clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Dvojnásobný šampion CART sportovním ředitelem BARu

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 6.4.2005, 17:55

počet komentářů: 0


Držitel dvou titulů šampiona CART a vítěz 500 mil Indianapolis Gil de Ferran se stává jedním ze šéfů týmu BAR, když jej tým jmenoval svým sportovním ředitelem.

De Ferran začne s týmem pracovat od pondělka a na velkých cenách bude zodpovídat za chod stáje mj. i během závodu. Tyto zodpovědnosti doposavad zastává technický šéf stáje Geoff Willis.

Výkonný ředitel týmu BAR Nick Fry odmítá spekulace, že byl de Ferran jmenován po neúspěšném vstupu do sezóny. BAR je jediným týmem, jehož vozy letos ani jednou neviděly cíl.

"Jednání jsme zahájili již před Vánocemi, kdy jsme doufali, že navážeme na naše druhé místo celkového pořadí," řekl Nick Fry.

Gil de Ferran momentálně komentuje závody IRL pro americkou televizní společnost ESPN, jeho bývalý kolega Bobby Rahal šéfoval týmu Jaguar a de Ferrana varuje, že jej čekají těžké časy, byť očekává, že de Ferran dostane od Hondy (dodavatele motorů týmu BAR) větší podporu, než od mateřské firmy Jaguaru, Fordu.

"Je tam kvůli Hondě, která si jej velmi cení, ale je to sedm dní v týdnu, osmnáct hodin denně. Bude to velmi náročné," řekl Bobby Rahal. "Musí si ale dávat pozor, je to úplně jiný svět."

Rahala Ford propustil poté, co se neshodl s Niki Laudou na stylu vedení Jaguaru. Jaguar se na konci loňského roku stáhl a dnes je z něj tým Red Bull.

Geoff Willis změnu vítá, protože se může věnovat vývoji vozu a nemusí jezdit na každý závod.

"Má skvělé technické znalosti, těším se na spolupráci s ním," řekl Willis. "Bude spolupracovat se závodním inženýrem Craigem Wilsonem, Gil nebude rozhodovat, které nastavení vozu se použije, strategii či technické záležitosti - to bude Wilsonova práce," uvedl v narážce na některé neúspěšné šéfy týmů - bývalé závodníky.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama