Exluzívně: Tomáš Kostka bodoval ve Valencii |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Náš Tomáš Kostka skončil pátý ve druhém závodě Světové série Renault ve Valencii, kde startoval za tým Victory Engineering. O každém víkendu se jedou dva závody, na každý z nich pak kvalifikace. Každá z kvalifikací se jede ve dvou patnáctiminutových jízdách, přičemž polovina jezdců jede v první patnáctiminutovce, druhá polovina pak v té druhé. Postavení na startovním roštu je určeno podle zajímavého klíče: všichni jezdci z té skupiny, jejíž nejrychlejší jezdec zajel lepší čas než vítěz té druhé, se postaví na liché pozice, jezdci ze druhé skupiny pak na sudé. "Tento systém je ale ovšem kritizován šéfy týmů, protože je nespravedlivý," řekl exkluzívně magazínu FORMULE.cz Tomášův otec František Kostka. "V první kvalifikaci zajel Tomáš třináctý čas a startoval šestnáctý. Rychlejší jezdci se pak tlačí za pomalejšími a jsou z toho nebezpečné situace." V sérii Renault startuje 28 jezdců, což už je podle Františka Kostky hodně. "Optimum je tak 22, 24 s podmínkou. Kluci jsou v kvalifikaci hodně vyrovnaní a oni pak po sobě jdou," řekl dále František Kostka. "V kvalifikaci se dělo hodně bouraček, tak to rozdělili na dvě skupiny, ale už neřekli, že se nebude startovat podle zajetých časů." Tomáš Kostka má smlouvu na celou sezónu s opcí na příští rok. Letos se má učit od daleko zkušenějšího Enrica Toccacely, ale Tomáš bývá pravidelně rychlejší. "V první skupině startují týmové jedničky, ale ty jsou mnohdy pomalejší než jejich týmoví kolegové," řekl František Kostka našemu magazínu. "Tomáš toho ještě moc nenazávodil, a tak se má hlavně učit, ale takhle se toho možná moc nenaučí. Enrico je hodně zkušený jezdec, správný kluk a s Tomášem dobře vychází," dodal Kostka. "Enrico měl letos vyhrát šampionát, ale Victory Engineering situaci asi trochu podcenil." Lídrem šampionátu je Polák Robert Kubica. Z prvního závodu Tomáš Kostka odstoupil pro problémy s vozem ve 13. kole, ve druhém si za páté místo odnáší šest bodů (boduje prvních deset klíčem 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1). Druhý závod měl dobře rozjetý Andreas Zuber, který však zajel do bodů v době, kdy na trať vyjel safety car a musel tam ještě jednou, protože taková zastávka se ve formuli Renault nepočítá. Robert Kubica pak z prvního místa odstoupil s poruchou elektroniky. Zuber byl vyloučen ze závodu v Monaku za kolizi [více zde], při které byl v kvalifikaci těžce zraněn jeden z komisařů. Pastor Maldonado dostal zákaz startu na pět závodů, přesídil proto do italské formule 3000 - mohli jsme jej vidět o uplynulém víkendu v Brně. "Hledal jsem na internetu výsledky, protože vím, že tam Maldonado startoval," potvrdil exkluzívně magazínu FORMULE.cz Tomáš Kostka. "V Monaku jsem jel kousek za Robertem Kubicou, je fakt, že tam ty žluté vlajky byly pozdě, ale byly," svěřil se Tomáš, který o závodu ve Valencii řekl: "Závod hodně ovlivnily kolize a dva výjezdy safety caru, na to doplatil Zuber, protože si svou zastávku nechal na pozdější chvíli a zastávka v boxech pod žlutou se nepočítá. My jsme z tohoto pohledu měli štěstí," řekl Tomáš, který si loni kromě formule Nissan zkusil i formuli BMW, které v Brně také startovaly. Zajímalo nás, jaký je rozdíl mezi formulí BMW a Renault z pohledu nastavení vozu: "Formule BMW to je hračka oproti Renaultu, Renault to už je po formuli 1 pořádné závodní auto," řekl Tomáš, který také kritizuje současný formát kvalifikace a objemné startovní pole. "Ke změně formátu přistoupili po velké havárii v Zolderu, po které tři jezdci skončili v nemocnici. Jenomže tyto tratě nejsou na takové množství stavěné," řekl dále Tomáš. "Organizátoři nám promlouvají do duše, abychom jezdili s hlavou." K Enricu Toccacelovi říká: "V kvalifikaci půl vteřiny už je trochu hodně, jakoby Enrico neuměl jezdit s autem, které není perfektně naladěné. V týmu už je taková divná nálada, ne kvůli tomu, že by se Enricovi nedařilo, ale nějak nám nejde nastavit auta tak jako to třeba jde týmu Epsilon nebo KTR." Další závod se jede na okruhu v Le Mans 9. a 10. července. Výsledky prvního závodu ve Valencii:
Výsledky druhého závodu ve Valencii:
Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama