clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Schumacher v Imole rozdrtil soupeře, vyhrál však Alonso!

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 24.4.2005, 15:30

počet komentářů: 0


Věnujte pozornost závěrečné části článku

Ke svému životnímu vítězství si dnes dojel Španěl Fernando Alonso, který odolal drtivému nátlaku v posledních infarktových patnácti kolech Grand Prix San Marina ze strany Michaela Schumachera a dojel si pro své třetí vítězství v řadě! M. Schumacher dnes startoval až třináctý a dokázal zajíždět téměř o dvě vteřiny rychlejší časy, aby vybojoval druhé místo.

Pro své první stupně vítězů si dojel Jenson Button s vozem BAR a na čtvrtém místě dojel Alex Wurz poté, co jeho týmový kolega Kimi Räikkönen odstoupil z prvního místa v úvodu závodu. Druhý monopost BAR řízený Takumou Satem dojel na pátém místě před šestým a šťastným Jacquesem Villeneuvem, který na zbývajících dvou bodovaných místech dovedl duo Toyota Jarna Trulliho a Ralfa Schumachera.

Samotný start závodu proběhl naštěstí bez incidentu, první tři si udrželi své pozice ze startovního roštu, jen Jarno Trulli s toyotou dokázal předjet Williams Marka Webbera, čímž jej odsunul na páté místo. Ale již v devátém kole potkala McLaren malá sportovní tragédie, když Räikkönenův vůz vypověděl službu a Fin musel z prvního místa odstoupit.

O čtyři kola dříve z Grand Prix San Marina odstoupil také Giancarlo Fisichella, který nezvládl výjezd ze šikany Tamburello, dostal smyk a rozbil své auto o bariéru z pneumatik. V závodě nepokračoval ani Patrick Friesacher, který své minardi odstavil po sedmi kolech, jak ostatně Paul Stoddart předpokládal. Do cíle nedojel ani Christijan Albers, který ze závodu odstoupil ve 20. kole.

Fernando Alonso měl po Räikkönenově odstoupení značně ulehčenou situaci, druhý Jenson Button s monopostem BAR byl za ním s odstupem téměř deseti vteřin, třetí Trulli ztrácel dalších deset vteřin.Trulliho pronásledoval Mark Webber, až do jedenáctého místa, na kterém kroužil M. Schumacher, pak s výjimkou Heidfeldova odstupu na Barrichella nebyly odstupy mezi jezdci větší než 1,2 vteřiny.

Massovo trápení v San Marinu po páteční výměně motoru pokračovalo, když si urazil pravou část předního přítlačného křídla o Red Bull Davida Coultharda, které musel vyměnit. K první zastávce zajel Rubens Barrichello v sedmnáctém kole, a jak se ukázalo byla neplánovaná a definitivní. Na třetím až sedmém místě, a koneckonců i na dalších třech se schylovalo k souboji, byť skrze zastávky v boxech.

Trulli vedl skupinku s Markem Webberem, Takumou Satem a Alexem Wurzem, následovaný Jacquesem Villeneuvem, s menším odstupem pak Nickem Heidfeldem a bratry Schumacherovými. Webber však neměl nejlepší z výjezdů na cílovou rovinku a dostal se před něj Sato kolo před tím, než zajel Trulli s Webberem do boxů ve stejnou chvíli. Z boxů vyjeli ve stejném pořadí, byť Webber těsně nalepen na Trulliho. O kolo později do boxů zajel Fernando Alonso a po něm Sato, který se tak dostal před Trulliho. V době, kdy do boxů zajel Jenson Button si na své konto M. Schumacher připsal nejrychlejší kolo (respektive hned několik) a Jacques Villeneuve se po své zastávce zařadil mezi oba vozy Red Bull, se kterými měl těžkou práci.

Alex Wurz se díky své zastávce dokázal dostat před Takumu Sata, a M. Schumacher znepříjemňoval život Jensonu Buttonovi, než i on zajel ke své první zastávce v boxech, ze kterých vyjel na neuvěřitelném třetím místě. Po nich byl Alonso stále první, Button druhý, Wurz čtvrtý před Satem, Trullim, Webberem, Villeneuvem, Heidfeldem a Ralfem Schumacherem.

Podobně jako před prvními zastávkami i po nich Jarno Trulli dramatizoval závod - šestého Trulliho a desátého Ralfa Schumachera dělily tři vteřiny před tím, než udělal Mark Webber při průjezdu Varianté Alta chybu a dostal se před něj Jacques Villeneuve. M. Schumacher zajížděl téměř o dvě vteřiny rychlejší časy než Alonso s Buttonem, po dvaatřiceti kolech na druhého Brita ztrácel přes 13 vteřin, po pětatřiceti už pod 10, v následujícím kole už jen 7,4 sekundy, mezitím Massa předjel Coultharda, který jej neviděl a tzv. mu zavřel dvěře, v důsledku čehož oba kolidovali. Schumacher nadále Buttona výrazně stahoval, ve 39. kole byl mezi nimi rozdíl již jen 4,6 vteřiny, o dvě kola později už byl za ním.

To zajel Fernando Alonso ke druhé zastávce v boxech, načež se dalo čekat, že se Schumacher dostane přes Buttona právě během tankování, jenomže než k tomu došlo, do jejich souboje možná promluvily williamsy Heidfelda a Webbera o kolo zpět. Když se Button připravoval na jejich předjetí, před Varianté Alta jej Schumacher překvapil a také předjel. Obhájce titulu Buttonovi hned ujel, zatímco Brit zajel ke své druhé zastávce v boxech a Schumacher se jal v posledních čtrnácti kolech stíhat vedoucího muže závodu Fernanda Alonsa prostřednictvím dalšího nejrychlejšího kola.

Hned po něm zajel Schumacher do boxů a za Alonsem se vrátil s odstupem pouhé vteřiny a půl! Obhájce titulu musel vzhledem ke své situaci dojet právě před Alonsem, nechtěl-li dovolit, aby mu v průběžném pořadí nadále utekl, vyvíjel na něj drtivý nátlak. Alonsovým pomocníkem byla trať v San Marinu - poté, co Schumacher dojel před tím Buttona a nyní Alonsa, spadly jeho časy na jejich úroveň, přitom uměl být o vteřinu a tři čtvrtě rychlejší!

Alsono však drtivému tlaku odolal a dovršil svůj hattrick! Své vedení v šampionátu tak navýšil o dva body právě vůči obhájci titulu.

Výsledky závodu:
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher - 1:21,858

p.
Jezdec Tým Čas/Kolo
1.
F.Alonso Renault
M
1h27:41.921
2.
M.Schumacher Ferrari
B
+ 0.215
3.
J.Button BAR
M
+ 10.481
4.
A.Wurz McLaren
M
+ 27.554
5.
T.Sato BAR
M
+ 34.700
6.
J.Villeneuve Sauber
M
+ 1:04.400
7.
J.Trulli Toyota
M
+ 1:10.100
8.
R.Schumacher Toyota
M
+ 1:11.800
9.
N.Heidfeld Williams
M
+ 1:21.200
10.
M.Webber Williams
M
+ 1:23.200
11.
V.Liuzzi Red Bull
M
+ 1:23.754
12.
F.Massa Sauber
M
+ 1 kolo
13.
D.Coulthard Red Bull
M
+ 1 kolo
14.
N.Karthikeyan Jordan
B
+ 1 kolo
15.
T.Monteiro Jordan
B
+ 1 kolo
NC
C.Albers Minardi
B
21. kolo
NC
R.Barrichello Ferrari
B
19. kolo
NC
K.Räikkönen McLaren
M
10. kolo
NC
P.Friesacher Minardi
B
9. kolo
NC
G.Fisichella Renault
M
6. kolo

Aktualizace 24.4. ve 23:55:
Ralf Schumacher byl penalizován, oficiální výsledky Grand Prix San Marina:

p.
 Jezdec  Tým  
1.
 F.Alonso  Renault
M
2.
 M.Schumacher  Ferrari
B
3.
 J.Button  BAR
M
4.
 A.Wurz  McLaren
M
5.
 T.Sato  BAR
M
6.
 J.Villeneuve  Sauber
M
7.
 J.Trulli  Toyota
M
8.
 N.Heidfeld  Williams
M
9.
 M.Webber  Williams
M
10.
 V.Liuzzi  Red Bull
M
11.
 R.Schumacher  Toyota
M
12.
 F.Massa  Sauber
M
13.
 D.Coulthard  Red Bull
M
14.
 N.Karthikeyan  Jordan
B
15.
 T.Monteiro  Jordan
B

Neklasifikováni:

p.
 Jezdec  Tým  
1.
 C.Albers  Minardi
B
2.
 R.Barrichello  Ferrari
B
3.
 K.Räikkönen  McLaren
M
4.
 P.Friesacher  Minardi
B
5.
 G.Fisichella  Renault
M

Průběžný stav hodnocení Mistrovství světa jezdců a konstruktérů naleznete v sekci VÝSLEDKY.

Aktualizováno 5.5.2005 po diskvalifikaci týmu BAR z GP San Marina kvůli podváze.

Oficiální pořadí Grand Prix San Marina:

p.
 Jezdec  Tým  
1.
 F.Alonso  Renault
M
2.
 M.Schumacher  Ferrari
B
3.
 A.Wurz  McLaren
M
4.
 J.Villeneuve  Sauber
M
5.
 J.Trulli  Toyota
M
6.
 N.Heidfeld  Williams
M
7.
 M.Webber  Williams
M
8.
 V.Liuzzi  Red Bull
M
9.
 F.Massa  Sauber
M
10.
 R.Schumacher  Toyota
M
11.
 D.Coulthard  Red Bull
M
12.
 N.Karthikeyan  Jordan
B
13.
 T.Monteiro  Jordan
B
NC
 C.Albers  Minardi
B
NC
 R.Barrichello  Ferrari
B
NC
 K.Räikkönen  McLaren
M
NC
 P.Friesacher  Minardi
B
NC
 G.Fisichella  Renault
M
DQ
 J.Button  BAR
M
DQ
 T.Sato  BAR
M

NC - neklasifikováni
DQ - diskvalifikováni

Průběžný stav hodnocení Mistrovství světa jezdců a konstruktérů naleznete v sekci VÝSLEDKY.

Zdroj: Formule.cz, časy FOM

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Přestavba okruhu v Imole pokračuje - 6.2.2007
Imola se chce v roce 2008 vrátit - 21.11.2006
Ecclestone: Imola se v budoucnu může vrátit - 2.11.2006
Imola je podporována italskou vládou - 21.9.2006
Příští rok se nakonec může jet 18 závodů - 19.9.2006

Reklama