clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

SPECIÁL: Plné znění rozsudku odvolacího soudu FIA

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 5.5.2005, 17:30

počet komentářů: 0


Na základě článku 185 Mezinárodního sportovního řádu podala Mezinárodní automobilová federace odvolání.
 
Případ:
Rozhodnutí č. 49 sportovních komisařů ohledně vozu č. 3, týmu Lucky Strike BAR Honda (pilot Jenson Button) po Grand Prix San Marina 24. května 2005 započítávaného do Mistrovství světa vozů formule 1.
 
Slyšení v Paříži ve středu 4. května 2005
 
Mezinárodní odvolací soud FIA ve složení Xavier CONESA (Španělsko), prezident, Erich Sedelmayer (Rakousko), Pierre Tourigny (Kanada) a Vassilis KOUSSIS (Řecko).
 
Setkání v Paříži ve středu 4. května 2005 v sídle Federation Internationale de l´Automobile, 8 place de la Concorde, 75008 Paris.
 
Rozhodnutí ve věci odvolání FIA vůči rozhodnutí č. 49 učiněného komisaři Grand Prix San Marina 24. dubna 2005 nepodniknout žádné další kroky vůči týmu Lucky Strike BAR Honda, který podle nich nebyl v rozporu s řády FIA ohledně váhy vozu.
 
Vyslyšeni byli:
 
Na straně FIA, odvolávající se strany, Pierre de CONINCK, generální tajemník sportovní divize, doprovázený Sebastienem BERNARDEM, šéfem právního oddělení, a Charliem WHITINGEM, šéfem technického oddělení.
 
Na žalované straně za Motor Sports Association (MSA) zastupované generálním tajemníkem Terrym Lankshearem, zastupujícího taktéž Lucky Strike BAR Honda, asistují mu právníci David PANNICK, Simon TAYLOR a Caroline McGRORY.
 
Za další požadované strany Geoff WILLIS, technický ředitel Lucky Strike BAR Honda, Craig WILSON, šéfinženýr Lucky Strike BAR Honda, Nick FRY, výkonný ředitel Lucky Strike BAR Honda, Ron MEADOWS, manažer závodního týmu Lucky Strike BAR Honda, Alistair GIBSON, šéfmechanik Lucky Strike BAR Honda, Darren BEACROFT, N°1 mechanik Lucky Strike BAR Honda, Chris FRY, řidič kamionu Lucky Strike BAR Honda, Yasuhiro WADA, prezident Honda Racing Development, Otmar SZAFNAUER, viceprezident Honda Racing Development, Nick BROOKES, ředitel British American Tobacco, Jo BAUER, technický delegát FIA, Kris de GROOT, technický tým FIA a Alan FULLER, technický tým FIA.
 
S potvrzením, že procedury byly dodrženy a odvolání tak oprávněné, práva každé ze zúčastněných stran byla podrobně prozkoumána (jak během příprav na slyšení tak slyšení samotného), všechny strany, odvolávající se, žalovaný a všechny požadované strany, byli podrobně seznámeni s požadovanými detaily během slyšení a odpovědí na požadované otázky, s pomocí tlumočníků, na které nebyla vznesena žádná námitka,
 
s tím, že odvolávající se strana, FIA, požaduje po Mezinárodním odvolacím soudu FIA zrušení rozhodnutí učiněné komisaři, kteří nerespektovali technické a sportovní řády formule 1 stejně tak jako pravidla Mezinárodního sportovního řádu,
 
s tím, že žalovaný argumentuje tím, že dodržel všechna pravidla zmíněná výše,
 
s tím, že článek 1.9 Technických řádů určuje, že váha vozu je „váha vozu včetně jezdce a jeho overalu kdykoli během závodu,“ a nesmí být tímto jakkoli vztažena k váze vozu v „pojízdném stavu“ tak jak je definováno v článku 1.10. [váha vozu s jezdcem a plnými nádržemi – poznámka autora],
 
s tím, že ve vztahu k váze vozu článek 4.1 Technických řádů, aniž by zmínil palivo, vyžaduje, aby váha vozu kdykoli během závodu, ať už je vůz vážen s jezdcem nebo jezdec odděleně, nebyla nikdy menší než 600 kg,
 
s tím, že požadavky těchto pravidel jsou podpořeny odstavci 77a) a 77b) Sportovních řádů, které praví, že auto s jezdcem musí být zváženo během kvalifikace a pak všechny klasifikované vozy budou zváženy po závodě s tím, že paragraf c) doplňuje, že bude-li takové auto s jezdcem vážit méně jak 600 kg specifikovaných v článku 4.1 Technických řádů, auto bude diskvalifikováno s ohledem na náhodné ztráty dílů vozu během závodu,
 
s těmito požadavky vzatými v potaz, tedy že auto s jezdcem kdykoli během závodu musí vážit minimálně 600 kg a že Lucky Strike BAR Honda argumentuje tím, že auto musí být zváženo se zbytky paliva v nádrži po závodě, což není podpořeno žádnými řády ani pravidly a tudíž nechává FIA a účastníky šampionátu v politováníhodné nejistotě,
 
s tím, že jediná možná interpretace, která může v tomto ohledu poskytnout garanci, by měla být, tak jak je obsaženo v článku 4.1, že váha vozu s nádržemi zcela prázdnými na konci závodu musí být minimálně 600 kg, a tato interpretace vyplývá z článků 1.9, 4.1, 77a), 77c) Technických a Sportovních řádů,
 
s tím, že Lucky Strike BAR Honda nebyl schopen vyhovět požadavkům článku 2.6, který praví, že je „povinností každého účastníka přesvědčit technického delegáta FIA a sportovní komisaře závodu, že jeho vůz je v souladu s pravidly v celém rozsahu po celou dobu trvání Grand Prix,¨
 
s tím že data ohledně spotřeby paliva poskytnutá týmem nemohou zaručit, že auto bylo vždy v souladu s požadavkem minimální váhy v článku 4.1,
 
s tím, že po vysušení nádrží vážilo auto č. 3 týmu Lucky Strike BAR Honda 594,6 kg, čímž nevyhovovalo článku 4.1 Technických řádů, jedinou možností, jak naplnit požadavek minimální váhy 600 kg bylo použít palivo jako závaží, což není v souladu s článkem 4.2 [ohledně závaží, které po závaží požaduje, aby bylo zajištěno tak, aby k jeho odstranění bylo potřeba nástrojů a aby bylo možné v případě potřeby použít plomby – pozn. autora],
 
s tím, že inspekce odhalila, že kromě 160 gramů paliva, které byly odebrány, jej ještě 8,92 kg zůstalo ve zvláštní nádržce uvnitř palivové nádrže, a dalších 2,46 kg zůstalo na dně palivové nádrže. Tato paliva zůstala v autě poté, co BAR Honda tým potvrdil: „A je to.“ Na otázku, zda je vysušení provedeno,
 
s tím, že Mezinárodní odvolací soud FIA není na základě předvedených důkazů schopen dokázat, že Lucky Strike BAR Honda záměrně podváděl, jejich počínání během vysoušecí procedury po závodě a skutečnost, že nevyužili svého práva požadavku o vyjasnění pravidla v souladu s článkem 2.4 [pokud si není účastník šampionátu jist, že kterýkoli bod těchto pravidel je nejasný, vyjasnění může být doručeno FIA Technické skupině – pozn. autora], aby poukázali na nejasnost v Technických řádech přinejmenším poukazují na politováníhodnou nedbalost a nedostatek transparentnosti,
 
na základě těchto údajů
 
co se procedury týče
 
POTVRZUJE a PROHLAŠUJE že odvolání FIA je přijatelné
 
co se obsahu týče
 
RUŠÍ rozhodnutí č. 49 učiněné komisaři Grand Prix San Marina 24. dubna 2005,
 
činí nové ROZHODNUTÍ
 
POTVRZUJE a PROHLAŠUJE, že Lucky Strike BAR Honda nevyhověl článkům 1.9, 4.1, 4.2, 2.6 Sportovních a Technických řádů a 151c) Mezinárodního sportovního řádu,
 
VYLUČUJE Lucky Strike BAR Honda z dané Grand Prix,
 
SUSPENDUJE Lucky Strike BAR Honda z následujících dvou velkých cen formule 1,
 
SUSPENDUJE Lucky Strike BAR Honda na dobu šesti měsíců s podmínkou na jeden rok,
 
PONECHÁVÁ na sportovních autoritách určit následky tohoto rozhodnutí a upravit výsledky zmíněného závodu,
 
NECHÁVÁ zaplatit Lucky Strike BAR Honda pokutu, která bude vyčíslena v souladu s článkem 190 Mezinárodního sportovního řádu.
 
Podepsán prezident Mezinárodního odvolacího soudu FIA

Zdroj: FIA

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
BMW zakončilo testy v Barceloně - 16.2.2006
Button Barrichellovi nabídl jeho šťastné číslo - 28.11.2005
BAR překonal hranici 400 km/h - 7.11.2005
Pravděpodobnost vzniku jedenáctého týmu: 60 % - 20.10.2005
Button se do souboje Renault - McLaren plést nebude - 15.10.2005

Reklama