Na vodík jezdí hasiči i policisté |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Ve vozovém parku berlínských hasičů se objevily čtyři elektrické sedany poháněné vodíkem. Toyoty Mirai budou sloužit během akcí a k administrativní podpoře. Dva stejné vozy slouží i u policie v německé metropoli. V Berlíně už nyní funguje pět vodíkových čerpacích stanic. Na pohled obyčejné policejní auto, ale jezdí na vodík Vozidla mají příslušné polepy, označení a na střechách výstražná světla. Za jejich pohon zodpovídá elektromotor o výkonu 154 koní, napájený proudem z palivových článků, které průměrně spotřebují 0,76 kilogramu vodíku na 100 kilometrů, ve městě pak 0,69 kg/100 km. Dvě vysokotlaké nádrže zajišťují dojezd nejméně 500 kilometrů. Největší flotilou Toyot Mirai disponuje u našich západních sousedů firma CleverShuttle, která od roku 2017 poskytuje služby ride-sharingu. V současnosti jich vlastní pětačtyřicet. Zdroj: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama