zbytečný spor...Renault exkluzivního partnera měl (Redbull) to nemůžeš popřít, pak se na základě událostí rozhodl obnovit tovární tým (to taky popřít nemůžeš). Jestli Renault vedl nějaká další jednání (krom toho s Redbullem, to je taky naprosto jisté) nevíme, ani nevíme jestli se Williams u Renaultu informoval nebo ne. Při platné smlouvě s Mercedesem je snad jasné že to udělat otevřeně a medializovaně by byla hloupost.   Takže až nastane situace kdy budeme vědět že Williams mohl podepsat smlouvu s nějakým strategickým partnerem...ale nepodepsal...můžeme hovořit že se nepokusili o toho holuba na střeše.   Takhle nemáme co řešit.   Mě spíš dělá starosti jak to s Williamsem bude dál...Martini odchází, peněz za výsledky dostanou méně, Stroll má taky zaječí úmysly (byť tedy co vím tak do rozpočtu Williamsu nepřispívá zásadní částkou...i když každej milion dobrej, že jo)...nové auto ne a ne naučit se jezdit. Jen doufám že Martini vystřídá novej hlavní sponzor a tým si zachová současnou finanční sílu.
 
 
 
- Mercedes a McLaren mali problémy aj s tým, že Dennis rozbiehal vlastnú výrobu luxusných vozov. Ťažisko Daimleru je troška inde, ale už to Haugovi nesedelo a Brawn bol na trhu za akciovú cenu.
 
- Red Bull - spomeň si ako "partnerstvo" vzniklo. Red Bull nakopal továrenský tím a ten bol predaný, zatiaľ čo na zadnom krídle Red Bullu sa objavil nápis Renault. Nebolo to niečo plánované roky dopredu, iba to tak vyšlo.
Tiež si spomeň, ako Red Bull a Renault podpísali na konci roka 2014 nové doložky do zmlúv a Horner hlásal začiatok novej éry, v ktorej bude mať Red BUll u Renaultu špeciálne postavenie. Tie články budú k dohliadaniu, sám som ich písal a z toho vyplýva, že dovtedy bol Red Bull iba najdôležitejším zákazníkom a "špeciálne" postavenie mal pár mesiacov, kým sa na začiatku roka 2015 nezačal ešte viacej čertiť.
 
Xkrát som už zmienil zmenu, keď Red Bull podpísal s Infiniti, takže v prvom rade bol vidieť Red Bull, v druhom Infiniti a iba nenápadný nápis pri zadnejpneumatike prezrádzal, že aj Renault bol účastný. U Williamsu by mohol byť prvý Renault, tak ako v 90-tych rokoch.
 
Tiež si pamätám na Williamsovej slová: "My sme ako zákazník Mercedesu spokojní, je to najvýkonnejší motor a máme rovné podmienky.", neviem či v súvislosti s Renaultom alebo v súvislosti s krízou McLaren-Hondy v 2015. Potom sa hovorilo, ako s vedením Renaultu rokuje Mallya, že by predal majoritný podiel, Tost otvorene Renault pozýval do Toro Rosso, hovorilo sa o Lotuse, iba Williams zostal v utajení? Môže byť, ale neverím tomu.
 
- hlavný sponzor - nikde to nepíšeš, ale nejak sa mi zdá, akoby si hlavného sponzora bral ako konštantu, buď je alebo není, lenže ak aj je ale za malé peniaze, tak akoby nebol. Na príklade BWT vidíme, že to môže byť veľmi málo, dokonca iba pôžička. Dohodnúť sa na lakovaní vozu s niekym iným nie je automatická výhra. Ale Williams je finančne v prdeli, bez Martini s vyhliadkou na stratu miliónov za PK, možno s odchádzajúcim platičom a po takej sezóne budú nervózni aj iní sponzori a práve je treba stavať voz s novou aerodynamikou. Možno to ale vlastníkov iba naštartuje k nejakému odvážnejšiemu kroku.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
06.08.2018 09:03
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Tak a zase...přijdeš mi jako "Anička posedlá"...  
 
 
 
Toho najdôležitejšieho partnera mali, Hondu, liala do spoločných úspechov viac peňazí než by bol ochotní kdeaký sponzor. Čas ukáže, či nové vedenie urobilo dobre, keď od tohto ambiciózneho projektu ustúpilo.
 
- Force India nekončí, dopadlo to pre Mallyu, ostatní by mali pokračovať
 
- OK, u Lotusu si mal pravdu ty, ťažko by som mohol oponovať... ale na druhej strane sa teraz ten tím nemá vôbec zle
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
06.08.2018 08:58
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Tak mi řekni jak chceš vyhrávat v současný F1?  
 
 
 
- že to McLarenu s Hondou raz nevyšlo, z toho sa nedá urobiť pravidlo že sa to takto nedá. Tri tituly McLarenu s Mercedesom sú akože málo? A koľko by si už asi počítal ako úspech? 10? 16?
 
- Williams v prvej polke sezóny nebol ani v strede poľa, často sám tvoril chvost
 
- Áno, mám o Claire svoje pochybnosti a mám k tomu dôvody. Než začala pracovať pre Williams, mala Renault Mégane, po nástupe dostala BMW a kúpila Porsche Cayman a teraz má Porsche 911, žije na vysokej nohe, tak čo by som ju nepodozrieval? Ako som už napísal, je to v podstate bežné a očakávané a najväčšia sranda na tom je, že ťa to vytáča.
 

 juras - williamsquick.cz
05.08.2018 17:17
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Roberto : Mercedes... Pročpak asi Mercedes koupil od Brawna tým F1 a rozhodl se jít vlastní cestou? Kromě toho auta jsou stříbrná...částečně jako právě ta reminiscence na slavné označení...ale doba je jiná, ani Ferrari nepoužívá stejný odstín červené.   Nejsem žádný marketingový odborník...jen usuzuju podle toho co vím a co jsem za ta leta co F1 sleduju viděl. V letech 2012-2013 jezdil stejně jako Redbull s motory Mercedes Williams...taky se hodně psalo o obnoveném někdejším slavném spojení...když je Williams tak zajímavej pro Renault, pročpak s ním Renault víc nespolupracoval? No já ti to napíšu...ten kdo je pro Renault marketingově zajímavej je Redbull. A nebýt toho jeho nekolegiálního chování, možná Renault tovární tým neobnovoval a soustředil se pouze na dodávání motorů. Takhle potom co ho Redbull stále poplivával mu šlo taky o jeho renomé.   Vcelku vedeme zbytečný spor...Renault exkluzivního partnera měl (Redbull) to nemůžeš popřít, pak se na základě událostí rozhodl obnovit tovární tým (to taky popřít nemůžeš). Jestli Renault vedl nějaká další jednání (krom toho s Redbullem, to je taky naprosto jisté) nevíme, ani nevíme jestli se Williams u Renaultu informoval nebo ne. Při platné smlouvě s Mercedesem je snad jasné že to udělat otevřeně a medializovaně by byla hloupost.   Takže až nastane situace kdy budeme vědět že Williams mohl podepsat smlouvu s nějakým strategickým partnerem...ale nepodepsal...můžeme hovořit že se nepokusili o toho holuba na střeše.   Takhle nemáme co řešit.   Mě spíš dělá starosti jak to s Williamsem bude dál...Martini odchází, peněz za výsledky dostanou méně, Stroll má taky zaječí úmysly (byť tedy co vím tak do rozpočtu Williamsu nepřispívá zásadní částkou...i když každej milion dobrej, že jo)...nové auto ne a ne naučit se jezdit. Jen doufám že Martini vystřídá novej hlavní sponzor a tým si zachová současnou finanční sílu.
 
 
 
V letech 2012-2013 jezdil Redbull a Williams přirozeně s Renaultem...
 

 juras - williamsquick.cz
05.08.2018 16:27
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto :
Mercedes...
Pročpak asi Mercedes koupil od Brawna tým F1 a rozhodl se jít vlastní cestou? Kromě toho auta jsou stříbrná...částečně jako právě ta reminiscence na slavné označení...ale doba je jiná, ani Ferrari nepoužívá stejný odstín červené.
 
Nejsem žádný marketingový odborník...jen usuzuju podle toho co vím a co jsem za ta leta co F1 sleduju viděl. V letech 2012-2013 jezdil stejně jako Redbull s motory Mercedes Williams...taky se hodně psalo o obnoveném někdejším slavném spojení...když je Williams tak zajímavej pro Renault, pročpak s ním Renault víc nespolupracoval? No já ti to napíšu...ten kdo je pro Renault marketingově zajímavej je Redbull. A nebýt toho jeho nekolegiálního chování, možná Renault tovární tým neobnovoval a soustředil se pouze na dodávání motorů. Takhle potom co ho Redbull stále poplivával mu šlo taky o jeho renomé.
 
Vcelku vedeme zbytečný spor...Renault exkluzivního partnera měl (Redbull) to nemůžeš popřít, pak se na základě událostí rozhodl obnovit tovární tým (to taky popřít nemůžeš). Jestli Renault vedl nějaká další jednání (krom toho s Redbullem, to je taky naprosto jisté) nevíme, ani nevíme jestli se Williams u Renaultu informoval nebo ne. Při platné smlouvě s Mercedesem je snad jasné že to udělat otevřeně a medializovaně by byla hloupost.
 
Takže až nastane situace kdy budeme vědět že Williams mohl podepsat smlouvu s nějakým strategickým partnerem...ale nepodepsal...můžeme hovořit že se nepokusili o toho holuba na střeše.
 
Takhle nemáme co řešit.
 
Mě spíš dělá starosti jak to s Williamsem bude dál...Martini odchází, peněz za výsledky dostanou méně, Stroll má taky zaječí úmysly (byť tedy co vím tak do rozpočtu Williamsu nepřispívá zásadní částkou...i když každej milion dobrej, že jo)...nové auto ne a ne naučit se jezdit. Jen doufám že Martini vystřídá novej hlavní sponzor a tým si zachová současnou finanční sílu.
 

 juras - williamsquick.cz
05.08.2018 16:01
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: - Jonathan není typ Franka, tvrdého obchodníka a vůdčí typ - z toho tak nejak vyplýva, že by Claire mala byť   - Dennis hral a prehral (po svojom návrate). Doviedol Hondu, Boulliera a ďalších, veľkým PR divadlom zakrýval tŕnistú cestu, ktorú pred tímom musel vidieť a keď to už už malo byť (hoci rok 2017 bol čiastočne od Hondy krok vedľa, hoci nejaký prepad sa po zmene konceptu dal očakávať), tak sa spojili iní akcionári a odvolali ho. Ale Dennis šachoval s investormi od Mercedese po šejkov, riskoval svoje postavenie, aby rástol spolu s F1. A to je pre mňa proste sympatickejšie, než zamestnávať (čiastočných) paydriverov a plakať, že niekto iný má trikrát väčší rozpočet, desaťkrát viac peňazí na vývoj. (A áno, Dennis je ten, čo liezol na strechu pre toho holuba (a aj za to má McLaren od majiteľov F1 peniaze bokom), Mallya ktorý na dlh dostal tím z riti až do čela stredu poľa a aj ten Sauber je na tom momentálne lepšie než Williams, veď éra s BMW bola nakoniec pozitívnym prerušením úpadku podfinancovaného tímu, lepšie než keby Peter Sauber iba plakal, že súkromný tím to má ťažké a nebyť toho veľkého veterného tunela a vynovej továrne, tak by tím možno už ani nikto nechcel a v F1 by nebol).
 
 
 
Tak a zase...přijdeš mi jako "Anička posedlá"...
 
Jak to tak vypadá, Frank už musel někomu alespoň část pravomocí předat (věk se zastavit nedá)...co když Jonathan řekl že šéfovat týmu nechce? Tak už zbyla jen Claire? Třeba to vzala jen kvůli otci...sice se už v F1 pohybuje nějakou dobu...ale šéfovat rodinému týmu F1 je podle mě velká zodpovědnost...pokud to člověk cítí jako rodinou záležitost.
 
Proti Ronu Dennisovi jsem nenapsal nic špatného, ostatně pro mě je to rovněž jedna z největších osobností jakou jsem prostřednictvím F1 poznal.
Ale to co ty nazýváš "velkým PR divadlem" je bohužel neschopnost najít strategického partnera (sponzora). To že se McLarenu - Honda nedařilo? Tak to prostě je...všichni vyhrávat nemůžou...a krom toho oni to hodně zmastili (asi nejtrefnější je "práce kvapná, málo platná").
 
Mallya a FI jsou borci...na to jak každoročně bohjují o přežití klobouk dolů...ale na druhou stranu koukni jak to dopadlo.
 
Tak ti připomenu Lotus...právě tobě jsem kdysi psal že Lotus zkrachuje...a tak se taky stalo.
 
Ono totiž jde žít chvíli nad poměry...a chytat toho tvého holuba...ale pak to většinou končí špatně.
 
Peter Sauber prodal tým BMW s tím že už nechce každý rok bojovat o přežití týmu v F1...a pak mu bylo líto nechat tým zmizet...tak ho zachránil. Když to tak vezmu, BMW je alespoň trochu ke cti že mu tým předalo s modernizovaným zázemím.
 

 juras - williamsquick.cz
05.08.2018 15:47
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: Pozrei, Frank bol Frank a Colin bol Colin, vyvažovali si šport a biznis a neviem prečo majetok spájaš so škandálmi, ale u Claire už mám pochybnosti, či jej naozaj ide tak o to, aby raz vyhrávala, alebo proste iba vedie dobrý biznis.
 
 
 
Tak mi řekni jak chceš vyhrávat v současný F1?
 
Když Williams podepsal dlouhodobou smlouvu s Mercedesem stal se z něj zákazník...a kritici tvrdili že McLaren s Hondou je jeiný řešení jak si zachovat potenciál na nejvyšší příčky.
 
Mclaren po třech letech skončil jako Williams...a kolik vyhrál šampionátů McLaren v době exkluzivní spolupráce s Mercedesem? 3? Z toho dva s Hakkinenem a pak už jen Hamilton.
 
Já netvrdím že Williams dělá všechno správně...ale například ty máš klapky na očích...F1 se hodně změnila, dokonce ani spojení tak slavného týmu jako McLaren (a tady nejde o minulost, ale o to že ve Wikingu je skvělé technologické centrum a základna týmu F1) s neméně slavnou Hondou dokonce nevedlo ani k boji o titul, dokonce ani k boji o pouhé vítězství v závodě...
 
Renault obnovil tovární tým...ale stoupá jen pomalu, Redbull s prakticky stále plnou kapsou se vzteká že nevyhrává, Ferrari už zase nervozně počítá roky kdy je bez titulu.
 
A ty pochybuješ o Claire...ale ne ve smyslu jestli je ta pravá a dost schopná, ale že si jen dělá byznys kvůli dobrému bydlu.
 
Ale jak to udělat nevíš...
 
Prostě je to tak...Williams je sice slavnej a třetí nejůspěšnější tým F1...ale momentálně je jen týmem ve středu pole.
 
Hondu podepsal Ron Dennis...
 
Renault má obnovený tovární tým...
 
Tak to neomílej, je to pasé. A nikde není důkaz že Williams nejednal a že měl možnost podepsat s těmito dvěmi.
 
Ty jsi tady začal o tom jak Williamsova rodina žije jak v bavlnce...já ne. Ty jsi je obvinil že vlastně jen dolují peníze. Já jsem ti jen napsal že nemáš proč je osočovat...protože se nechovají jako "běžní" zazobanci.
 
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
05.08.2018 10:26
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Tak a teď Renault...   Renault měl po prodeji továrního týmu exkluzivního partnera - Redbull. Kdy hledal nového? 2014 - nástup nových motorů a problémy Renaultu...ale byl to Redbull s motory Renault který toho roku dokázal vyhrát 3 závody 2015 - i když motory Renault stále zaostávají, ani Redbull ten rok neodvedl s monopostem úplně super práci   A právě v průběhu roku 2015 Renault zvažuje co bude dál, a teď hlavní otázka...hledal Reanult nového exkluzivního partnera místo Redbullu nebo to bylo o tom rozhodnout zda dál půjde s Redbullem a nebo vlastním týmem?   Já si myslím že Renault přece exkluzivního partnera měl (Redbull), z marketingového hlediska v F1 nic lepšího nebylo...takže jediná další cesta bylo obnovení továrního týmu. A ber v potaz že pro automobilku je marketingové hledisko velmi důležité. Hypoteticky...Renault by zvažoval uzavření partnerství s Williamsem...který má prakticky čerstvou dlouhodobou smlouvu s Mercedesem (který mu dodává momentálně jasně nejlepší motory v F1), který má dlouhodobou smlouvu s Martini...co si úplně neumím představit jako vhodné pro Renault který byl nepochybně velmi spokojený se spojení s energetickými nápoji Redbull. Co když u Renaultu seděli a takto glosovali jejich možnosti?   Koneckonců McLaren Honda...a kam se McLaren posunul? S dvojnásobným rozpočtem (minimálně) a podporou automobilky 4 roky po sobě prohrál se zákaznickým Williamsem...a nakonec je také v roli zákazníka...a potácí se tam kde předtím.   Na žádný kdyby se nehraje...pokud by byla oficiální informace že Williams mohl podepsat Renault a nebo Hondu...pak můžeme hovořit o tom že se bál riskovat a že za setrvání v průměru si může sám.   Jenže nic takového známé není...a nikdo z nás neví jaká jednání mezi kým v zákulisí proběhla.
 
 
 
(Redbull), z marketingového hlediska v F1 nic lepšího nebylo... - presný opak je pravdou, vyhrával Infiniti Red Bull, prehrával Red Bull Renault. Napísal som ti to s tými striebornými vozmi, ktoré ani nie sú 100% Mercedes, ale hlavne že sú strieborné.
 
- čo sa zmlúv týka, Renault kúpil Lotus a Mercedes súhlasil s nejakým malým odškodným, aj keď to bolo necelý rok po tom, čo Lotus podpísal zmluvu na motory Mercedes, takže kopec práce na strane Mercedesu vynaloženej iba na jednu sezónu. Nie je dôvod myslieť si, že s Williamsom by to bolo iné.
 
Martini je na voze samozrejme z marketingových dôvodov a keby sa šťastnou náhodou dostalo na vozy továrenského tímu, ktorý je viacej zaujímavý pre média, tak dáva zmysel aby bolo otvorené kompromisom ohľadom pomaľovania vozov.
 
Problém v spojení automobiliek a výrobcov alkoholu pod jednou strechou neexistuje, Mercedes bol u McLarenu spoluvlastníkom tímu spojeného s Johnnie Walker a celú F1 sponzoruje Heineken.
 
Nebudem ti ten Renault natláčať, že to tak mohlo byť, veď o to ani nejde, ide o to, že sa Claire ani nepokúsila.
 
A čo sa týka Renaultu, tak napríklad Independent cituje Abiteboula v roku 2015: "I can confirm we are looking at a lot of options" (môžem potvrdiť, že skúmame viacero možností).
alebo auto123: "We are here for marketing," he is quoted by the Spanish newspaper El Confidencial.
 
"So if from the perspective of marketing we need to do some things differently, we are open to it. There is no ego.
- sme tu kvôli marketingu. Marketingovo musíme začať robiť veci inak a sme tomu otvorení. Nejde o ego.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
05.08.2018 09:30
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: A teď k rodině Williamsů...   Osobnost Franka je snad dost známá...a rovnou píšu že z něj nechci dělat pana dokonalého...jen si na něm cením jeho postojů a jeho filosofie s jakou se závodění v F1 prosadil. I on udělal spoustu chyb...   Co se týče jeho rodiny. Claire momentálně zastává pozici zástupce šéfa týmu (tedy zastupuje Franka), můžeš mi napsat kde jsem tvrdil že Claire je skvělá, tvrdá obchodnice? Já si osobně myslím že momentálně ji Frank důvěřuje nejvíc...a my nevíme co je a co není u nich v rodině. Co se týče toho jak popisuješ to že dokument je hlavně o Frankovi, jeho zesnulé ženě a Claire...a napadlo tě třeba že Jonathan třeba o popularitu nestojí? Vždyť co vím tak pro rodinou firmu pracuje od studií...ale nikdy nebyl mediálně v popředí. Kdyby byl nějak utiskovaný a upozaděný co mu brání v tom o své místo víc bojovat? A syn Jaime? Jak jsem Ti napsal, žije život zcela mimo rodiný podnik...copak musejí být všechny děti úspěšného šéfa týmu F1 zažrané do toho samého co jejich otec? To jak se věci kolem Williamsu vyvíjejí prostě vyplývají z toho jak to oni mají. Fakt je ten že kolem nich nejsou žádné aféry...   Podívej se na McLaren...Ron Dennis nemá takový zdravotní hendikep jako Frank...dokázal dojednat návrat Hondy...najal znovu Alonsa...ale třeba z mého pohledu se mu taky celej ten comeback nepodařilo zvládnout komplet...chyběla image...a třeba právě hlavní sponzor v jehož barvách by to taky celé jinak vyznělo.   Ono Frank to měl v posledních cca 20 letech složité. Kdo proti němu stál? Ferrari které si Bernie marketingově hýčkal, a pak automobilky s úplně jinými finančními možnostmi. F1 se změnila...a podle vývoje je vidět že ani prodej týmu automobilce není všespásné řešení. Takže já to vidím tak že Frank se protlouká dál jak to jde...třeba smlouva s Mercedesem a Martini mu zachránila několik dalších let ježdění v F1...takže ber to tak že skkutečně platí ten vrabec v hrsti...protože ti (z těch malých, mimo velké hráče) co naivně v F1 cílili na toho holuba tam už vlastně nejsou.
 
 
 
- Jonathan není typ Franka, tvrdého obchodníka a vůdčí typ - z toho tak nejak vyplýva, že by Claire mala byť
 
- Dennis hral a prehral (po svojom návrate). Doviedol Hondu, Boulliera a ďalších, veľkým PR divadlom zakrýval tŕnistú cestu, ktorú pred tímom musel vidieť a keď to už už malo byť (hoci rok 2017 bol čiastočne od Hondy krok vedľa, hoci nejaký prepad sa po zmene konceptu dal očakávať), tak sa spojili iní akcionári a odvolali ho. Ale Dennis šachoval s investormi od Mercedese po šejkov, riskoval svoje postavenie, aby rástol spolu s F1. A to je pre mňa proste sympatickejšie, než zamestnávať (čiastočných) paydriverov a plakať, že niekto iný má trikrát väčší rozpočet, desaťkrát viac peňazí na vývoj.
(A áno, Dennis je ten, čo liezol na strechu pre toho holuba (a aj za to má McLaren od majiteľov F1 peniaze bokom), Mallya ktorý na dlh dostal tím z riti až do čela stredu poľa a aj ten Sauber je na tom momentálne lepšie než Williams, veď éra s BMW bola nakoniec pozitívnym prerušením úpadku podfinancovaného tímu, lepšie než keby Peter Sauber iba plakal, že súkromný tím to má ťažké a nebyť toho veľkého veterného tunela a vynovej továrne, tak by tím možno už ani nikto nechcel a v F1 by nebol).
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
05.08.2018 09:13
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: No než jsem stačil přidat další svůj pohled...stačil jsi mi odpovědět   A v čem mám podle Tebe růžové brýle? Co tvrdím tak naivního? Že Frank nevlastní několik honosných sídel, že v souvislosti s jeho rodinou si nepamatuju žádné skandály (viz např. Mallay), že nenajdeš žádný skandál s jeho dětmi?   Opakuju...netvrdil jsem nikdy že Frank s rodinou žije životem světce či nějakého mnicha. Jen podle toho co vím vždycky žil pro F1 a nevím o tom že by hromadil majetek... Kromě toho kdyby to bylo tak jak tady naznačuješ...nebylo by pro něj terno ve své době prodat tým BMW? Vždyť BMW o to velmi stálo...a Frank mohl zůstat menšinovým vlastníkem s kopcem peněz na kontě.   Ale abychom tady nehovořili jen o Frankovi...co takový Peter Sauber? Nebo třeba v minulosti Guy Ligier? Ken Tyrrel? Colin Chapman? Všechno lidé pro které bylo závodění podstatou jejich života...   Kromě toho myslíš že Frank byl ten kdo šruboval rozpočty týmů nahoru? Nebyl to právě Williams který porážel kdysi McLaren a nebo Ferrari s menším rozpočtem?
 
 
 
Pozrei, Frank bol Frank a Colin bol Colin, vyvažovali si šport a biznis a neviem prečo majetok spájaš so škandálmi, ale u Claire už mám pochybnosti, či jej naozaj ide tak o to, aby raz vyhrávala, alebo proste iba vedie dobrý biznis.
 

 juras - williamsquick.cz
04.08.2018 14:58
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Tak a teď Renault...
 
Renault měl po prodeji továrního týmu exkluzivního partnera - Redbull. Kdy hledal nového?
2014 - nástup nových motorů a problémy Renaultu...ale byl to Redbull s motory Renault který toho roku dokázal vyhrát 3 závody
2015 - i když motory Renault stále zaostávají, ani Redbull ten rok neodvedl s monopostem úplně super práci
 
A právě v průběhu roku 2015 Renault zvažuje co bude dál, a teď hlavní otázka...hledal Reanult nového exkluzivního partnera místo Redbullu nebo to bylo o tom rozhodnout zda dál půjde s Redbullem a nebo vlastním týmem?
 
Já si myslím že Renault přece exkluzivního partnera měl (Redbull), z marketingového hlediska v F1 nic lepšího nebylo...takže jediná další cesta bylo obnovení továrního týmu. A ber v potaz že pro automobilku je marketingové hledisko velmi důležité.
Hypoteticky...Renault by zvažoval uzavření partnerství s Williamsem...který má prakticky čerstvou dlouhodobou smlouvu s Mercedesem (který mu dodává momentálně jasně nejlepší motory v F1), který má dlouhodobou smlouvu s Martini...co si úplně neumím představit jako vhodné pro Renault který byl nepochybně velmi spokojený se spojení s energetickými nápoji Redbull.
Co když u Renaultu seděli a takto glosovali jejich možnosti?
 
Koneckonců McLaren Honda...a kam se McLaren posunul? S dvojnásobným rozpočtem (minimálně) a podporou automobilky 4 roky po sobě prohrál se zákaznickým Williamsem...a nakonec je také v roli zákazníka...a potácí se tam kde předtím.
 
Na žádný kdyby se nehraje...pokud by byla oficiální informace že Williams mohl podepsat Renault a nebo Hondu...pak můžeme hovořit o tom že se bál riskovat a že za setrvání v průměru si může sám.
 
Jenže nic takového známé není...a nikdo z nás neví jaká jednání mezi kým v zákulisí proběhla.
 

 juras - williamsquick.cz
04.08.2018 14:35
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
A teď k rodině Williamsů...
 
Osobnost Franka je snad dost známá...a rovnou píšu že z něj nechci dělat pana dokonalého...jen si na něm cením jeho postojů a jeho filosofie s jakou se závodění v F1 prosadil. I on udělal spoustu chyb...
 
Co se týče jeho rodiny. Claire momentálně zastává pozici zástupce šéfa týmu (tedy zastupuje Franka), můžeš mi napsat kde jsem tvrdil že Claire je skvělá, tvrdá obchodnice? Já si osobně myslím že momentálně ji Frank důvěřuje nejvíc...a my nevíme co je a co není u nich v rodině.
Co se týče toho jak popisuješ to že dokument je hlavně o Frankovi, jeho zesnulé ženě a Claire...a napadlo tě třeba že Jonathan třeba o popularitu nestojí? Vždyť co vím tak pro rodinou firmu pracuje od studií...ale nikdy nebyl mediálně v popředí. Kdyby byl nějak utiskovaný a upozaděný co mu brání v tom o své místo víc bojovat?
A syn Jaime? Jak jsem Ti napsal, žije život zcela mimo rodiný podnik...copak musejí být všechny děti úspěšného šéfa týmu F1 zažrané do toho samého co jejich otec?
To jak se věci kolem Williamsu vyvíjejí prostě vyplývají z toho jak to oni mají.
Fakt je ten že kolem nich nejsou žádné aféry...
 
Podívej se na McLaren...Ron Dennis nemá takový zdravotní hendikep jako Frank...dokázal dojednat návrat Hondy...najal znovu Alonsa...ale třeba z mého pohledu se mu taky celej ten comeback nepodařilo zvládnout komplet...chyběla image...a třeba právě hlavní sponzor v jehož barvách by to taky celé jinak vyznělo.
 
Ono Frank to měl v posledních cca 20 letech složité. Kdo proti němu stál? Ferrari které si Bernie marketingově hýčkal, a pak automobilky s úplně jinými finančními možnostmi. F1 se změnila...a podle vývoje je vidět že ani prodej týmu automobilce není všespásné řešení. Takže já to vidím tak že Frank se protlouká dál jak to jde...třeba smlouva s Mercedesem a Martini mu zachránila několik dalších let ježdění v F1...takže ber to tak že skkutečně platí ten vrabec v hrsti...protože ti (z těch malých, mimo velké hráče) co naivně v F1 cílili na toho holuba tam už vlastně nejsou.
 

 juras - williamsquick.cz
04.08.2018 14:16
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto píše: - ziadnu jizlivost som nezaznamenal, nemalo to tak vyznieť   - Aj tak si myslím, že Williamsovcov a poťažmo všetkých súkromníkov vidíš cez ružové okuliare. Williams predal súkromný tryskáč aby tímu pomohol... v roku 2005, vyše 7 rokov od posledného titulu. Ja vidím, že si ho musel najprv kúpiť, financovať údržbu a more leteckého benzínu, aby sa ho potom jedného dňa mohol vzdať. Nevyčíam mu to, to nie, ale Mallya nie je jediný, kto si odleje peniaze pre seba a rovnako to, kto je pri kormidle Williamsu nemusí byť iba o tom, komu sa do toho chce.   A sir Frank je veľký človek nepochybne, ale nepoďme sa tváriť, že jeho zásluhov sa z garážistov stali spoločnosti s obratom nad 100 mega ročne.
 
 
 
No než jsem stačil přidat další svůj pohled...stačil jsi mi odpovědět
 
A v čem mám podle Tebe růžové brýle? Co tvrdím tak naivního? Že Frank nevlastní několik honosných sídel, že v souvislosti s jeho rodinou si nepamatuju žádné skandály (viz např. Mallay), že nenajdeš žádný skandál s jeho dětmi?
 
Opakuju...netvrdil jsem nikdy že Frank s rodinou žije životem světce či nějakého mnicha. Jen podle toho co vím vždycky žil pro F1 a nevím o tom že by hromadil majetek...
Kromě toho kdyby to bylo tak jak tady naznačuješ...nebylo by pro něj terno ve své době prodat tým BMW? Vždyť BMW o to velmi stálo...a Frank mohl zůstat menšinovým vlastníkem s kopcem peněz na kontě.
 
Ale abychom tady nehovořili jen o Frankovi...co takový Peter Sauber? Nebo třeba v minulosti Guy Ligier? Ken Tyrrel? Colin Chapman? Všechno lidé pro které bylo závodění podstatou jejich života...
 
Kromě toho myslíš že Frank byl ten kdo šruboval rozpočty týmů nahoru? Nebyl to právě Williams který porážel kdysi McLaren a nebo Ferrari s menším rozpočtem?
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
04.08.2018 08:25
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Roberto : Trochu nechapu tu jizlivost...myslel jsem ze v klidu diskutujeme o necem co nas primo nijak neovlivnuje?   Zacnu odzadu... Myslim ze rodinu Williamsu jejich firma (nejen tym F1, ale dnes i Williams engineering dobre) zivi...podle toho co vim ale neziji nad pomery...zivotem Franka vzdy byla F1 a jeho tym...je prece dobre zname ze jeho zena se starala o rodinu a on vzdy (i po svem tragickem zraneni) venoval hlavni sily tymu. Nikdy jsem necetl ze by Frankova rodina nejak hyrila...nikdy jsem necetl ze by jeho deti byly propirany bulvarem v souvislosti s nejakymi aferami. Kdysi se vzdal vlastniho tryskace aby tymu financne pomohl...pritom to soukrome letadlo slouzilo jen k zlepseni jeho cestovani v ramci kolotoce F1 (coz s jeho zdravotnim hendikepem bylo pochopitelne). Zkratka a dobre me mrzi jak o rodine Williasu pises...protoze Frank od chvile kdy se mu v F1 zacalo darit a mohl doprat sve rodine zivot na velmi dobre urovni...mohl sve deti nechat studovat...tak to jako spravny otec rodiny vyuziva...ale nemyslim ze by se choval nadrazene a tak jako vetsina bohatych lidi pro ktere jsou penize v podstate jedinym a zakladnim meritkem.   Mozna totiz nevis ze prave Frank mtery zacinal v ty garazi skutecne dokazal kazdou vydelanou libru vrazit do zavodeni...   To ze od jiste doby nezije o chlebu a vode je jasne...ale nez zacnes psat, radeji si zjisti nejaka fakta.
 
 
 
- ziadnu jizlivost som nezaznamenal, nemalo to tak vyznieť
 
- Aj tak si myslím, že Williamsovcov a poťažmo všetkých súkromníkov vidíš cez ružové okuliare. Williams predal súkromný tryskáč aby tímu pomohol... v roku 2005, vyše 7 rokov od posledného titulu. Ja vidím, že si ho musel najprv kúpiť, financovať údržbu a more leteckého benzínu, aby sa ho potom jedného dňa mohol vzdať. Nevyčíam mu to, to nie, ale Mallya nie je jediný, kto si odleje peniaze pre seba a rovnako to, kto je pri kormidle Williamsu nemusí byť iba o tom, komu sa do toho chce.
 
A sir Frank je veľký človek nepochybne, ale nepoďme sa tváriť, že jeho zásluhov sa z garážistov stali spoločnosti s obratom nad 100 mega ročne.
 

 juras - williamsquick.cz
04.08.2018 00:42
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto :
Trochu nechapu tu jizlivost...myslel jsem ze v klidu diskutujeme o necem co nas primo nijak neovlivnuje?
 
Zacnu odzadu...
Myslim ze rodinu Williamsu jejich firma (nejen tym F1, ale dnes i Williams engineering dobre) zivi...podle toho co vim ale neziji nad pomery...zivotem Franka vzdy byla F1 a jeho tym...je prece dobre zname ze jeho zena se starala o rodinu a on vzdy (i po svem tragickem zraneni) venoval hlavni sily tymu. Nikdy jsem necetl ze by Frankova rodina nejak hyrila...nikdy jsem necetl ze by jeho deti byly propirany bulvarem v souvislosti s nejakymi aferami.
Kdysi se vzdal vlastniho tryskace aby tymu financne pomohl...pritom to soukrome letadlo slouzilo jen k zlepseni jeho cestovani v ramci kolotoce F1 (coz s jeho zdravotnim hendikepem bylo pochopitelne). Zkratka a dobre me mrzi jak o rodine Williasu pises...protoze Frank od chvile kdy se mu v F1 zacalo darit a mohl doprat sve rodine zivot na velmi dobre urovni...mohl sve deti nechat studovat...tak to jako spravny otec rodiny vyuziva...ale nemyslim ze by se choval nadrazene a tak jako vetsina bohatych lidi pro ktere jsou penize v podstate jedinym a zakladnim meritkem.
 
Mozna totiz nevis ze prave Frank mtery zacinal v ty garazi skutecne dokazal kazdou vydelanou libru vrazit do zavodeni...
 
To ze od jiste doby nezije o chlebu a vode je jasne...ale nez zacnes psat, radeji si zjisti nejaka fakta.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
02.08.2018 18:23
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Roberto : Já jsem jen napsal že nikdy nic netrvá věčně...jako lidský život. V tuto chvíli by nějaký hořký konec Ferrari předpovídal jedině absolutní pesimista. Stejně tak jsem přece psal že Ferrari není jen tým F1...zatímco Williams v podstatě ano.   Myslím že Frank nikdy své děti nevychovával s tím že "musí" převzít rodinný podnik (tým F1). Podle mě je nechal a čekal co bude. Jonathan svého času v týmu pracoval a měl na starost hledání nových talentů (bylo to v době s BMW)...pak dostal na starost Heritage Williamsu. Teď píšu co si osobně myslím...Jonathan není typ Franka, tvrdého obchodníka a vůdčí typ (dokonce to tuším jednou v rozhovoru Frank řekl), ale pro rodinou firmu pracuje na pozici která mu vyhovuje, bohužel ne každý chce dělat šéfa týmu F1. Nejmladší syn Jaime podle toho co vím žije zcela mimo dění týmu F1 (prostě to tak je, jde svou cestou a žije život který nemá s F1 nic společného.   No a Claire? Pokud vím tak vystudovala a několik let dělala tiskovou mluvčí na okruhu Silverstone...až pak začala pracovat pro Williams F1...a ve finále začala zastupovat Franka na pozici šéfa týmu nejspíš vhledem k okolnostem (stáří a zdravotní stav Franka). Řekl bych že na ní leží nyní hodně velká zodpovědnost a vůbec jí to nezávidím. Jonathan se asi stará o Grove, ale týmu F1 někdo vládnout musí, kdysi pomáhal Frankovi Patrik...ale ten se již před lety stáhl do ústraní a řekl bych že dohání co se běžného života týče (rodina, děti) to co zameškal za ta léta co obětoval F1. Takže kdysi to vypadalo že by mohl určitou roli ve vedení Williamsu F1 hrát Adam Parr...ale z nějakého důvodu (či důvodů) to nedopadlo. Ani Sam Michael který kdysi v podstatě nahradil na postu technického ředitele Patricka nevydržel a ani tady to nedopadlo. Teď je v Grove Paddy Lowe...zas píšu co si osobně myslím...který přišel aby se stal takovým novým Patrikem. Tak uvidíme, začátek má hodně těžký...ale asi to je dobře...protože se uvidí jestli vydrží a Williams dokáže zas zvednout. Jen mi pořád chybí někdo ke Claire...ona jako ženská a taky s ohledem na současnou podobu týmu F1 (kdežepak je 120 lidí který měl Williams v devadesátých letech ve vítězné éře) podle mě nemůže tým efektivně řídit...to by muselo všechno stranou a pro tým by musela pracovat 24 hodin denně, 365 dní v roce (jak se s nadsázkou říká).   Takže ty píšeš že : "A nejaké staré sváry? Generálny Hačigo vtedy v Honde začínal na nejakom technickom poste a Claire chodila na základnú".   Tak to bys mi mohl vysvětlit proč se vy Slováci nemáte tak rádi s Maďary? A nebo proč stále funguje řevnivost mezi Francouzy a Angličany? A nebo co situace ve Španělsku? A nebo v Severním Irsku?   Promiň Roberto, vím že někdejší rozchod Williamsu s Hondou se nedá srovnávat...ale jestli si myslíš že to nemůže mít žádný vliv na současnou situaci tak jsi opravdu hodně naivní.   Ale hlavně...víš že Williams s Renaultem a Hondou nejednal? Nebo jen předpokládáš na základě toho že nedošlo k oficiálnímu jednání které je prezentováno v médiích? Klidně je možný že Williams oba výrobce kontaktoval...ale nebyl zájem z jejich strany. Druhá věc je že Williams má dlouhodobou smlouvu s Mercedesem a má s ním (díky asi Wolffovi) nadstandartní vztahy. Psal jsem o vrabci v hrsti a holubu na střeše...McLaren šel do partnerství s Hondou a stejně spadl do pozice zákazníka. Nesmíme zapomínat i na fakt že skončí současná Concordská dohoda a bude se vyjednávat nová...ale tentokrát s Liberty a ne s Berniem. Jo nikdo neví jak to dopadne...klidně může být pro Williams ještě hůře než bylo s Berniem. Já doufám že nebude, protože pokud chce F1 udržet prestiž a současně neskončit u modelu kdy v poli pojedou 4 Ferrari, 4 Mercedesy, 4 Renaulty a 4 Redbully (což by podle mě ale znamenalo právě pád té prestiže)...bude muset Liberty nastolit model v kterém budou moct fungovat krom těch bohatých i ty chudší týmy...a myslím že prestiž znamená i to že vyhrát musí mít možnost i ten kdo odvádí skvělou práci a nemá neomezený rozpočet. Protože jaká je to prestiž když o vítězství bojují pouze ti co mají možnost utratit min. 300 mega? To už je prestiž v tom kdo má plnější kapsu...   Jo, ještě k tomu Renaultu... Renault vyhrát F1 se svým týmem, ten prodal a zůstal v pozici exkluzivní spolupráce s Redbullem...to mu vyneslo 4 tituly. Redbull byl i top v oblasti marketingu...vždyť má aktivity daleko přesahující F1...dost možná to pro Renault bylo ještě marketingově zajímavější než vlastní tým. A když to zaskřípalo a Redbull se projevil jako hňup? Kdyby to pokračovalo vítězně s Redbullem...Redbull by vesele tvrdil jak zásluha je to především jeho. Renault nevím jestli hledal opravdu jiného partnera (jestli o tom víš dej mi nějaký odkaz), já bych řekl že Renault se rozhodoval jestli vůbec v F1 zůstane. A když ano, šlo mu o to že nechtěl odejít poražený v éře hybridních motorů které sám tak prosazoval. Takže osobně si myslím že když se rozhodl setrvat uvažoval pouze o továrním týmu.   No ve vatičce...nemyslím si že by si rodina Williamse žila nadstandartně...koukni se na ten dokument...jsou tam záběry z jejich rodinného domu.   Jestli se chceš bavit o vatičce...zkus si najít jak si žijí někteří top fotbalisté, hokejisté, basketbalisté, boxeři atd. Jen namátkou Ronaldo...topí se v přepychu díky nesmyslému platu který neodpovídá zdaleka tomu co dělá (tím nechci tvrdit že není jeden z nejlepších fotbalistů, ale ten plat není adekvátní...jaký plat by asi měl mít špičkový chirurg který denně zachraňuje lidské životy.   A Sauber? Nemyslíš že ten zachránil spíš Marchione? To on stál za obnovou značky Alfa Romeo a dojednal spojení se Sauberem.
 
 
 
- Claire: Tvrdý obchodník? A kde sú tie veľké kšefty? Jasné, môžeš napísať že to nie je jednoduché, ale keby bolo, mohol by robiť šéfa tímu F1 každý. Je ich tam iba 10 a kto nemá výsledky... Boullier, Domenicali, Kaltenbornová.... Naozaj som zvedavý, kým budem môcť ten dokument vidieť na vlastné oči, ak sa tam Claire tvárila ako jediný Frankov potomok v tíme... ale aj bez toho, keď sa robilo promo, videl som fotky a bolo to iba o Frankovi a Claire a Frankovej zosnulej žene. A to nenaznačuje, že by sa Jonathan dobrovoľne vzdal, skôr že je zatláčaný do úzadia.
 
- prirovnanie k národnostným rozporom - žijem na južnom slovensku, pár desiatok kilometrov od hranice a žiadne skutočné problémy nie sú. Občas mi príde hulvátske, keď sa kolegovia v práci začnú rozprávať maďarsky, ale to je tak všetko. Zvyšok je televízia a politika a tí najblbší čo to žerú. Ničmenej, kde problémy sú, tam ide o pretrvávajúce spory, Williams a Honda boli od seba dostatočne dlho. Ak sa Alonso mohol vrátiť do McLarenu, ak Massa akceptoval Alonsa za tímového kolegu, ak fanúšikovia čo onehdá Vettela vipískali v Monze teraz nosia tričká s jeho fotografiou, tak Williams by určite mohol prijať Hondu.
 
- máš pravdu, že nemôžem na stopercent vedieť, že Williams s Hondou nevyjednával. Viem iba, že keď niekoho hľadal Renault, Claire vyhlásila, že sú spokojní ako zákazník Mercedesu (a ty si to vtedy horlivo obhajoval, lebo Renault sú nanič motory a Mercedes je o parník lepší než motory Ferrari...) a tiež viem, že sa nič o tomto spojení ani len nešustlo a to bola vtedy Honda ostro sledovaná, takže sa z toho dá vyvodiť nejaký záver. Ak Claire iba pro forma brnkla, že či náhodou... tak to sme pri tej skvelej obchodníčke. Dennis McLarenu získal Hondu na exkluzívnu spoluprácu, a to bolo z pohľadu automobilky iba krátko po tom, čo z F1 odišla. Nech bolo potom prevedenie akékoľvek...
 
A v F1 nie je žiadny vrabec v hrsti. Kto chvíľu stál... už skrachoval.
 
Liberty by s tým určite chcela niečo urobiť, lenže ak Ferrari, Mercedes a Red Bull (a Renault) niečo také podpíšu, môže ich to stáť tituly v prospech iných tímov a obávam sa, že situácia vyzerá tak, že Liberty už pochopila podstatu problému, ktorý onehdá nedokázali rozlúsknuť ani Ecclestone s Mosleym, čoby oveľa silnejšia dvojka. Najhoršie je, že aj Williams, Force India či Sauber hockedy otvorene povedia, že v F1 potrebujú tieto prestížne tímy, inak im odídu sponzori a aj oni môžu zavrieť krám (nehovoriac o výpovediach zmlúv od promotérov, keď by už bola F1 bez Ferrari a automobiliek).
 
Odkaz sa Renault - Red Bull sa mi naozaj nechce zháňať, ale ako si napísal, problém bol vlastne iba v tom, že Red Bull bol hňup a Renaultu aktuálny model nedával zmysel, lebo aj v prípade víťazstiev by nebol vidieť, oslavovalo by Infiniti Red Bull Racing. Renault proste potreboval riešiť marketing a financie, odkúpenie / neodkúpenie je už vybraná cesta a keby Williams ponúkol lepšiu cestu, tak je to snáď jasné. Pozri na Mercedes, ten od roku 2014 dominoval a vôbec mu nevadí, že nevlastní 100 percent tímu. Sú tie autá strieborné? Sú! Tak čo...
 
Marchionne / Alfa Romeo - a? To ako keby si napísal, že Renault nekúpil Enstone, to Ghosn.
 
Platy športovcov - a? Ty tu vlastníkov menších tímov maľuješ ako keby žili o chlebe a vode aby mohli dať každú libru do tímu, ale realita je troška iná. Oni si z toho rozpočtu ukroja svoj diel (čo je normálne).
 

 juras - williamsquick.cz
31.07.2018 13:01
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto :
Já jsem jen napsal že nikdy nic netrvá věčně...jako lidský život. V tuto chvíli by nějaký hořký konec Ferrari předpovídal jedině absolutní pesimista.
Stejně tak jsem přece psal že Ferrari není jen tým F1...zatímco Williams v podstatě ano.
 
Myslím že Frank nikdy své děti nevychovával s tím že "musí" převzít rodinný podnik (tým F1). Podle mě je nechal a čekal co bude. Jonathan svého času v týmu pracoval a měl na starost hledání nových talentů (bylo to v době s BMW)...pak dostal na starost Heritage Williamsu.
Teď píšu co si osobně myslím...Jonathan není typ Franka, tvrdého obchodníka a vůdčí typ (dokonce to tuším jednou v rozhovoru Frank řekl), ale pro rodinou firmu pracuje na pozici která mu vyhovuje, bohužel ne každý chce dělat šéfa týmu F1.
Nejmladší syn Jaime podle toho co vím žije zcela mimo dění týmu F1 (prostě to tak je, jde svou cestou a žije život který nemá s F1 nic společného.
 
No a Claire? Pokud vím tak vystudovala a několik let dělala tiskovou mluvčí na okruhu Silverstone...až pak začala pracovat pro Williams F1...a ve finále začala zastupovat Franka na pozici šéfa týmu nejspíš vhledem k okolnostem (stáří a zdravotní stav Franka). Řekl bych že na ní leží nyní hodně velká zodpovědnost a vůbec jí to nezávidím. Jonathan se asi stará o Grove, ale týmu F1 někdo vládnout musí, kdysi pomáhal Frankovi Patrik...ale ten se již před lety stáhl do ústraní a řekl bych že dohání co se běžného života týče (rodina, děti) to co zameškal za ta léta co obětoval F1. Takže kdysi to vypadalo že by mohl určitou roli ve vedení Williamsu F1 hrát Adam Parr...ale z nějakého důvodu (či důvodů) to nedopadlo. Ani Sam Michael který kdysi v podstatě nahradil na postu technického ředitele Patricka nevydržel a ani tady to nedopadlo. Teď je v Grove Paddy Lowe...zas píšu co si osobně myslím...který přišel aby se stal takovým novým Patrikem. Tak uvidíme, začátek má hodně těžký...ale asi to je dobře...protože se uvidí jestli vydrží a Williams dokáže zas zvednout.
Jen mi pořád chybí někdo ke Claire...ona jako ženská a taky s ohledem na současnou podobu týmu F1 (kdežepak je 120 lidí který měl Williams v devadesátých letech ve vítězné éře) podle mě nemůže tým efektivně řídit...to by muselo všechno stranou a pro tým by musela pracovat 24 hodin denně, 365 dní v roce (jak se s nadsázkou říká).
 
Takže ty píšeš že :
"A nejaké staré sváry? Generálny Hačigo vtedy v Honde začínal na nejakom technickom poste a Claire chodila na základnú".
 
Tak to bys mi mohl vysvětlit proč se vy Slováci nemáte tak rádi s Maďary? A nebo proč stále funguje řevnivost mezi Francouzy a Angličany? A nebo co situace ve Španělsku? A nebo v Severním Irsku?
 
Promiň Roberto, vím že někdejší rozchod Williamsu s Hondou se nedá srovnávat...ale jestli si myslíš že to nemůže mít žádný vliv na současnou situaci tak jsi opravdu hodně naivní.
 
Ale hlavně...víš že Williams s Renaultem a Hondou nejednal? Nebo jen předpokládáš na základě toho že nedošlo k oficiálnímu jednání které je prezentováno v médiích?
Klidně je možný že Williams oba výrobce kontaktoval...ale nebyl zájem z jejich strany. Druhá věc je že Williams má dlouhodobou smlouvu s Mercedesem a má s ním (díky asi Wolffovi) nadstandartní vztahy. Psal jsem o vrabci v hrsti a holubu na střeše...McLaren šel do partnerství s Hondou a stejně spadl do pozice zákazníka. Nesmíme zapomínat i na fakt že skončí současná Concordská dohoda a bude se vyjednávat nová...ale tentokrát s Liberty a ne s Berniem.
Jo nikdo neví jak to dopadne...klidně může být pro Williams ještě hůře než bylo s Berniem.
Já doufám že nebude, protože pokud chce F1 udržet prestiž a současně neskončit u modelu kdy v poli pojedou 4 Ferrari, 4 Mercedesy, 4 Renaulty a 4 Redbully (což by podle mě ale znamenalo právě pád té prestiže)...bude muset Liberty nastolit model v kterém budou moct fungovat krom těch bohatých i ty chudší týmy...a myslím že prestiž znamená i to že vyhrát musí mít možnost i ten kdo odvádí skvělou práci a nemá neomezený rozpočet. Protože jaká je to prestiž když o vítězství bojují pouze ti co mají možnost utratit min. 300 mega? To už je prestiž v tom kdo má plnější kapsu...
 
Jo, ještě k tomu Renaultu...
Renault vyhrát F1 se svým týmem, ten prodal a zůstal v pozici exkluzivní spolupráce s Redbullem...to mu vyneslo 4 tituly. Redbull byl i top v oblasti marketingu...vždyť má aktivity daleko přesahující F1...dost možná to pro Renault bylo ještě marketingově zajímavější než vlastní tým. A když to zaskřípalo a Redbull se projevil jako hňup? Kdyby to pokračovalo vítězně s Redbullem...Redbull by vesele tvrdil jak zásluha je to především jeho. Renault nevím jestli hledal opravdu jiného partnera (jestli o tom víš dej mi nějaký odkaz), já bych řekl že Renault se rozhodoval jestli vůbec v F1 zůstane. A když ano, šlo mu o to že nechtěl odejít poražený v éře hybridních motorů které sám tak prosazoval. Takže osobně si myslím že když se rozhodl setrvat uvažoval pouze o továrním týmu.
 
No ve vatičce...nemyslím si že by si rodina Williamse žila nadstandartně...koukni se na ten dokument...jsou tam záběry z jejich rodinného domu.
 
Jestli se chceš bavit o vatičce...zkus si najít jak si žijí někteří top fotbalisté, hokejisté, basketbalisté, boxeři atd. Jen namátkou Ronaldo...topí se v přepychu díky nesmyslému platu který neodpovídá zdaleka tomu co dělá (tím nechci tvrdit že není jeden z nejlepších fotbalistů, ale ten plat není adekvátní...jaký plat by asi měl mít špičkový chirurg který denně zachraňuje lidské životy.
 
A Sauber? Nemyslíš že ten zachránil spíš Marchione? To on stál za obnovou značky Alfa Romeo a dojednal spojení se Sauberem.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
31.07.2018 08:07
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras píše: Roberto : Ferrari zije z podstaty vybudovaneho jmena...je jedno jestli ho vlastni ten ci onen...uz neni majoritnim vlastnikem rodina Ferrari. Obavam se ze tady plati ze dokud bude jmeno Ferrari vydelavat penize bude to dobre...ale pokud by se snad nemelo darit...muze skoncit jako jine slavne jmeno z Apeninskeho poloostrova...Lancia. V souvislosti s tim se staci jeste podivat na McLaren...kam se dostal podle me mimo jine tim ze nema pevnou ruku majoritniho vlastnika ktery by znackou vylozene zil. Ten ktery McLaren vybudoval a vytvoril z nej znacku znamou i mimo F1 byl doslova odstrelen. To je to nebezpeci vlastniku kteri touzi jen po penezich a uspechu.   Frank je uz prilis star...je jasny ze s ohledem na vek a jeho zdravotni hendikep a stav uz neni schopen tym ridit a smerovat. Tym zustava v rodine...nikdo nemuze vedet co bude dal...Claire podle me potrebuje nekoho schopneho k sobe...tak jako mel Frank Patricka. Nicmene me nenapada koho...synove Franka asi nechteji zit zivot pro tym F1...a ja to chapu...Frank Williams je jen jeden.   Strategicti partneri...alfa a omega soucasne F1. Renault hledal partnera kdy? A nebylo to spis tak ze Renault se rozhodoval jestli z F1 odejde a nebo obnovi tovarni tym? Podle me Renault s Redbullem dosahl vseho...vyhrali 4x za sebou. Pro Renault byla a je vyzva vyhrat s hybridnim motorem...a jestlize se jim nedarilo s Redbullem byl tovarni tym prakticky jedina moznost.   Honda. Honda se spojila s McLarenen, kdyz se zacal resit rozchod byla i realna moznost ze Honda F1 opusti. Ano pro Williams to byla teoreticky velka sance...ale chtela ho Honda...uvazovali v Japonsku vubec o spojeni s Williamsem? S Williamsem s kterym se kdysi tak nefer rozesli?   Podivej se na Redbull...letos vyhrava zavody a tovarni tym na nej kouka z uctive vzdalenosti ackoliv uz 3 roky pracuje na navratu do spicky. Tovarni tym ma ty spominane vyhody na sve strane...a nestaci to. Redbull si totiz na rozdil treba od Williamsu muze dovolit rocne utratit vic jak jednou tolik.   No a Sauber a FI? Jiste, urcite by jim bodlo dostavat penize navic jako Williams... Ale v tohle bode nekdo rekl v souvislosti rozpocty ze tymy stredu pole kdyz dostanou treba 50 mega navic...utrati je a stejne budou brecet ze zas nemaji penize. Pokud si dobre vsimam...Williams je uz mnoho let tymem ve stredu pole...ale od krize 2008 se stabilizoval a pote co se vyporadal s dluhy ke kterym tehdy prisel i ne uplne svoji vinou pracuje s penezi tak aby nezil vylozene na dluh. Treba Mallya mi prijde jako normalni hochstapler...proste klickuje a spoleha na to ze to nejak uhraje. A Sauber? Dokud tam sefoval Peter Sauber vedl tym taky tak aby prezil a utracel co mohl...pak predal zezlo ty zensky...a videli jsme jak to dopadlo. A to nebudu rozpitvavat Lotus...krasna ukazka jak to vypada kdyz tym F1 vedou spekulanti.
 
 
 
- myslím že doba, keď značka Ferrari nebude mať cenu je extrémne vzdialená. Williams tak cenný nebol a už strašné roky nič nevyhral (krem jedného preteku) a to meno stále nejakú cenu má
 
- Jeden z Frankových synov vedie malé heritage oddelenie, ktoré bolo vytvorené práve keď Frank odchádal do úzadia, akoby priamo vzniklo kôli nemu, takže sa asi úplne neodrodil. Bolo by zaujímavé, keby sme sa raz mohli dozvedieť o vzťahoch v rodine. Že údajne takmer nič nepovedal v dokumente "Williams" (ešte som ho nevidel), ktorý bol o Williamse a dvoch generáciách Williamsovcov a prepojení jedného s druhým... zvláštne.
 
Či Renault vysvovene hľadal partnera... Hľadal efektívny spôsob, ako v F1 zostať. Dlhú dobu bolo obdobie "neviem" a hovorilo sa o návštevách rôznych tímov. Ale snáď Williamsová nebude čakať, kým jej generálny riaditeľ Renaultu zaklope na dvere a pekne ju poprosí. A ťažko si predstaviť, že sa u Renaultu jedno ráno niekto zobudil a vykríkol: "Ty vole, veď my môžeme zaplatiť všetky dlhy Lotusu, modernizovať celú fabriku, priviesť potrebných ľudí. To je úžasné a žiadna iná možnosť už neni."
 
Honda... opäť, si to predstavuješ, že Takahiro Hačigo mal prísť za ňou? A nejaké staré sváry? Generálny Hačigo vtedy v Honde začínal na nejakom technickom poste a Claire chodila na základnú
 
- a po tom všetkom napíšeš "no jo, Red Bull, ten si môže dovoliť utratiť raz toľko... na tak práve preto si mala Williamsová aj nohy pokolená zodrať, keď by šla do Japonska pešo.
 
- a nezdieľam tento prehnane romantický pohľad na súkromné tímy. Vďaka peniazom z tímu Williams si rodina Williamsová žije vo vatičke. Do roku 2005 mal Williams aj vlastný tryskáč.
Sauber mal horšie obdobie, ale získal aspoň Alfa Romeo a ak to nepadne kvôli novému vedeniu FIATu, môžu ho čakať ďalšie krásne časy, veterný tunel postavený BMWéčkom je stále fajn, potrebujú simulátor.
 

 juras - williamsquick.cz
30.07.2018 10:18
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Roberto :
Ferrari zije z podstaty vybudovaneho jmena...je jedno jestli ho vlastni ten ci onen...uz neni majoritnim vlastnikem rodina Ferrari. Obavam se ze tady plati ze dokud bude jmeno Ferrari vydelavat penize bude to dobre...ale pokud by se snad nemelo darit...muze skoncit jako jine slavne jmeno z Apeninskeho poloostrova...Lancia. V souvislosti s tim se staci jeste podivat na McLaren...kam se dostal podle me mimo jine tim ze nema pevnou ruku majoritniho vlastnika ktery by znackou vylozene zil. Ten ktery McLaren vybudoval a vytvoril z nej znacku znamou i mimo F1 byl doslova odstrelen. To je to nebezpeci vlastniku kteri touzi jen po penezich a uspechu.
 
Frank je uz prilis star...je jasny ze s ohledem na vek a jeho zdravotni hendikep a stav uz neni schopen tym ridit a smerovat. Tym zustava v rodine...nikdo nemuze vedet co bude dal...Claire podle me potrebuje nekoho schopneho k sobe...tak jako mel Frank Patricka. Nicmene me nenapada koho...synove Franka asi nechteji zit zivot pro tym F1...a ja to chapu...Frank Williams je jen jeden.
 
Strategicti partneri...alfa a omega soucasne F1.
Renault hledal partnera kdy? A nebylo to spis tak ze Renault se rozhodoval jestli z F1 odejde a nebo obnovi tovarni tym?
Podle me Renault s Redbullem dosahl vseho...vyhrali 4x za sebou. Pro Renault byla a je vyzva vyhrat s hybridnim motorem...a jestlize se jim nedarilo s Redbullem byl tovarni tym prakticky jedina moznost.
 
Honda. Honda se spojila s McLarenen, kdyz se zacal resit rozchod byla i realna moznost ze Honda F1 opusti. Ano pro Williams to byla teoreticky velka sance...ale chtela ho Honda...uvazovali v Japonsku vubec o spojeni s Williamsem? S Williamsem s kterym se kdysi tak nefer rozesli?
 
Podivej se na Redbull...letos vyhrava zavody a tovarni tym na nej kouka z uctive vzdalenosti ackoliv uz 3 roky pracuje na navratu do spicky. Tovarni tym ma ty spominane vyhody na sve strane...a nestaci to. Redbull si totiz na rozdil treba od Williamsu muze dovolit rocne utratit vic jak jednou tolik.
 
No a Sauber a FI? Jiste, urcite by jim bodlo dostavat penize navic jako Williams...
Ale v tohle bode nekdo rekl v souvislosti rozpocty ze tymy stredu pole kdyz dostanou treba 50 mega navic...utrati je a stejne budou brecet ze zas nemaji penize.
Pokud si dobre vsimam...Williams je uz mnoho let tymem ve stredu pole...ale od krize 2008 se stabilizoval a pote co se vyporadal s dluhy ke kterym tehdy prisel i ne uplne svoji vinou pracuje s penezi tak aby nezil vylozene na dluh. Treba Mallya mi prijde jako normalni hochstapler...proste klickuje a spoleha na to ze to nejak uhraje.
A Sauber? Dokud tam sefoval Peter Sauber vedl tym taky tak aby prezil a utracel co mohl...pak predal zezlo ty zensky...a videli jsme jak to dopadlo.
A to nebudu rozpitvavat Lotus...krasna ukazka jak to vypada kdyz tym F1 vedou spekulanti.
 

 Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
30.07.2018 09:03
neutral.gif
reagovat na příspěvek
 
juras
 
Iba pár pripomienok. Ferrari je opäť nezávislé, aj keď nie pod kontrolou Ferrariho potomka.
 
Frank už podľa mňa nemá jasnú predstavu o svete, vzhľadom na svoj vek a stav. Príde mi, že Claire to zakrýva, ale vlani či predvlani sa prevalilo, že mu v nemocnici našli veľké preležaniny, a to už na tom človek musí imho byť bledo, keď si toto u seba nevšimne sám.
 
A tí strategickí partneri, riešilo sa to minulý týždeň, Renault odchádzal od Red Bullu a ešte nevedel čo urobí, Honda dostala kopačky a nevedela, že čo a Williams nič, nebude predsa riskovať. Neriskovaním ale tiež riskuje pomalé vykrvácanie.
 
A to si Williams nemá na čo sťažovať, na rozdiel od iných tímov stredu poľa má aj nejaké peniaze bokom od FOM, aj vďaka histórii výhodu pri hľadaní sponzorov aj kreslo v Strategickej skupine kde si môže vyhandlovať výhody od väčších hráčov. Čo by za to všetky taký Sauber alebo Force India dali...
 

 juras - williamsquick.cz
29.07.2018 12:49
Williams.gif
reagovat na příspěvek
 
Williams si zas sahá na pomyslné dno...
 
Bohužel není Ferrari a nedostává takovou porci peněz, nevyrábí sporťáky který si kupují především zazobanci z nichž většina ví o závodění a motorsportu kulový. To nepíšu jako útok na Ferrari...to za nic vlastně nemůže...může za to současná doba. Ferrari je legenda a využívá toho co se nabízí...ostatně Ferrari mívalo vždy široký záběr co se závodění týče, není to jen o F1, sportovní auta taky vyrábí prakticky po celou svou historii. Ale už Enzo musel vlastní značku zachránit za cenu prodeje Fiatu...a od té doby už není Ferrari Ferrari, není nezávislé, jen žije z toho že je známou značkou a že je to pro jeho majitele finančně výhodné. Co by se stalo pokud by zájem a atraktivita opadla? Jistě...to zdá se vůbec nehrozí...ale říká se "Nikdy neříkej nikdy".
 
Frank začínal v garáži (ostatně stejně jako Enzo), vybudoval tým F1, dostal se opakovaně na vrchol...ale vždycky jen závodil v F1 (pomineme-li např. epizodu kdy se podílej na speciálu pro rally MG Metro), ani nehledal další aktivity mimo F1...než k tomu byl donucen dobou. V tomhle bodě vedl Ron Dennis McLaren mnohem prozíravěji a budoval McLaren v rámci doby.
 
Myslím že Frank asi v dnešní době není vůbec šťastný...ne kvůli tomu že Williams nevyhrává (i když pochopitelně ani to ho netěší). Ale musí být deprimovaný dobou kdy nestačí jen žít závoděním, nestačí mít tým kterému koluje v žilách benzín, nestačí mít špičkové zázemí a nabídnout dodavateli motorů a sponzorům tohle vše...a dostat špičkový motor a rozpočet na vyhrávání.
 
Musí se zabývat investicemi mimo F1 aby mohl vydělat na část nákladů týmu F1, musí dělat spoustu kompromisů (z hlediska závodění v F1), na obzoru není žádný strategický partner který by dodával motor a podílel se na chodu týmu, sponzoři utrácejí mnohem menší částky (to co je dnes ochotno zaplatit Martini stačilo v devadesátých letech na rozpočet s kterým se dalo vyhrávat).
 
Ferrari žije díky finančním injekcím sjednaným s Berniem, Mercedes je automobilka, Renault (pomalu stoupající nahoru) je automobilka, Redbull vlastní miliardář kterému plní kapsy prodej limonády a může si dovolit utrácet velké částky za dokonce dva týmy v F1 (aniž by ho to ohrozilo).
 
A pak tady máme střed pole...týmy které dělají kompars...bez šance na skutečný úspěch...když tak jen na paběrky.
 
V posledních letech byl Williams kritizován za klesající výkonost...sestupnou tendenci od úspěšného roku 2014 se tedy pokusil zastavit, zlanařil Paddyho, výhodně prodal Bottase, na letošní rok připravil ambiciozní novou koncepci auta...
 
Ano, ukousl si příliš velké sousto...zažívá zas hrozné období...ale pere se s tím a určitě má na to aby zas zvedl hlavu.
 
Nechápu proč chce Žak hlavu Claire? Copak ona může za to že technici zatím nedokázali nový koncept naučit jezdit?
 
Dokonce i úvaha o tom že na příští rok koupí převodovku od Mercedesu má přece logiku...ušetří a budou moct peníze použít tam kde chybí. Vždyť by si měli podle logiky věci dělat i vlastní motory...ale nedělají.
 
Sauber zachránil Marchione, Haas je béčkem Ferrari od svého vzniku, FI je už několik let na pokraji bankrotu, Mclaren neměl existenční problémy díky Hondě.
 
Myslím že kritizovat se dá jednoduše, ale chtěl bych vidět Žaka co by za danné konstelace dokázal sám...podle mě by spíš přivedl Williams do krachu...právě on má co povídat...to Williams z něj udělal šampiona F1...když vzal další kariéru do svých rukou skončil víme jak.
 
Williams je Williams...dokud tady bude...budu jeho věrnej fanoušek...a to i v špatných časech.
 

<<  (1)  >>
zobrazeny komentáře 1 až 22 z 22
Reklama