Pásy pořád někteří dobrodruzi neberou na vědomí |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
V automobilovém světě se bezpečnostní pásy jako součást povinné výbavy vozu poprvé objevily již v roce 1959. V tehdejším Československu bylo jejich užívání uzákoněno o osm let později. Ani po bezmála půlstoletí je ale stále neakceptovali všichni účastníci silničního provozu. V uplynulých dvou letech přišlo na českých silnicích každoročně v automobilech o život 80 osob, které nebyly připoutány. Jen v minulém roce utrpělo dalších 146 lidí těžké a 678 lehké zranění. Z řidičů, kteří loni zahynuli za volantem, jich nemělo zapnuté pásy plných 23 procent. U spolujezdců to činí dokonce 35 procent. Méně zodpovědní jsou v tomto směru muži. Rizikovými dny jsou zejména sobota a neděle. Při vyšetřování dopravních nehod v období 2016 až 2019 bylo zjištěno, že během nich „na volno“ sedělo plných 39 procent těch, kteří nepřežili. Z geografického hlediska jsou na tom nejhůře Jihočeský a Liberecký kraj, nejlépe naopak kupodivu Praha a Jihomoravský kraj. Policie ČR v roce 2019 evidovala v této oblasti přes 60 000 přestupků. Jedná se o třetí nejfrekventovanější prohřešek, za který hříšník "bodoval". Zdroj: Asociace Záchranný kruh Komentáře ke článku
|
Reklama