clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Škoda Enyaq s křištálovou tváří

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 2.9.2020, 09:05

počet komentářů: 0


Škoda Auto představila plné elektrické SUV Enyaq iV. Jde o první sériový vůz Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.

Vyznačuje se pohonem zadních nebo všech kol a praktickým dojezdem až 510 kilometrů v režimu WLTP. Na českém trhu se objeví s cenou začínající na 1 059 900 Kč. Speciální novinkou je limitovaná edice 1 895 vozidel Enyaq iV Founders Edition.

Tímto krokem vstupujeme do nové éry. Enyaq iV se bude vyrábět v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jedinou továrnu v Evropě mimo Německo, produkující automobily s využitím MEB,“ uvedl nový předseda představenstva firmy Thomas Schäfer. 

Enyaq iV je prvním plně elektrickým SUV značky Škoda

K dispozici jsou čtyři výkonové stupně elektromotoru od 132 do 225 kW. Baterie je kvůli úspoře místa umístěna v podlaze. Maximální rychlost se šplhá až na 180 km/h a zrychlení z nuly na stovku je dosaženo za 6,2 sekundy (u verze RS iV).

Do souboru asistenčních souborů patří kupříkladu Asistovaná jízda 2.0 s rozšířenými funkcemi, Parkování na dálku a Trénované parkování. Řidič využívá centrální obrazovku s uhlopříčkou 13 palců, vůbec největší, jaká kdy byla u škodovek použita. Pomocí aplikace Škoda Connect App lze na dálku ovládat dobíjení akumulátoru nebo klimatizaci interiéru. 

Charakteristickým znakem je osvětlená přední maska Crystal Face

Předprodej bude zahájen 3. září. Patrně nejdiskutovanější prvek, 130 LED diodami osvětlená přední maska Crystal Face, se stane součástí standardní výbavy u provedení RS iV a rovněž u Founders Edition, věnované výročí 125 let od vzniku podniku. Ta se navíc pochlubí jednadvacetipalcovými koly z lehké slitiny, sportovním předním a zadním nárazníkem a interiérem ecoSuite s ekologicky vyčiněnou kůží.

Zdroj: Škoda Auto

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama