clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Sepang je z technického pohledu velmi zajímavý okruh

vydal: Ladislav Lála
zveřejněno: 15.3.2005, 00:05

počet komentářů: 0


Letošní Grand Prix Malajsie bude již sedmým podnikem na okruhu Sepang. Malajsie hostí Mistrovství světa formule 1 od roku 1999. Michelin se zapojil do čtyřech z předchozích šesti Velkých cen.

V roce 2002 získali Ralf Schumacher a Juan Pablo Montoya pro Michelin první double od okamžiku, kdy se francouzský výrobce pneumatik vrátil do formule 1. Fernando Alonso se zde v roce 2003 stal nejmladším držitelem pole position, zatímco Kimi Räikkönen získal své první vítězství.

Minulý rok dojeli v Malajsii Juan Pablo Montoya a Jenson Button na druhém a třetím místě. Pro Buttona to bylo vůbec první pódium jeho kariéry. Jenson poté dokázal na stupně vítězů vystoupit ještě devětkrát.

Okruh, který se nachází nedaleko Mezinárodního letiště Kuala Lumpur, je považován za moderní okruh.

"Sepang je z technického pohledu velmi zajímavý okruh. Najdete zde směs rychlých, pomalých a středně rychlých zatáček. Největší výzvu pro výrobce pneumatik však představují vysoké teploty, které zde panují. I během tropické bouře může teplota tratě dosáhnout více než 40 stupňů," prohlašuje sportovní ředitel Michelinu Pierre Dupasquier.

"Většinu přípravných prací jsme odvedli v Evropě. To, co jsme se naučili během letošní první Grand Prix, nám však pomohlo doladit výběr směsi pro nadcházející závodní víkend. Sezóna pro nás v Melbourne začala dobře. Nejen, že jsme prostřednictvím Giancarla Fisichelly a Renaultu získali pohodlné vítězství, ale proměnlivé počasí nám dalo rovněž možnost otestovat efektivitu našich suchých i mokrých pneumatik. Je pravděpodobné, že budeme muset demonstrovat obdobnou všestrannost i v Sepangu."

"Klíčem k úspěchu bude nepřehřát zadní pneumatiky. To hrálo v Sepangu, kde bývá horko, vždy velkou roli. Letos, kdy musíme vybrat směs, která vydrží celý závod, je to však životně důležité," dodává technický ředitel Toyoty Mike Gascoyne.

"Výběr směsí pro Malajsii je vždy obtížný, protože se zde teplota tratě pohybuje mezi čtyřiceti až padesáti stupni. Předsezónní testy se odehrávaly v Evropě, kde bylo letos obzvláště zima. To přineslo další komplikace. Stejně jako Michelin však víme, co můžeme od Sepangu čekat."

Zdroj: Michelin

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Žádně soudní spory nenaruší pořádání Grand Prix USA - 17.6.2006
Návrat výměny kol sebere výhodu McLarenu - 27.11.2005
Michelin na FIA vypustil další salvu - 31.10.2005
Michelin a FIA se do sebe opět pustili - 29.10.2005
Dupasquier se loučí s motorsportem, u Michelinu zůstává - 19.10.2005

Reklama