Enge: "Phoenix je pro mě nejlepším oválem" |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Zdenda Balcar počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Druhý závod série Indycar hostí ovál ve Phoenixu, který se Tomáši Engemu v předsezónních testech s vozem Rockstar/Dallara/Chevrolet velmi líbil. Na všechny aktéry čeká náročný program, závodní víkend je totiž zkrácen do dvou dnů a závod se jede už v sobotu.
Jednu míli dlouhý ovál patří mezi nejnáročnější v šampionátu, jeho jedinečnost tkví v nerovnoměrném klopení zatáček, což znamená obtížnější hledání ideálního nastavení vozu. Enge měl možnost ve Phoenixu testovat před začátkem letošní sezony a netradičně řešený ovál se mu zamlouval. Český jezdec týmu Panther Racing chce navázat na výborný výkon z kvalifikace v Miami a doufá, že tentokrát ho bude moci předvést i v závodu.
Tomáš Enge: "Phoenix představuje jinou výzvu než rychlý ovál v Homesteadu. Zatímco na rychlých oválech obvykle jezdíme s minimálním přítlakem, v pomalejším Phoenixu se naopak snažíme dostat na maximum. Jedním z úskalí při nastavování vozů je to, že první dvě zatáčky jsou více klopené než zadní dvě. Obecně lze říci, že jezdec musí při řízení s vozem více pracovat. Hodně důležitá bude kvalifikace, protože ideální je jen jedna stopa a proto se zřejmě nebude tolik předjíždět jako v úvodním závodu sezony v Miami. Věřím, že Panther Racing a Chevy budou opět velmi silní a doufám, že to potvrdíme také v závodu. Trať ve Phoenixu se mi líbila nejvíce z oválů, kde jsem měl zatím možnost jet."
Phoenix Speedway
Délka oválu: 1 míle, 4 zatáčky
Loňský pole position: Dan Wheldon, průměr 174,779 míle/h
Loňský vítěz: Tony Kanaan
Časový program (SEČ)
Pátek 18. března
18:00-19:30 - Volný trénink 20:30-22:00 - Volný trénink
23:30 - Kvalifikace
Sobota 19. března
16:15-16:45 - Volný trénink
21:00 - Závod na 200 kol
Přímý přenos na programu TV Galaxie Sport začíná ve 21:00.
Zajímavosti k Phoenixu
Zdroj: BPA Komentáře ke článku
|
Reklama