clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Příliš málo testů a příliš mnoho simulací?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 17.12.2018, 18:00

počet komentářů: 0


Před lety začala F1 redukovat testování na trati, až ho omezila na dva čtyřdenní testy před sezonou a dva dvoudenní během ní. Slibovala si od toho snížení nákladů, což se tedy moc nepovedlo. Velké týmy investují (a malé musejí) do simulačních zařízení, která jsou čím dále efektivnější. Kvůli tomu jsou během předsezonních testů vozy na trati stínovány jezdci v simulátorech.

Čas na trati před velkou cenou je omezen, jenže tzv. vývojoví jezdci jsou během závodních víkendů v továrnách. Z pátku na sobotu mají noční šichtu, aby na základě nasbíraných dat našli ideální nastavení, takže závodní jezdci už v sobotu dopoledne sedají do mnohem lepších vozů, než z jakých večer předtím vystoupili. Počet zaměstnanců cestujících do dějiště závodu je přísně omezen, ale týmy si na svých základnách založily takzvané "virtuální garáže", kde desítky expertů komunikují přes internet se skutečnou garáží a boxovou zídkou stejně dobře, jako kdyby seděli za nejbližšími dveřmi. Vozy jsou tak mnohem lépe připraveny a spolehlivější než před dvaceti lety a Ross Brawn to moc dobře vidí.

"Věci se někdy mění k lepšímu a někdy naopak. Myslím, že vozy jsou teď příliš spolehlivé a děje se příliš mnoho věcí, které nejsou vůbec vidět," řekl ředitel sportovních záležitostí F1. "Simulace, jezdci simulující závod na daném okruhu v továrně během závodního víkendu, i mimo něj. Zcela bez omezení.

V jistém smyslu mi chybějí staré časy. Chybějí mi soukromé testy. Tehdy si všichni stěžovali, že je jich příliš, ale tam se alespoň dalo vidět, co tým dělá. Asi toho bylo opravdu příliš, ale nyní je podle mě příliš moc simulací, které jsou ukryty kdesi v továrnách. Modernizace je zpravidla dobrá věc, ale měli bychom to více kontrolovat."

Zdroj: racefans

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Brawn se konečně zbavil starých vozů - 24.3.2022
Brawn a Symonds na odchodu? - 12.1.2022
Budou se opět škrtat nejhorší výsledky? - 17.6.2020

Reklama