clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Stroll měl potíže s drolením pneumatik

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 16.11.2020, 16:50

počet komentářů: 0


V sobotu měl Lance Stroll velký důvod k radosti. Kanaďan totiž v deštěm zmáčené kvalifikaci na Velkou cenu Turecka vybojoval překvapivé pole position. V neděli pak zažil pilot Racing Pointu rovněž slibný úvod závodu. Po startu si udržel vedení a byl schopen ujíždět svému týmovému kolegovi Sergiu Pérezovi, který se na začátku posunul na druhé místo.

Po přezutí z mokrých pneumatik na přechodné ale pro Strolla pohádka skončila. Kvůli jejich drolení začal rychlostně zaostávat a jeho náskok se ztenčoval. Jeho potíže nevyřešila ani druhá zastávka v boxech a obutí čerstvé přechodné směsi. Ta se rovněž velice rychle opotřebovala. Pod šachovnicovou vlajkou byl nakonec odmávnut jako devátý.

„Nevím, co se stalo, nerozumím tomu. První sada přechodných pneumatik se nám hodně drolila. Rozhodli jsme se stavět, ztráceli jsme sekundu na kolo. Zkrátka nevím, kde se to vzalo, prostě k tomu došlo okamžitě. A pak se to drolilo znovu. Výrazné drolení a žádné tempo. Musíme se na to podívat, dnes to bylo dost hrozné. Je frustrující, když vedete o deset sekund a pak najednou skončíte devátý. Nerozumím tomu, jak se to stalo. Ano, bylo to drolení, my se ale prostě musíme podívat, proč mě to zasáhlo více než ostatní vozy. Nejsem si úplně jistý, proč,“ uvedl Stroll po skončení nedělního závodu.

Po závodě se u Racing Pointu Strollovu vozu věnovali a záhada byla vyřešena. Přišlo se totiž na poškození předního přítlačného křídla. 

 V neděli již Lance Stroll tolik důvodů k radosti jako po kvalifikaci neměl. Foto: Racing Point

„Po závodě jsme u Lanceho Strolla objevili poškození na spodní straně předního přítlačného křídla. To výrazně přispělo k jeho potížím s drolením, které zažíval během Velké ceny Turecka na přechodných pneumatikách při svém druhém a třetím úseku,“ uvedla stáj.

„Jedna ze vzpěr na spodní straně předního křídla se uvolnila a zasekla se. To způsobilo ucpání a ztrátu přítlaku vpředu, kvůli čemuž se pneumatiky drolily více. Data ze závodu potvrdila, že vepředu došlo k významné ztrátě přítlaku, avšak bez viditelného poškození na vrchní straně předního křídla. V kombinaci s nízkou přilnavostí bylo obtížné potvrdit, zda-li jsou data správná,“ stojí dále v prohlášení.

Závěrem trochu statistiky. Stroll se díky svému vítězství v turecké kvalifikaci stal ve věku 22 let a 16 dní pátým nejmladším držitelem pole position. Současně se stal třetím Kanaďanem v historii formule 1, kterému se podařilo získat postavení v čele startovního roštu. Jednalo se o první případ po třiadvaceti letech, kdy jezdec ze „země javorového listu“ zahajoval závod z prvního místa.

Před Strollem se to naposledy podařilo Jacquesovi Villeneuveovi při Velké ceně Evropy 1997. Do cíle závodu tehdy dojel třetí a mohl se radovat ze zisku svého jediného titulu mistra světa. Dalším Kanaďanem, který ve formuli 1 startoval z pole position, je Gilles Villeneuve, otec Jacquese.

Zdroj: PlanetF1, úvodní foto: Racing Point

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama