Michelin podporuje testy opotřebených pneumatik |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Společnost Michelin představila ve Vídni svou strategii dlouhotrvajících výkonů – LLP (anglicky Long Lasting Performance). V současnosti nezávislé instituce testují nové pneumatiky. Neexistují ale žádné předpisy, které by jasně definovaly, jaké výkony by měla pneumatika povinně zajistit v okamžiku, kdy je opotřebená na svou minimální zbývající hloubku běhounu. Neexistence takových pravidel může vést některé řidiče k její předčasné výměně. Proces opotřebení začíná již od prvních ujetých kilometrů, a čím více je pneumatika ojetá, tím větší jsou změny v jejích vlastnostech. Pro poznání skutečných možností produktů, které dosáhly maximální úrovně opotřebení, je nezbytné je zkoušet. Některé vlastnosti pneumatik, jako je brzdění na suchu nebo valivý odpor, se s najetými kilometry zlepšují. Z hlediska bezpečnosti je však nejdůležitější přilnavost na mokrém povrchu. A právě ta se s rostoucím nájezdem nejvíce zhoršuje. Testy pneumatik podléhají přesným pravidlům Evropská hospodářská komise Organizace spojených národů zřídila pracovní skupinu, která má vypracovat zkušební postup pro testování brzdných vlastností pneumatik na mokru v okamžiku, kdy dosáhnou zákonem stanoveného limitu opotřebení. Zároveň má stanovit referenční hodnoty a minimální výkony. Podle názoru společnosti Michelin by měl být pro tyto účely použit stejný zkušební mechanismus jako v případě nových pneumatik. Tedy zpomalení z rychlosti 80 km/h na 20 km/h, a to na standardním silničním povrchu s vrstvou vody o hloubce jenoho milimetru. Dalšími podrobně specifikovanými parametry jsou koeficient tření a okolní teplota. Tento test uznávají odborníci a specialisté na pneumatiky (včetně jejich výrobců a prodejců). Navíc odráží skutečné jízdní podmínky. Michelin je přesvědčen, že takovéto testy přinesou kromě zvýšení bezpečnosti také nemalý společenský přínos. Díky prodloužení životnosti je možné pouze v Evropě snížit množství vyrobených pneumatik až o 128 milionů ročně, přičemž poklesne zároveň i produkce CO2. Motoristé pak za stejné období ušetří až 6,9 miliardy eur. Zdroj: Michelin Komentáře ke článku
|
Reklama