clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

BMW triumfovalo mezi GT vozy v Daytoně

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 28.1.2019, 12:30

počet komentářů: 0


Velmi emocionální náboj mělo vítězství BMW Teamu RLL ve čtyřiadvacetihodinovce v americké Daytoně. Jeho členové totiž prvenství v kategorii GTLM věnovali nedávno zesnulému Charlymu Lammovi, dlouholetému šéfovi stáje BMW Schnitzer. Oba automobily jely s nápisem Godspeed, Charly – Šťastnou cestu, Charly.

Jeho odchod nás bolí stejně jako ve čtvrtek, kdy jsme se o něm dozvěděli,“ uvedl ředitel BMW Motorsportu Jens Marquardt. „Určitě by chtěl, abychom tady bojovali do posledního metru. To jsme také udělali. Vyhráli jsme pro něho.

Letošní Daytona zůstala nedokončena, těsně před uplynutím časového limitu byla zastavena kvůli průtrži mračen a už se nedočkala restartu. V té době figurovalo v čele klasifikace GTLM BMW M8 GTE posádky Connor De Phillippi (USA), Augusto Farfus (Brazílie), Phillip Eng (Rakousko) a Colton Herta (USA). Druhému autu, které pilotovali Alessandro Zanardi (Itálie), John Edwards (USA), Jesse Krohn (Finsko) a Chaz Mostert (Austrálie), se dařilo o poznání méně a nakonec skončilo deváté. 

Vítězná čtveřice - zleva De Phillippi, Farfus, Eng a Herta

Vítězné kvarteto prožilo vcelku bezproblémový závod, přičemž Herta si na svoje konto připsal zároveň nejrychlejší kolo. Vypořádalo se i s mimořádně náročnými klimatickými podmínkami. Po sedmnácti hodinách nastalo první přerušení kvůli silným dešťovým srážkám, po dvou hodinách se pokračovalo pod žlutými praporky. Vůz se propracoval na špici kolo před druhou a definitivní červenou, takže mu nechyběla ani potřebná porce štěstí.

Alex Zanardi byl jako obvykle v centru zájmu

Zanardiho parta musela vícekrát do boxů na opravy a výrazně ztratila. Příčinou zdržení byl kupodivu volant, respektive jeho poškození při jednom střídání.

Výsledky kategorie GTLM:

1. Herta – Farfus – De Phillippi – Eng (BMW M8 GTE) 571 kol, 2. Per Guidi – Calado – Rigon – Molina (Ferrari 488 GTE) 571 kol, 3. Bamber – Vanthoor – Jaminet (Porsche 911 RSR) 570 kol, 4. Briscoe – Westbrook – Dixon (Ford GT) 570 kol, 5. Tandy – Makowiecki – Pilet (Porsche 911 RSR) 569 kol.

Zdroj: BMW

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama