clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Michelin podporuje testy opotřebených pneumatik

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 30.7.2019, 13:05

počet komentářů: 0


Společnost Michelin představila ve Vídni svou strategii dlouhotrvajících výkonů – LLP (anglicky Long Lasting Performance).

V současnosti nezávislé instituce testují nové pneumatiky. Neexistují ale žádné předpisy, které by jasně definovaly, jaké výkony by měla pneumatika povinně zajistit v okamžiku, kdy je opotřebená na svou minimální zbývající hloubku běhounu. Neexistence takových pravidel může vést některé řidiče k její předčasné výměně.

Proces opotřebení začíná již od prvních ujetých kilometrů, a čím více je pneumatika ojetá, tím větší jsou změny v jejích vlastnostech. Pro poznání skutečných možností produktů, které dosáhly maximální úrovně opotřebení, je nezbytné je zkoušet.

Některé vlastnosti pneumatik, jako je brzdění na suchu nebo valivý odpor, se s najetými kilometry zlepšují. Z hlediska bezpečnosti je však nejdůležitější přilnavost na mokrém povrchu. A právě ta se s rostoucím nájezdem nejvíce zhoršuje. 

Testy pneumatik podléhají přesným pravidlům

Evropská hospodářská komise Organizace spojených národů zřídila pracovní skupinu, která má vypracovat zkušební postup pro testování brzdných vlastností pneumatik na mokru v okamžiku, kdy dosáhnou zákonem stanoveného limitu opotřebení. Zároveň má stanovit referenční hodnoty a minimální výkony.

Podle názoru společnosti Michelin by měl být pro tyto účely použit stejný zkušební mechanismus jako v případě nových pneumatik. Tedy zpomalení z rychlosti 80 km/h na 20 km/h, a to na standardním silničním povrchu s vrstvou vody o hloubce jenoho milimetru. Dalšími podrobně specifikovanými parametry jsou koeficient tření a okolní teplota.

Tento test uznávají odborníci a specialisté na pneumatiky (včetně jejich výrobců a prodejců). Navíc odráží skutečné jízdní podmínky.

Michelin je přesvědčen, že takovéto testy přinesou kromě zvýšení bezpečnosti také nemalý společenský přínos. Díky prodloužení životnosti je možné pouze v Evropě snížit množství vyrobených pneumatik až o 128 milionů ročně, přičemž poklesne zároveň i produkce CO2. Motoristé pak za stejné období ušetří až 6,9 miliardy eur.

Zdroj: Michelin

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Bugatti překonalo hranici 300 mph - 3.9.2019
Nová sportovní pneumatika od Michelinu - 18.3.2019
Michelin Alpin 6 - 2.11.2018
Michelin o F1 nemá zájem - 6.9.2018

Reklama