V Blanchimontu DRS zóna nevznikne |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Někteří piloti projevili přání vytvořit na okruhu Spa-Francorchamps další DRS zónu. V rychlém úseku Blanchimont však nevznikne. Proti se ústy Charlieho Whitinga postavila FIA. „Mluvil jsem o tom s několika lidmi, kteří ji chtěli zavést mezi zatáčkami 16 a 17, ale je to zcela nereálné,“ uvedl ředitel velkých cen. „Není to dobrý nápad.“ Hlavním důvodem zamítavého stanoviska jsou bezpečnostní důvody. Pasáž se už nyní projíždí rychlostí přes 320 km/h. Její pověst navíc není nejlepší. V roce 2001 tu po souboji s Eddiem Irvinem zle havaroval Luciano Burti. Zranění ho vyřadilo pro zbytek sezony (u týmu Prost ho tenkrát zastoupil Tomáš Enge) a jak se později ukázalo, ukončilo jeho kariéru ve F1. Před třemi roky si tady v závodě tehdejší GP2 zlomil Daniel de Jong bederní obratel a zůstal tři měsíce mimo hru.
Takhle dopadl v Blanchimontu v roce 2001 vůz Luciana Burtiho
Oponenti mohou namítnout, že podobně ošemetná sekce v Silverstone se letos DRS dočkala. Jenže se v ní rozbili Marcus Ericsson a Romain Grosjean. Esteban Ocon proto rozhodnutí FIA chápe: „V Silverstone jsem téměř úplně ztrácel přítlak na zadní nápravu. Auto bylo enormně neklidné. V okamžiku jsi mohl všechno ztratit.“ Při Velké ceně Belgie tak budou fungovat dvě zavedené DRS zóny – v prostoru startu a cíle a na rovince Kemmel před nájezdem do Les Combes. Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama