Systém ozvučení příští generace |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kia Motors představuje svoji technologii příští generace. Díky odděleným zvukovým zónám (SSZ) si každý z cestujících ve voze bude moci vychutnávat ozvučení přizpůsobené jeho vlastním potřebám, ať již se jedná o poslech hudby, hands-free telefonování nebo výstrahy vozidla. Přitom se tak děje bez nutnosti používat sluchátek, takže si jednotliví cestující mohou bez omezení povídat. Technologie SSZ vytváří a reguluje jednotlivá akustická pole ve vozidle, čímž řidiči a jednotlivým cestujícím umožňuje poslouchat oddělené zvukové vlny. Sestava mnoha reproduktorů, zabudovaná do vozidla, vychází z vědecky podložené technologie, která potlačuje nebo naopak zvyšuje akustickou úroveň zvukových vln. Tím se ruší účinek překrývajících se zvuků slyšitelných na konkrétním sedadle, takže i bez sluchátek se dosahuje stejného účinku jako u systémů pro potlačování nežádoucího hluku. Hudební vkus každého z nás se liší, takže někteří cestující za jízdy raději používají sluchátka, aby měli svůj audio stream pouze pro sebe. Tím ale vzniká bariéra pro komunikaci s ostatními cestujícími. Ve vozidle vybaveném technologií SSZ může každý připojit svůj telefon prostřednictvím Bluetooth a poslouchat vlastní hudbu, aniž by byl rozptylován zvuky z ostatních přehrávačů a naopak sám rušil ostatní. Díky technologii SSZ je také možné oddělit zvuk hands-free telefonování, a tak zajistit soukromí při důležitých telefonních hovorech na cestách. Tato průlomová technologie dokáže zároveň eliminovat zvuky, které jsou z pohledu cestujících nepotřebné, ale zato důležité pro řidiče. Hlášení navigace a jiná upozornění řidiči pomáhají soustředit se na ovládání vozidla, zatímco technologie SSZ je pro cestující eliminuje v zájmu zachování tichého prostředí. Tato funkce najde výborné uplatnění například i při cestování se spícím dítětem. Technologie SSZ se vyvíjí již od roku 2014 a hotový systém by měl být během roku až dvou let připraven k sériové výrobě a montáži do vozidel.
Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Kia Komentáře ke článku
|
Reklama