Japonec Macušita šetřil gumy a pak vyhrál |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Petr Dufek počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kvalita práce s pneumatikami rozhodla o výsledcích prvního závodu F2. Japonec Macušita úzkostlivě šetřil své gumy a v závěru měl nejlepší tempo. Letos poprvé vyhrál a výrazně se posunul v průběžném pořadí. Sette Câmara sice dojel třetí, ale penalizace ho o dvě místa odsunula. První řadu na startu si v kvalifikaci vybojovali De Vries a Hubert, za nimi stáli Žou a Macušita, ve třetí řadě Ghiotto a Latifi, ve čtvrté Schumacher a Delétraz a v páté Sette Câmara a Ilott. Nizozemec si ziskem pole position upevnil průběžné vedení v šampionátu. Ve startovním poli chyběl potrestaný Raghunathan, kterého v týmu MP Motorsport nahradil dvacetiletý Američan O´Ward z IndyCar. V kvalifikaci obsadil až 17. místo, protože si musel zvykat na zcela odlišný vůz. Ve startovním poli se letos poprvé objevili také Maini a Tveter. Do zaváděcího kola ze startovního roštu neodjel Schumacher, kterého pořadatelé museli odtlačit do boxové uličky. Jeho smůla z Francie tedy pokračovala. De Vries si po startu udržel vedení, ale za jeho zády došlo k mnoha předjížděcím manévrům. Na konci úvodního kola se jezdci seřadili v pořadí De Vries, Hubert, Macušita, Žou, Latifi, Ghiotto, Delétraz, Sette Câmara, Mazepin, King, Ilott, Gelael… Poslední jezdil Schumacher po startu z boxové uličky. Nobuharu Macušita vybojoval pro tým Carlin první letošní vítězství Ve 3. kole se Macušita probojoval na druhou pozici a zajel nejrychlejší kolo. Před Huberta se postupně dostali i Žou a Ghiotto. De Vries zvýšil náskok až na 2,6 s a z boxu dostal zprávu, aby hned při první příležitosti do něj zajel. Latifiho roztočil týmový kolega Sette Câmara a odstřelil ho tím z první desítky. Sám za to dostal pětisekundovou penalizaci. Koncem 7. kola se řada jezdců vydala k povinné zastávce. Nejvíc během ní ztratil Žou. O kolo pozdější zastávka vynesla Ghiotta na lepší pozici. V 9. kole výrazně zpomalil Žou a ztratil několik míst. Auto se naštěstí znovu rozjelo a Číňan mohl pokračovat v závodě. Po 12 kolech vedli jezdci bez zastávky: Gelael, Mazepin, Maini, Calderónová, O´Ward, Tveter. Za nimi se seřadili jezdci s novými pneumatikami v pořadí De Vries, Macušita, Ghiotto, Hubert, Delétraz, Ilott, Sette Câmara, King, Žou, Correa, Aitken, Alesi, Latifi a Schumacher. Delétraz dostal penalizaci ve výši pěti sekund za překročení povolené rychlosti v boxech a zároveň ho předjel Ilott. Majitelé nejrychlejšího kola se střídali, chvíli to byl Schumacher, pak Hubert, Žou a další. Ve střední fázi závodu nastalo klidné období. O vzrušení se staral jen Macušita vytrvalými útoky na Tvetera na starších pneumatikách. V polovině závodu jeli na původních gumách už jen vedoucí Gelael, druhý Mazepin, třetí Maini, pátá Calderónová, šestý O´Ward a osmý Tveter. Největší problémy měl Gelael, který kolo za kolem ztrácel až půldruhé vteřiny. Mazepin toho využil a ve 22. kole se dostal do vedení. Ruský závodník byl v té chvíli dokonce rychlejší než De Vries, takže šance na dobrý výsledek stále žila. Gelael byl ve 26. kole první, kdo přezul na superměkkou směs, ale při zastávce hodně ztratil a propadl se až na předposlední místo před Schumachera. Navíc dosahované časy nenaplnily očekávání z výkonu měkčích pneumatik v závěru závodu. Švýcar Delétraz si ve 31. kole vyšlápl na Ilotta a byl v té chvíli nejrychlejším jezdcem na trati. Macušita výrazně stahoval De Vriese a to slibovalo zajímavou podívanou do finiše. Ztrácel už méně než tři vteřiny. A za ním zrychlili také Ghiotto a Hubert. Ve 34. kole De Vries předjel týmového kolegu Mazepina, který mu mohl krýt záda před soupeři. Jenže Macušita se s ním vypořádal velmi rychle a dostihl i De Vriese. O kolo později se Japonec dostal do vedení a zakrátko předjel De Vriese také Ghiotto. Až potom se jako poslední vydal k mechanikům Mazepin. Po návratu na trať klesl mimo první desítku na 14. místo. Nebyla to tedy šťastně zvolená taktika. Kupředu výrazně postupoval Latifi a na dosah měl 8. místo, znamenající pole position pro nedělní sprint. Skvělý finiš měl Sette Câmara. Nejprve předjel Huberta a v posledním kole úspěšně zaútočil na De Vriese. Dostal se sice na stupeň vítězů, ale z něj ho okamžitě sesadila penalizace za kolizi s týmovým kolegou Latifim. De Vries se díky tomu udržel na pódiu. Pětadvacetiletý Japonec Macušita vybojoval ze čtvrté pozice na startu pro tým Carlin první letošní vítězství v F2.
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama