Pohon na LPG se vrací do nabídky značky Dacia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Po ukončení výroby motorů 1,2 l LPG a 1,6 l LPG na konci roku 2018 se nyní verze s pohonem na LPG znovu vrací do nabídky značky Dacia. Dostupná bude výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe a nabídne dojezd až 1000 kilometrů. Pohon na LPG se dostává do nabídky modelů Duster, Sandero, Logan a Logan MCV v širokém spektru úrovní výbav. U modelu Duster jsou to verze Essential, Comfort a Prestige s pohonem 4x2. Modely Sandero a Logan MCV nabízejí pohon LPG k výbavovým stupňům Open, Arctica a Stepway. Shodnou nabídku, vyjma Stepway, najdeme i u modelu Logan, který je s pohonem na LPG dostupný s výbavami Open a Arctica. Dacia Sandero Ceny verzí na LPG vč. DPH
U nového motoru 1,0 TCe, který byl už od počátku vývoje konstruován pro pohon na LPG, zůstávají zachovány dosavadní výhody LPG. Vozy vykazují nižší provozní náklady, ekologičtější provoz a vzhledem k tomu, že disponují dvěma nádržemi, mají i vysoký dojezd. Nově má však motor s LPG vyšší točivý moment oproti konvenční verzi. Vozidlo s pohonem LPG je dvoupalivové, takže může být provozováno buď na benzin, nebo na LPG. Pokud dojde palivo LPG v nádrži, systém přejde automaticky na benzin. Řidič může kdykoliv za jízdy přepnout z benzinu na LPG a naopak pomocí přepínače na palubní desce. Dacia Logan Vozy disponují dvěma specifickými systémy vstřikování paliva stejně jako dvěma nádržemi (na benzin a na LPG). Dojezd na jedno tankování je díky tomu až 1000 kilometrů. Objem zavazadlového prostoru zůstává zachován díky instalaci nádrže na LPG v místě pro rezervní kolo. Používáním LPG dochází v porovnání s benzinem k redukci emisí CO2 přibližně o 12 %. Výhody tovární verze LPG oproti dodatečným zástavbám jsou zejména v zachování plné záruky na tři roky nebo 100 000 kilometrů. Dále je kontrola systému LPG zahrnuta do standardního programu údržby. Navíc se automobilu s továrním LPG zvyšuje zůstatková hodnota - nádrž na LPG není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb. Rozšíření vozidel s pohonem na LPG je už dnes poměrně významné. V Evropě zaujímají 2,9% podíl na trhu. Celkem se jedná o 7,8 milionu vozidel, z toho přibližně 180 000 jich je v České republice. Poměrně rozšířená je i infrastruktura spojená s provozováním vozidel na LPG. V Evropě již je skoro 35 000 plnících stanic, z toho v ČR 936. Dacia Logan MCV
Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: Dacia Komentáře ke článku
|
Reklama