Hyundai předvedl závodní elektromobil Veloster N |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Hyundai Motorsport představil svůj první závodní elektromobil Veloster N ETCR. Nový vůz, vycházející ze sériově vyráběného modelu Veloster N, byl zkonstruován specificky pro nové mistrovství ETCR, jehož první sezona se uskuteční v roce 2020. Hyundai Motorsport při konstrukci nového automobilu využil svých rozsáhlých zkušeností ze závodů cestovních vozů, aby mohl navázat na úspěchy konkurenceschopných speciálů i30 N TCR a Veloster N TCR (v USA). Vývoj projektu ETCR odráží širší strategii značky Hyundai v oblasti elektromobilů pro sériovou produkci. Byl zkonstruovaný a vyrobený v sídle společnosti v Alzenau. Divize Hyundai Motorsport jako vývojové centrum pro vysokovýkonné automobily sdílí veškeré poznatky z konstrukce závodního elektromobilu Veloster N ETCR s globálním výzkumným a vývojovým centrem Hyundaie v jihokorejském Namyangu. V souladu s pravidly ETCR má Veloster N ETCR zadní kola poháněná elektromotorem uloženým uprostřed. Jedná se o první projekt automobilu divize Hyundai Motorsport s touto koncepcí pohonu. Vývojové práce byly zahájeny v listopadu 2018. První zkušební jízda prototypu se uskutečnila v srpnu 2019. Na konci září bude zahájen program komplexních testů za podpory zkušených inženýrů a specialistů divize Hyundai Motorsport. Pro první sezonu ETCR budou vyrobeny dva vozy Veloster N ETCR. Projekt probíhá souběžně s ostatními aktivitami společnosti v motoristickém sportu, mezi něž patří účast v mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) a podpora soukromých týmů se soutěžními vozy i20 R5 a závodními automobily i30 N TCR a Veloster N TCR. První testovací jízdy už proběhly na okruhu Hungaroring. nedaleko Budapešti. Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Vladimír Rybecký Komentáře ke článku
|
Reklama